Ultimate magazine theme for WordPress.

Δημήτρης Λυκούρης: «Το Stoferno.gr ήρθε να αλλάξει ό,τι ξέρουμε για το Delivery»

Με το delivery σαν έννοια να έχει μπει για τα καλά στις ζωές όλων μας, ήταν θέμα χρόνου να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη λύση, που θα μας “έλυνε” τα χέρια, φέρνοντας στην πόρτα μας οτιδήποτε χρειαστούμε.

Η λύση αυτή ονομάζεται Stoferno.gr και έφτασε στα αυτιά μας πριν από μερικούς μήνες, όταν άνοιξε επισήμως την beta έκδοση της εφαρμογής της σε web, Android και iOS. Το Stoferno.gr είναι ουσιαστικά μια υπηρεσία άμεσου delivery προϊόντων κάθε κατηγορίας από τοπικά καταστήματα. Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης μπορεί να παραγγείλει ένα εύρος προϊόντων από τοπικές επιχειρήσεις, όπως παντοπωλεία, φαρμακεία, μανάβικα, καταστήματα με είδη βιολογικών προϊόντων, ανθοπωλεία, κάβες, καταστήματα οπτικών, pet shops και πολλά άλλα.

Τα προϊόντα αυτά, φτάνουν στον προορισμό τους από ένα στόλο ανεξάρτητων διανομέων, οι οποίοι μάλιστα εξυπηρετούν παραγγελίες με δικό τους ωράριο και εκτελούν τις διανομές με οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς επιθυμούν ή έχουν οι ίδιοι στη διάθεσή τους (από ηλεκτρικό scooter, ποδήλατο, μηχανάκι, μέχρι και αυτοκίνητο). Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχουμε δει σε αρκετές επιχειρήσεις του εξωτερικού, και το οποίο η ομάδα του Stoferno.gr, προσαρμόζει στην ελληνική αγορά.

Μιλώντας για ομάδα, τα άτομα “πίσω” από την ιδέα αυτή είναι ο Δημήτρης Λυκούρης, Founder & CEO, Γιώργος Μούλτος, Founder & COO, Νίκος Κουσαθανάς, Founder & CTO και ο Μπάμπης Κοκμοτός, Founder & CIO.

Το Startupper.gr “ανέκρινε” τον Δημήτρη Λυκούρη και έμαθε τα πάντα για το Stoferno.gr την πορεία του μέχρι σήμερα αλλά και τα σχέδιά της ομάδας για το μέλλον.

Startupper.gr: Πως και πότε γεννήθηκε η ιδέα; ποια ήταν η ευκαιρία που διακρίνατε στην αγορά;

Δημήτρης Λυκούρης: Η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρχε ένα “aha moment”. Η ιδέα προέκυψε από μια συλλογή προσωπικών αναγκών. Ως φοιτητές παραγγέλναμε συνέχεια φαγητό, αρκετά συχνά όμως θέλαμε και κάτι από το ψιλικατζίδικο, την κάβα ή το μανάβικο.

Όταν ήμουν κρυωμένος επίσης, πάντα ήθελα να μου φέρουν καμιά βιταμίνη στο σπίτι αντί να βγαίνω έξω στο κρύο. Όσο το προχωρήσαμε με την ομάδα, σιγά σιγά διαμορφώσαμε την ιδέα του να υπάρχει μια πλατφόρμα που θα προσφέρει delivery προϊόντων και άλλων κατηγοριών, πέραν του φαγητού.

Στην πορεία ωστόσο, διαπιστώσαμε μια δεύτερη ανάγκη από τις επιχειρήσεις με τις οποίες μιλούσαμε. Η ανάγκη του λεγόμενου “Last Mile Delivery” που λειτουργεί ως αυθημερόν τοπική ταχυμεταφορική για μικροδέματα μέσα στην πόλη, με παράδοση-παραλαβή ακόμα και εντός δίωρου.

Startupper.gr: Πως καλύψατε εμπορικά αυτή την ιδέα;

Δημήτρης Λυκούρης: Το Delivery είναι ο πυρήνας της κάθε λειτουργίας μας. Από τη μια, ο χρήστης μπορεί να μπει στο marketplace τοπικών καταστημάτων, να παραγγείλει το προϊόν που ψάχνει από τον κατάλογο του μαγαζιού και μέσα σε λίγα λεπτά να το βρει στην πόρτα του από έναν συνεργαζόμενο διανομέα.

Στην επιχείρηση από την άλλη, προσφέρουμε μια ολιστική λύση Delivery as a Service (DaaS) όπου μπορεί να καλέσει διανομέα για άμεση και τοπική μεταφορά δεμάτων, με διανομή εντός δίωρου σε ανταγωνιστική τιμή κάθε άλλης λύσης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Για τοπικά καταστήματα λιανικής, τους δίνεται επιπλέον η δυνατότητα, να φτιάξουν το δικό τους eshop εντελώς δωρεάν, με την προϋπόθεση ότι θα κάνουμε εμείς το delivery των προϊόντων τους. Όλα τα βήματα εγγραφής τα κάνουν μόνοι τους ηλεκτρονικά μέσα σε 5 μόνο λεπτά. Η πλατφόρμα είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμη σε Web, Android & iOS. Πρόσφατα προσαρμόσαμε την πλατφόρμα μας ειδικά για να εξυπηρετεί ένα μεγάλο κοινό που έχει ανάγκη μια ταχυμεταφορά εντός δίωρου.

Startupper.gr: Πως καταφέρατε και βγάλατε το προϊόν/πιλότο σας στην αγορά; Ποιες ήταν οι πιο σημαντικές στιγμές στην πορεία σας;

Δημήτρης Λυκούρης: Όταν ξεκινήσαμε το πιλοτικό μας στις αρχές Φεβρουαρίου 2019, είχαμε δύο βασικές ερωτήσεις που έπρεπε να λύσουμε: υπάρχει ανάγκη για delivery άλλων κατηγοριών και αν ναι, θα το πλήρωνε αυτό επιπλέον ο κόσμος;

Όταν ξεκινήσαμε, δεν το έκανε κανένας ακόμα οπότε ήταν βασική απορία που έπρεπε να λύσουμε. Έτσι, φτιάξαμε μια πολύ βασική σελίδα στο WordPress και ξεκινήσαμε να το αναρτούμε στα social media. Το site ήταν 2 σελίδες μόνο, η μια εξηγούσε το σκοπό μας και στη 2η μπορούσε ο χρήστης να παραγγείλει, σημειώνοντας ολογράφως τι ήθελε μέσω μιας φόρμας επικοινωνίας.

Εμείς του τα πηγαίναμε με ένα επιπλέον delivery fee των 2.90 ευρώ. Μετά από ενάμιση μήνα, ξεπεράσαμε τις 200 παραγγελίες, χάρη στο word of mouth που δημιουργήθηκε από τους πρώτους πελάτες. Όλες τις διανομές τις κάναμε εμείς και η αλήθεια είναι πως είδαμε πολλά πράγματα τα οποία δεν περιμέναμε να δούμε. Τουλάχιστον όχι τόσο νωρίς.

Εκεί που φανερώθηκε η πραγματική αξία της υπηρεσίας ήταν όταν μας άνοιγαν την πόρτα ευπαθείς ομάδες, έγκυες γυναίκες, ΑμεΑ κ.λπ. Αυτό μας έδωσε κίνητρο να συνεχίσουμε και να χτίσουμε την πλατφόρμα που βλέπετε σήμερα, την οποία κάναμε release τον Δεκέμβριο του 2019.

Startupper.gr: Πως χρηματοδοτήσατε αρχικά την ιδέα σας και πως σκοπεύετε να την χρηματοδοτήσετε στο μέλλον;

Δημήτρης Λυκούρης: Βάλαμε δικό μας κεφάλαιο, χαμηλό σχετικά με αυτά που χρειάζεται κανονικά μια τέτοια επιχείρηση για να ξεκινήσει. Το κεφάλαιο όμως που βάλαμε έφτασε απλά για να μας καλύπτει τα βασικά λειτουργικά έξοδα της εταιρείας.

Δώσαμε έμφαση στην ανάπτυξη μιας συμπληρωματικής ομάδας, η οποία έχει ως βασικότερο κίνητρο την υλοποίηση και επίτευξη της ιδέας. Το αρχικό κεφάλαιο αυτό ακόμα μας βοηθάει να καλύπτουμε τα έξοδά μας και ό,τι βγάζουμε από τις διανομές, τις οποίες κάνουμε ακόμα και εμείς, τα βάζουμε σε marketing. Ξεκινήσαμε πρόσφατα να μιλάμε με επενδυτές για να μεγαλώσουμε και να μπορέσουμε να προσφέρουμε την υπηρεσία και σε κόσμο που ήδη μας περιμένει σε άλλες περιοχές της Αθήνας.

Startupper.gr: Έχετε απευθυνθεί σε κάποιο VC της Ελλάδας ή του Εξωτερικού;

Δημήτρης Λυκούρης: Για τη φάση που ήμασταν μέχρι πρόσφατα, ξέραμε ότι δεν ήμασταν έτοιμοι. Θέλει χρόνο πάντα και δεν πρέπει να είναι η πρώτη λύση αυτή του επενδυτή ή του VC. Ο νούμερο 1 επενδυτής για εμάς, είναι πάντα ο πελάτης που θα παραγγείλει και η συνεργαζόμενη επιχείρηση που θα μας εμπιστευτεί.

Θέλει “focus” στον πυρήνα της επιχείρησής σου. Για εμάς ήταν πάντα το delivery. Πρόσφατα ωστόσο ξεκινήσαμε να μιλάμε με επενδυτές, στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και Αμερικής, οπότε το βλέπουμε στην πορεία.

Startupper.gr: Συμμετείχατε / συμμετέχετε σε κάποιον accelerator ή επιχειρηματικό πρόγραμμα;

Δημήτρης Λυκούρης: Ναι έχουμε συμμετάσχει σε startup προγράμματα. Μάλιστα όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε την ιδέα με τον Νίκο, ήμασταν ήδη στο egg – enter, grow, go της Eurobank. Αυτό μας έδωσε μια βάση, σε επίπεδο γραφείων networking και εκμάθησης όπως πχ. μέσω του προγράμματος εξωστρέφειας στο Ισραήλ.

Το Reload Greece Challenge 2019 ήταν ένα φοβερό και απερίγραπτο-με-λέξεις πρόγραμμα που μας βοήθησε μέσα σε 11 μόνο ημέρες να αναπτυχθούμε τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Την τεχνογνωσία αυτή την φέραμε στην ομάδα και την εφαρμόζουμε από τότε καθημερινά.

Είμαστε στο Visa Innovation Program αυτή τη στιγμή και βλέπουμε μεγάλη αξία εκεί, καθώς η άμεση επαφή με τη Visa και τις τράπεζες μπορεί να μας βοηθήσει στην βελτιστοποίηση των χρηματικών συναλλαγών που γίνονται μέσω της πλατφόρμας, διότι κάθε πληρωμή πραγματοποιείται μόνο ηλεκτρονικά.

Startupper.gr: Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσατε στην επιχειρηματική σας προσπάθεια μέχρι σήμερα;

Δημήτρης Λυκούρης: Η αλήθεια είναι πως κάθε μέρα είναι μια πρόκληση και ένα καινούριο μάθημα παράλληλα.

Το μοντέλο μας είναι τρομερά περίπλοκο διότι έχεις να ισορροπήσεις 3 διαφορετικά κοινά: χρήστες, επιχειρήσεις και διανομείς. Ο κάθε ένας έχει τον δικό του σκοπό που συμμετέχει στην πλατφόρμα. Γι’αυτό δώσαμε πολύ μεγάλη βάση στο άμεσο feedback από όλα τα κοινά μας και στην agile υλοποίηση του μοντέλου. Επιπλέον, το IT σύστημά μας πρέπει να είναι δυναμικό και λειτουργικό, καθώς πρέπει να επικοινωνούν όλες οι εφαρμογές μας (χρήστη, διανομέα, καταστήματος) μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο.

Έχουμε να καλύψουμε δεκάδες χιλιάδες προϊόντα, τα οποία πρέπει να ταξινομηθούν σε κατηγορίες και να ενημερώνονται συχνά. Ακόμη, πρέπει να υπάρχει σωστή επικοινωνία με τους συνεργάτες και η σωστή πρόβλεψη πιθανών εμποδίων που θα αντιμετωπίζονται στο logistics. Το καλό είναι ότι η ομάδα είχε την ενέργεια και την όρεξη να μάθει και να καταλάβει από πρώτο χέρι το μοντέλο. Έτσι διαμορφώσαμε το μοντέλο βάσει εμπειρίας, από πρώτο χέρι.

Startupper.gr: Τι θα θέλατε να αλλάξει στην Ελλάδα για να ενισχυθεί και υποστηριχθεί ακόμα περισσότερο η νέα επιχειρηματικότητα;

Δημήτρης Λυκούρης: Ο βασικότερος παράγοντας που θα φέρει αλλαγή, είναι η νοοτροπία των ανθρώπων. Το ρίσκο και η αποτυχία πρέπει να εμπεδωθεί ότι δεν είναι κάτι αρνητικό. Εμείς συνέχεια είχαμε (και ακόμα αντιμετωπίζουμε) απογοητεύσεις από την αρχή του εγχειρήματος.

Ακούμε αυτά που πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσουν να εξελιχθούμε και λύνουμε το κάθε εμπόδιο ένα ένα. Προσωπικά, θα εκτιμούσα σήμερα πολύ αν είχα εκτεθεί στη νοοτροπία αυτή από νωρίς. Γι’ αυτό πιστεύω πολύ στο εγχείρημα εκπαιδευτικών οργανισμών που βάζουν την επιχειρηματικότητα στα σχολεία, όπως η Growth Mindset ή η JA Greece.

Υπάρχουν φοβερές ιδέες από νέα μυαλά και πρέπει να παρέχεται το υπόβαθρο ώστε να αξιοποιηθούν σωστά. Η εκπαίδευση πρέπει να σου δίνει περιθώριο να δοκιμάζεις, να αμφισβητείς και να παίρνεις πραγματικές πρωτοβουλίες για τη ζωή σου.

Startupper.gr: Τι συμβουλή θα δίνατε σε όσους θέλουν να μπουν στον κόσμο των Startups;

Δημήτρης Λυκούρης: Θα δώσω 4 συμβουλές βάσει όσων έχω δει ως τώρα:
1) Η Sstartup θέλει υπομονή, χρόνο και αφοσίωση. Πας να αλλάξεις τα δεδομένα μιας αγοράς, αντιμετώπισέ την με 10 φορές παραπάνω commitment από μια απλή full-time δουλειά.
2) Δεν υπάρχει ‘δεν μπορώ’ ή ‘δεν γίνεται’. Αυτό μπορείς να το πεις όταν έχεις εξαντλήσει πραγματικά όλες σου τις επιλογές.
3) Η startup είναι 90% προκλήσεις και 10% rewarding. Αυτό το 10% όμως, είναι τόσο ικανοποιητικό που σε καλύπτει και περισσεύει για να συνεχίσεις. Φρόντισε να είσαι άτομο που να σκέφτεται έτσι, αλλιώς θα είναι δύσκολη η πορεία.
4) Τελευταίο και πιο σημαντικό: η ομάδα είναι το Α και το Ω. Είναι οι πρώτοι ‘επενδυτές’ του εγχειρήματος. Γι’αυτό, επένδυσε ό,τι έχεις σε αυτούς. Φρόντισε να είναι άτομα καλύτερα από εσένα σε αυτό που κάνουν και να έχετε τη σωστή χημεία και εμπιστοσύνη σε κάθε επίπεδο. Μαζί θα τη χτίσετε την εταιρεία. Μαζί θα χαρείτε με τα καλά της, μαζί θα την κλάψετε με τα κακά της και μαζί θα τη δείτε να μεγαλώνει.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.