StartUpper

Το ιδανικό πλάνο για μια Startup

Ανέκαθεν αναρωτιόμουν εάν υπάρχει αυτό που αποκαλείται και ως “ιδανικό πλάνο”. Καθώς  η αλήθεια είναι πως δεν είμαι σίγουρος εάν υφίσταται, θα σας εξηγήσω για ποιο λόγο κρίνεται ως αδύνατο κάποιος να μπορεί να σχεδιάζει στο άπειρο. Κάτι, που ως ένα σημείο μας διατηρεί απασχολημένους στην αναζήτηση του απόλυτου “win-win” σεναρίου. Γιατί, αν μη τι άλλο, οι επιχειρήσεις οφείλουν να διαθέτουν κάτι παραπάνω από ένα και μόνο πλάνο.

Επί τουλάχιστον τέσσερις δεκαετίες είχα την τύχη να εργάζομαι εντός ή και πέριξ της βιομηχανίας της τραπεζικής στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, την Ινδία, καθώς επίσης και σε χώρες της Νοτίου Ασίας και της Αυστραλίας. Κατά τη διάρκεια της καριέρας μου, έχω διαχειριστεί αναρίθμητους νέους πελάτες / συνεργάτες, καινούριες εταιρείες και αντίστοιχους επαγγελματίες ή αλλιώς και “Start Ups” σε μια εναλλακτική περιγραφή.

Αυτό το γεγονός που με βοήθησε ώστε να κατασταλάξω σε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες, πολύτιμα δεδομένα, ενδιαφέροντα tips, να αναγνωρίζω παγίδες, να αντιμετωπίζω με αποτελεσματικό τρόπο ποικίλες προκλήσεις, καθώς επίσης και να διαμορφώνω πλήρη αντίληψη και πλούσιες ιδέες σχετικά με τις πιθανές μελλοντικές Start Up που θα ξεχωρίσουν στο διεθνές στερέωμα.

Τι βοηθά στην ενίσχυση και εν γένει αύξηση της επιτυχίας

Να έχετε μια ιδέα την οποία ακολουθείτε με την ανάλογη ευελιξία. Οφείλετε να διαθέτετε ένα εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που απαιτηθεί μια εκ βάθρων διαφοροποίηση πορείας ή ακόμη και περιεχομένου.

– Μην διστάσετε να ζητάτε και να λαμβάνετε συμβουλές τις οποίες στη συνέχεια θα επανεξετάσετε σε σχέση με την προσωπική σας λίστα κριτηρίων

Βρείτε ανθρώπους των οποίων τις απόψεις εμπιστεύεστε, αλλά και στελέχη όσους δεν έχουν κανένα οικονομικό ή άλλο ενδιαφέρον για την εταιρεία σας. Με άλλα λόγια, έναν μέντορα, έναν Coach ή ακόμη και μέλος της οικογένειάς σας με έμπρακτο όσο και άδολο ενδιαφέρον για εσάς.

– Εργαστείτε ακολουθώντας τις αρχές του δικού σας Δείκτη Συντελεστή Κινδύνου. Βεβαιωθείτε πως καλύπτει το σύνολο των παραγόντων που σχετίζονται με το ρίσκο και τον κίνδυνο.

– Διαθέστε τον κατάλληλο χώρο προκειμένου να αξιολογήσετε το πού βρίσκεστε. Βγείτε εκτός γραφείου με τους συναδέλφους σας και επιλέξτε ένα ουδέτερο σημείο προκειμένου να συζητήσετε δημιουργικά.

– Το άτομο που έχει την “ιδέα” είναι ο “ιδρυτής και CEO”, δεν έπεται πως είναι πάντοτε ο πλέον γνωστικός από όλες τις απόψεις – Αντιθέτως, οφείλει να αποδεχτεί και να χρησιμοποιήσει αυτή τη γνώση για να κάνει την επιχείρηση ακόμη πιο ισχυρή, τοποθετώντας τους κατάλληλους ανθρώπους στις αντίστοιχες σωστές θέσεις εργασίας και επιτρέποντας στους καλύτερους στον τομέα τους να υπερέχουν και να αναπτυχθούν.

– Όλα τα μέλη της ομάδας που ακολουθούν την ρήση: “δύο αυτιά και ένα στόμα” οφείλουν να την χρησιμοποιούν σε σχέση με τις συναντήσεις με τους πελάτες τους

– Προσπαθήστε να χτίζετε γέφυρες όσο δύσκολος κι εάν αντιληφθείτε πως αποδεικνύεται ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσετε. Κατά καιρούς και ανά περιστάσεις, οι πελάτες μπορεί να τηρούν πεισματική στάση. Κι όμως, αυτό μπορεί να αποτελεί και ένα μήνυμα πως θέλουν να συνεργαστούν μαζί σας.

Τι εμποδίζει την επιτυχία και δύναται να θέσει
εμπόδια στην εξελικτική διαδικασία των επιχειρήσεων

– Σύγχυση σχετικά με το ποιος κάνει τι με την ταυτόχρονη ύπαρξη κακής επικοινωνίας του τι πρέπει να ειπωθεί και όχι “αυτό που οι άνθρωποι θα ήθελαν να ακούσουν”.

– Οι καλύτεροι τεχνικοί και επιχειρησιακοί άνθρωποι δεν αποδεικνύονται συνήθως και ως οι καλύτεροι στην επίτευξη μιας επιχειρηματικής συμφωνίας.

– Τα πλέον αποδοτικά στελέχη στο επίπεδο της επίτευξης επιχειρηματικών συμφωνιών συνήθως δεν είναι και οι καλύτεροι στην διαδικασία επεξήγησης των προδιαγραφών του προϊόντος και της λειτουργίας τους!

– Έλλειψη προετοιμασίας για επαγγελματικές συναντήσεις – Δεν υπάρχει αρκετή συλλογή πληροφοριών για τον πελάτη, τον επενδυτή ή την αγορά.

– Μην μπείτε την λογική να απορρίπτετε και την παραμικρή ιδέα από οποιοδήποτε μέλος της ομάδας, όσο πρωτόλεια ή σε εμβρυϊκό στάδιο κι εάν βρίσκεται – Φροντίστε ώστε να τις καταγράφετε σε έναν εξειδικευμένο χώρο (λ.χ. ένα τείχος ιδεών), ώστε να τις εξετάσετε σε δευτερεύοντα χρόνο.

– Έχοντας μια ευέλικτη στάση απέναντι στην τιμολόγηση – οι συμφωνίες πολύ συχνά υποχωρούν εξαιτίας όλων των μερών που διαπραγματεύονται αποκλειστικά έχοντας κατά νου την διαδικασία της τιμολόγησης και μόνο. Φροντίστε να το αποφύγετε! Χρήσιμο θα ήταν να διαθέτετε και ένα εναλλακτικό πλάνο…

– Η διαδικασία σχεδιασμού των συναντήσεων – όπου τα μέλη των ομάδων, που θα αναφερθούν στην εμπειρογνωμοσύνη τους, τι θα δείξουν στους πελάτες, ακόμη και ο χρόνος που δαπανάται στη συνάντηση- συχνά δεν θεωρούνται σημαντικοί. Πρόκειται για μια λανθασμένη προσέγγιση από πολλές απόψεις, καθώς αφορούν σε εξίσου σημαντικά για την επιτυχία στοιχεία και λεπτομέρειες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.