Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πτώση δαπανών στο ψηφιακό εμπόριο – Ανάκαμψη με “όρους” από το 2021

Οι δαπάνες στο ψηφιακό εμπόριο θα ανακάμψουν το 2021, ξεπερνώντας μάλιστα τις δαπάνες του 2019 κατά 4%

Σημαντική μείωση αναμένεται να καταγραφεί στις δαπάνες στο ψηφιακό εμπόριο το 2020. Σύμφωνα με νέα έρευνα  τηςJuniper Research, οι παγκόσμιες δαπάνες πρόκειται να μειωθούν κατά 14% μέσα στο έτος, καθώς η πανδημία περιορίζει τα έξοδα των καταναλωτών. Από 11,2 τρις που ήταν, λοιπόν, το 2019, φέτος θα φτάσουν τα 9,7 τρις.

Η έρευνα με τίτλο “Digital Commerce Coronavirus Analysis: Impact Assessments & Market Forecasts 2020-2024”, καταδεικνύει τον τομέα των ψηφιακών εισιτηρίων, ως αυτόν που βρίσκεται σε μεγαλύτερο κίνδυνο. Λαμβάνοντας υπόψιν τις απαγορεύσεις στην κυκλοφορία που είναι σε ισχύ σε πολλές χώρες αυτή τη στιγμή, την αναβολή σχεδόν όλων των εκδηλώσεων και τη μειωμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το συμπέρασμα αυτό είναι βάσιμο.

Η Juniper Research προβλέπει, πιο συγκεκριμένα, ότι οι δαπάνες σε εισιτήρια που αγοράζονται ψηφιακά θα μειωθεί κατά 50% το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Τα “νέα” είναι ακόμα πιο άσχημα για τις αεροπορικές, αφού η ψηφιακή αγορά αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να ανακάμψει πλήρως σε 5 χρόνια! Είναι άλλωστε γνωστό και αναμενόμενο ότι οι αερομεταφορές και το σύνολο των αγορών γύρω από αυτές, πλήττονται όσο λίγοι κλάδοι από την πανδημία.

Ανάκαμψη από το 2021

Η έρευνα εκτιμά ότι οι δαπάνες στο ψηφιακό εμπόριο θα ανακάμψουν το 2021, ξεπερνώντας μάλιστα τις δαπάνες του 2019 κατά 4%. Παρόλο που η οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία αναμένεται να διαρκέσει και το 2021, οι ψηφιακές υπηρεσίες φαίνεται να είναι μια “προνομιακή” θέση σε σχέση με το offline εμπόριο και, ως εκ τούτου, να αρχίσουν να ανακάμπτουν πιο γρήγορα. Η ανάκαμψη αυτή θα ευνοηθεί από τη μετάβαση που συντελείται ήδη αυτή τη στιγμή, προς τις ψηφιακές αγορές.

Η μετάβαση αυτή, η αγορά προϊόντων σούπερ μάρκετ από το ίντερνετ, για παράδειγμα, ή οι ανέπαφες συναλλαγές, αναμένεται να αλλάξει επίσης μια για πάντα τις συνήθειες του καταναλωτή. Η χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών θα παραμείνει πολύ υψηλή, ακόμα και μετά την πανδημία και οι δαπάνες στο ψηφιακό εμπόριο θα ενισχυθούν σε μεγάλο βαθμό μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Αύξηση θα συνεχίσει να υπάρχει – τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της πανδημίας – και στα ψηφιακά “αγαθά” όπως είναι οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming ή τα ψηφιακά παιχνίδια αφού όσο ο κόσμος μένει σπίτι τόσο αναζητά τέτοιες ψηφιακές υπηρεσίες.

Σε γενικές γραμμές, όπως τονίζει και η έρευνα, η κρίση είναι υπαρκτή όμως η μετάβαση από τα “φυσικά” στα διαδικτυακά κανάλια αγορών αποτελεί μια ευκαιρία ζωτικής σημασίας για την αγορά. Οι έμποροι πρέπει να δράσουν και να προχωρήσουν στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών τους τώρα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να διατηρήσουν τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις