Ultimate magazine theme for WordPress.

Starbucks, efood ή PlayStation; Τι αγοράζει ο Έλληνας στην καραντίνα

H Revolut αποκαλύπτει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων για τον μήνα Μάρτιο

Η πανδημία και τα αυστηρά μέτρα που έχουν επιβληθεί όσον αφορά την κυκλοφορία και τη λειτουργία των καταστημάτων, επηρεάζουν όπως είναι φυσικό τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων σε όλο σχεδόν τον κόσμο και η αλλαγή αυτή έχει τη δυνατότητα να κλονίσει ή και να ευνοήσει ανά περίπτωση ολόκληρους κλάδους.

Τι συμβαίνει όμως στην Ελλάδα; Πόσο έχουν αλλάξει το τελευταίο διάστημα οι συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή; Η Revolut, δημοσίευσε σήμερα κάποια στοιχεία που αποκαλύπτουν ακριβώς το μέγεθος και την κατεύθυνση αυτής της μετατόπισης. Τα στοιχεία βασίζονται σε εσωτερικά δεδομένα που έχουν ληφθεί από περισσότερους από 200 χιλιάδες Έλληνες πελάτες της Revolut από τη 1η έως τις 31 Μαρτίου.

Οι εταιρείες που είδαν τη μεγαλύτερη αύξηση

Steam Games (+368%) και το Playstation (+184%) είχαν μερικές από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν, καθώς περισσότεροι άνθρωποι εκμεταλλεύονταν το χρόνο τους στο σπίτι παίζοντας βιντεοπαιχνίδια. Είναι φανερό ότι η παγκόσμια πανδημία είχε αντίκτυπο στην αύξηση των ηλεκτρονικὠν πληρωμών και των συναλλαγών, καθώς πολλοί περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται στο σπίτι.

Αξιοποιώντας τον χρόνο τους στο σπίτι οι Έλληνες καταναλωτές έδειξαν για ακόμη μια φορά την προτίμηση τους στο Aliexpress (+60%). Άνοδο σημείωσαν και οι συναλλαγές στις συνδρομές των Apple (+31%), Google (+46%) και Netflix (+28%) από την στιγμή που η χώρα μπήκε σε lockdown.

Λιγότερες επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, αλλά αύξηση στα έξοδα

Αναμφίβολα μια από τις βιομηχανίες που έχει δει αλλαγές μέσω της πανδημίας είναι η βιομηχανία τροφίμων. Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψε μείωση κατά περίπου 60% στον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν κατά το μήνα Μάρτιο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, στα κυριότερα σούπερ μάρκετ της χώρας. Ωστόσο, ο όγκος των δαπανών ήταν 25% υψηλότερος. Με άλλα λόγια, οι κανόνες απομόνωσης και περιορισμού ώθησαν τους Έλληνες να κάνουν τα ψώνια τους λιγότερο συχνά, αλλά να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

Ωστόσο, εταιρείες όπως το efood ή το deliveras.gr επωφελούνται από το γεγονός ότι οι περισσότερες οικογένειες είναι στο σπίτι. Η efood σημείωσε αύξηση 41% στον αριθμό των συναλλαγών κατά την περίοδο Μαρτίου, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Σε αντίθεση, οι υπεραγορές Σκλαβενίτης και Μασούτης υπέστησαν μείωση στον αριθμό των συναλλαγών, -31% και -28% αντίστοιχα.

Αυτοί που πλήττονται περισσότερο

Τα καφέ και τα εστιατόρια είναι από αυτά που υποφέρουν περισσότερο από την επίδραση του νέου κορωνοϊού, με τους Έλληνες πελάτες της Revolut να επισκέπτονται τα καφἐ και τα εστιατόρια της χώρας μέχρι και -55% λιγότερο τον Μάρτιο. Επιχειρήσεις όπως McDonald’s (-79%) και Starbucks (-95%) έχουν πληγεί περισσότερο από όλες.

Με τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο περιορισμένο αυτή την περίοδο και δεδομένης της κρίσης που εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει επηρεαστεί και η ελληνική τουριστική βιομηχανία. Οι αεροπορικές εταιρείες πιθανότατα να είδαν τη μεγαλύτερη μείωση, λίγο πριν το Πάσχα. Συγκεκριμένα η Aegean έχει μείωση -93% τον μήνα Μάρτιο.

Οι υπηρεσίες συγκοινωνιών φαίνεται να έχουν επηρεαστεί και αυτές αρκετά. Η Uber είδε τις συναλλαγές της να μειώνονται κατά – 57%. Στη Beat, η μείωση έφτασε το μέχρι και -46%.

Μείωση στις φυσικές πληρωμές, άνοδος για τις online αγορές

Τα πρόσφατα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα άφησαν την πλειοψηφία του κόσμου στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι φυσικές συναλλαγές να έχουν μειωθεί αισθητά, κατά 15%. Οι Έλληνες πελάτες της Revolut δείχνουν την προτίμηση τους στις ηλεκτρονικές πληρωμές με αύξηση μέχρι και +7%.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.