HPE: Παρουσιάζει τον δεύτερο ταχύτερο υπερυπολογιστή exascale στον κόσμο, σε συνεργασία με την Intel

Η HPE, σε συνεργασία με την Intel, ανέπτυξε τον δεύτερο υπερυπολογιστή exascale στον κόσμο. Με την ονομασία Aurora, ο υπερυπολογιστής φέρεται να έχει φτάσει τα 1.012 exaflops στο 87% του συστήματος, καθιστώντας τον τον δεύτερο ταχύτερο υπερυπολογιστή στον κόσμο.

Η HPE ισχυρίζεται ότι το Aurora διαθέτει επίσης το μεγαλύτερο σύστημα με δυνατότητα AI στον κόσμο. Κατατάσσεται στην πρώτη θέση στο HPL Mixed Precision (MxP). Είναι κατασκευασμένο με τον υπερυπολογιστή HPE Cray EX, ο οποίος είναι ειδικά κατασκευασμένος για να υποστηρίζει το μέγεθος και την κλίμακα του exascale. Το σύστημα είναι επίσης η μεγαλύτερη ανάπτυξη ανοικτής υπερυπολογιστικής διασύνδεσης που βασίζεται σε Ethernet – HPE Slingshot, σε ένα μόνο σύστημα.

Ο υπερυπολογιστής exascale Aurora είναι το αποτέλεσμα μιας σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα μεταξύ της HP της Intel του Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ και του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne, η οποία απαιτεί συνεπένδυση για την ανάπτυξη και τη δημιουργία της πρωτοποριακής μηχανικής που είναι απαραίτητη για την πρόοδο της επιστήμης. Η σύμπραξη αυτή είναι το κλειδί για την επίτευξη επιστημονικής προόδου όπως αποδεικνύεται από τις εργασίες που πραγματοποιούνται μέσω του προγράμματος Aurora Early Science Program στο πλαίσιο το διαδικασίας βελτιστοποίησης και δοκιμής του συστήματος σε συνθήκες πίεσης. Οι ερευνητές έχουν ήδη εκτελέσει με επιτυχία να ευρύ φάσμα μοντέλων προγραμματισμού γλωσσών και εφαρμογών στο σύστημα.

Η HPE ισχυρίζεται ότι οι ερευνητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν γενετικά μοντέλα AI στο Aurora για να επιταχύνουν την επιστημονική ανακάλυψη. Η πρώιμη έρευνα που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και την οποία οι επιστήμονες έχουν τρέξει στο Aurora περιλαμβάνουν χαρτογράφηση του εγκεφάλου για την καλύτερη κατανόηση των 80 δισεκατομμυρίων νευρώνων του ανθρώπινου εγκεφάλου, φυσική σωματιδίων υψηλής ενέργειας που ενισχύεται από βαθιά μάθηση και μηχανική μάθηση επιταχυνόμενο σχεδιασμό και ανακάλυψη φαρμάκων, μεταξύ άλλων.