Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το “disrupt” στην αγορά της εμπορίας αυτοκινήτων και οι κατασκευαστές γίνονται… CarTech

Η λεγόμενη αγορά της εμπορίας αυτοκινήτων είναι μια μεγάλη και παραδοσιακή αγορά μια και στην ουσία περιλαμβάνει τα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τη χρηματοδότηση τους, την ενοικίαση αλλά και το service.

Αυτή η αγορά, μεγέθους 10 δισ. δολ. στις ΗΠΑ, έχει δεχτεί την “επίθεση” των Startups αλλά και πλέον και τον ίδιων των κατασκευαστών αυτοκινήτων.  Αν και δεν έχει πάρει ακόμα μεγάλες διαστάσεις, οι κατασκευαστές δοκιμάζουν τις απευθείας πωλήσεις, όπως κάνει για παράδειγμα η Tesla, ενώ αυξάνονται τον τελευταίο καιρό οι συνδρομητικές υπηρεσίες χρήσης αυτοκινήτων και φυσικά είναι καθ’ οδόν οι μελλοντικές μεταφορές σαν υπηρεσία αλλά και η αυτόνομη οδήγηση.

Startups που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ευρύτερης εμπορίας αυτοκινήτων έχουν σηκώσει πάνω από 100 εκατ. δολ. από τις αρχές τους έτους μέχρι σήμερα και περιλαμβάνουν πάνω από 70 Startups σε όλο τον κόσμο σύμφωνα με στοιχεία του CB Insights.

Στην Ευρώπη ξεχωρίζουμε την Γερμανική Auto1 αλλά και την δική μας SpotaWheel, η οποία έχει “ταρακουνήσει” για τα καλά τον χώρο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων “πιστοποιώντας” την ποιότητά τους.

Στις ΗΠΑ αρκετοί κατασκευαστές προσφέρουν συνδρομητικές υπηρεσίες απόκτησης αυτοκινήτων οι οποίες περιλαμβάνουν ασφάλεια και συντήρησης, οι οποίες μοιάζουν με leasing αλλά έχουν περισσότερες παροχές, όπως τη δυνατότητα αλλαγής μοντέλων.

Η Volvo προσφέρει το Care by Volvo, το οποίο δίνει τη δυνατότητα ο ενδιαφερόμενος να αποκτήσει το XC40 με 600 δολ./μήνα, για 24 μήνες, μια τιμή που περιλαμβάνει τα πάντα και οδική βοήθεια. Επίσης μετά το πρώτο χρόνο προσφέρεται η δυνατότητα αναβάθμισης σε καινούργιο μοντέλο. Φυσικά υπάρχουν συγκεκριμένες επιλογές χρωμάτων, εξοπλισμού.

H Ford προσφέρει το πρόγραμμα Canvas, σαν αυτόνομη υπηρεσία, μάλιστα με επιλογή από διάφορα παλιότερα μοντέλα με παράδοση στο σπίτι μάλιστα.

Η General Motors προσφέρει το πρόγραμμα Book by Cadillac με αυτοκίνητα πολυτελούς κατηγορίας με την όλη διαδικασία να μοιάζει με εγγραφή σε κλειστό κλαμπ οδηγών, οι οποίοι μπορούν να διαλέξουν το αυτοκίνητό τους και μέσω App.

Αφήσαμε για το τέλος την Porsche και το πρόγραμμα Passport με τα μέλη να πληρώνουν 2.000 δολ. ή 3.000 δολ. το μήνα για να έχουν πρόσβαση στις Cayman, Boxter, Macan και Cayenne στη πρώτη περίπτωση και στις 911, Cayman, Boxster, Panamera, Macan και Cayenne στη δεύτερη, πιο ακριβή περίπτωση.  Το ενδιαφέρον στο πρόγραμμα της Porsche είναι ότι τα μέλη μπορούν να αλλάζουν αυτοκίνητο και προσφέρεται προς το παρόν δοκιμαστικά σε συγκεκριμένες περιοχές στην Ατλάντα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις