Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τελικά είναι καλό που χρεοκόπησε η Air Berlin!

Όσο σκληρός και να ακούγεται ο τίτλος του άρθρου, μια και πίσω από οικονομικά στοιχεία και μεγάλες εταιρείες πάντα κρύβονται οι άνθρωποι που τις τρέχουν, η χρεοκοπία της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας είναι μια καλή εξέλιξη για την αεροπορική αγορά της Ευρώπης.

Από το 1990 που ιδρύθηκε η Air Berlin προσπάθησε να γίνει ένα υβρίδιο μεταξύ των παραδοσιακών αεροπορικών εταιριών και αυτών χαμηλού κόστους αλλά με την γιγάντωση και τον πολλαπλασιασμό των αεροπορικών χαμηλού κόστους είδε τους επιβάτες και τα έσοδά της να μειώνονται και τα χρέη της να αυξάνονται.

Εδώ και ένα έτος ο βασικός μέτοχος της Air Berlin, η Etihad Airways, προσπαθεί να βρει τη λύση όπου θα κάνει την αεροπορική εταιρεία βιώσιμη αλλά η εξοικονόμηση χρημάτων σε τομείς κρίσιμους για την εμπειρία των επιβατών, όπως είναι η διαχείριση των αποσκευών, ενέτεινε το πρόβλημα.

Και ήρθε η στιγμή η οποία η Etihad ανακοίνωσε την εγκατάλειψη της προσπάθειας και την συνεπακόλουθη παύση της χρηματοδότησης της Air Berlin η οποία πλέον οδεύει προς την κήρυξη της χρεοκοπίας.

Ως η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας καταλαβαίνουμε ότι αν καθηλωθούν όλα τα αεροπλάνα της σε μια περίοδο αιχμής μάλιστα θα δημιουργηθεί χάος. Η κυβέρνηση της Γερμανίας ήδη σχεδιάζει την προσωρινή χρηματοδότησή της έτσι ώστε να λειτουργεί κανονικά για μερικούς μήνες ακόμα ενώ σχεδιάζεται η πώληση συγκεκριμένων τμημάτων της Air Berlin στην Lufthansa αλλά όχι η πλήρη εξαγορά της.

Αυτό μπορεί να έχει δυστυχώς επίπτωση σε θέσεις εργασίας αλλά ίσως να σηματοδοτήσει ένα κύμα συγχωνεύσεων και εξαγορών στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης, η οποία χαρακτηρίζεται από υπερπληθυσμό, ένα γεγονός που κάνει προβληματική την βιωσιμότητα της αεροπορικής βιομηχανίας της Ευρώπης, ειδικά με την ανάπτυξη των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Αν αυτό γίνει σίγουρα θα κάνει τις εναπομείναντες εταιρείες πιο ισχυρές και θα μπορέσουν να συγκριθούν, οικονομικά τουλάχιστον, με τις αμερικανικές. Στις Η.Π.Α. που αεροπορικές εταιρείες είναι πολύ λιγότερες, ο ανταγωνισμός είναι σαφώς μικρότερος, και οι κερδοφορίες τους είναι διπλάσιες από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, βέβαια αν προσφέρουν ποιοτικότερες υπηρεσίες είναι άλλο θέμα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις