Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

SaMMY: Η διαχείριση των τουριστικών λιμένων και μαρίνων δεν ήταν ποτέ πιο εύκολη 

Έχοντας «σαλπάρει» το 2019, η SaMMY έχει ως στόχο τον μετασχηματισμό όχι μόνο του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των μαρίνων και των τουριστικών λιμένων αλλά και της συνολικής αναβάθμισης της εμπειρίας του θαλάσσιου ταξιδιού με σκάφος αναψυχής.

Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι μια αγορά δισεκατομμυρίων στην οποία μπορούμε και πρέπει να έχουμε ηγετικό ρόλο. Υπάρχει, όμως, μόνο ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό, και δεν είναι άλλος από την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της τεχνολογίας. Στο πλαίσιο αυτό εταιρείες όπως η SaMMY κινούνται με όραμα, θέτοντας τις βάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου.

Έχοντας «σαλπάρει» το 2019, η SaMMY έχει ως στόχο τον μετασχηματισμό όχι μόνο του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των μαρίνων και των τουριστικών λιμένων αλλά και της συνολικής αναβάθμισης της εμπειρίας του θαλάσσιου ταξιδιού με σκάφος αναψυχής. Μότο της εταιρείας είναι να κάνει την όλη διαδικασία πιο εύκολη, αποδοτική, και ευχάριστη.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κυβερνήτες των σκαφών, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είναι η απουσία ενός online μηχανισμού υποβολής αιτημάτων ελλιμενισμού, κράτησης θέσεων στις μαρίνες και στα τουριστικά λιμάνια. Τα σκάφη συχνά αναγκάζονται να μην επισκεφτούν ή να εγκαταλείψουν τη μαρίνα που έχουν επιλέξει, επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις ή δεν προσφέρονται οι επιθυμητές υπηρεσίες ελλιμενισμού.

Η πλατφόρμα της SaMMY προσφέρει αυτοματοποιημένες διαδικασίες εύρεσης και κράτησης θέσης ελλιμενισμού, αλλά και υπηρεσίες συνολικής διαχείρισης σε μαρίνες και τουριστικούς λιμένες, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και εξασφαλίζει την αμφίδρομη επικοινωνία τους με τις μαρίνες. Πιο συγκεκριμένα, παρέχει τις υπηρεσίες της σε πάνω από 40 σημεία στην Ελλάδα, κάνοντας πιο «έξυπνη» και εύκολη την όλη διαδικασία: από την εύρεση και κράτηση της επιθυμητής θέσης ελλιμενισμού, τις online πληρωμές, την ενημέρωση για την κατανάλωση από τα pillars, μέχρι τον έλεγχο και την παρακολούθηση της κίνησης των σκαφών από και προς τις θέσεις ελλιμενισμού. Ακόμα, δίνει τη δυνατότητα στους διαχειριστές των μαρινών να παρακολουθούν τις κρατήσεις και την κίνηση των σκαφών αναψυχής τόσο σε πραγματικό χρόνο, όσο και απολογιστικά, συμβάλλοντας στην αύξηση των εσόδων και της αποδοτικότητας των λιμενικών υποδομών.

Η αποτελεσματικότητα προκύπτει από το γεγονός ότι η εταιρεία συνδυάζει τεχνολογίες του Δικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ), αλγορίθμους μηχανικής μάθησης και αναγνώρισης προτύπων πάνω σε cloud υποδομές προκειμένου να συλλεγούν δεδομένα που αφορούν την κατάσταση επιλεγμένων περιοχών του λιμένα. Επίσης, προσφέρει μηχανισμούς κράτησης θέσεων με χρήση αισθητήρων και LED panels, ενώ παράλληλα αξιοποιεί ευφυείς κάμερες και έξυπνους μετρητές κάτω από ένα ενιαίο τεχνολογικό πλαίσιο. Τα δεδομένα οπτικοποιούνται σε ένα περιβάλλον που αποτελεί το ψηφιακό δίδυμο μιας μαρίνας ή τουριστικού λιμένα, ενώ χρησιμοποιούνται και αλγόριθμοι προγνωστικής αναλυτικής προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για τα ποσοστά πληρότητας των λιμενικών ζωνών, τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις των διερχόμενων σκαφών που πρόκειται να επισκεφθούν κάθε λιμενική εγκατάσταση καθώς και τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής τους.

Μέσω των τεχνολογιών αυτών γίνεται δυνατή:

  • Η συλλογή και διαχείριση δεδομένων από ένα ευρύ δίκτυο αισθητήρων και ασύρματων συκευών στις μαρίνες με απώτερο στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αναβάθμιση της εμπειρίας των ταξιδιωτών.
  • Η συνεργασία με τα υφιστάμενα ή μελλοντικά υποσυστήματα διαχείρισης των Pillars που εξυπηρετούν τα σκάφη αναψυχής έτσι ώστε να παρέχεται ένα ενιαίο περιβάλλον εξυπηρέτησης και χρέωσης των σκαφών αναψυχής.
  • Η οπτικοποίηση, χαρτογράφηση και κατηγοριοποίηση του συνόλου των θέσεων σε κάθε λιμενική εγκατάσταση, δίνοντας τη δυνατότητα στον διαχειριστή να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες οργάνωσης και προγραμματισμού ακόμα και στην πιο απαιτητική περίοδο της σεζόν.

H πρωτοποριακή πλατφόρμα της SaMMY έχει αποσπάσει πολλαπλές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και το «European Commission’s TOP-20 Blue Invest companies 2020». Μάλιστα πρόσφατα, μαζί με τον όμιλο της Cosmote, διακρίθηκε στα Greek Mobile & IoT awards 2024 στις κατηγορίες Tourism (Gold Award), Transportation
(Gold Award), IoT for transport and travel (Silver Award).

Έρχονται υπηρεσίες νέας γενιάς 

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι από το Μάιο του 2024 και με την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου θα είναι διαθέσιμη η νέα γενιά υπηρεσιών και εφαρμογών της SaMMY. Η νέα αυτή αναβάθμιση περιλαμβάνει μια σειρά βελτιώσεων, συμπεριλαμβανομένης της εκλεπτυσμένης σχεδίασης UI/UX, της βελτιωμένης απόδοσης και ασφάλειας των εφαρμογών και της ενσωμάτωσης νεών λειτουργιών.

Στη νέα γενιά εφαρμογών, η ομάδα της SaMMY ξεκλειδώνει τις «υπηρεσίες Genie in the bottle», αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών σχεδιασμού ταξιδιού με σκάφη αναψυχής, υποστηρίζοντας αλγορίθμους μηχανικής μάθησης, υποσυστήματα διαχείρισης ροών εγγράφων, ανταλλαγή δεδομένων πραγματικού χρόνου με τρίτα συστήματα και πολυγλωσσικό περιεχόμενο.

Συμμετοχή στο Project NAXOS SMART ISLAND της Amazon

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η SaMMY είναι μία από τις εταιρείες που συμμετέχουν στο NAXOS SMART ISLAND, το οποίο συντονίζεται από την Amazon (AWS). Πρόκειται για ένα καινοτόμο και πιλοτικό project που σκοπεύει να μετατρέψει τη Νάξο στο πρώτο Smart Island στον κόσμο, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες της AWS, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους μόνιμους κατοίκους αλλά και τους πολλούς επισκέπτες που υποδέχεται το νησί κάθε χρόνο.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #49

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις