Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ο Κωστής Χατζηδάκης ανοίγει την “πόρτα” της Ελλάδας σε Tesla και VW

Η "ηλεκτρική λεωφόρος" του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας φέρνει Tesla και VW στην Ελλάδα!

Ο οδικός χάρτης για την είσοδο των ηλεκτρικών οχημάτων που παρουσίασε χθες το πρωί στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, ανοίγει διάπλατα την πόρτα σε VW και Tesla να εξετάσουν σοβαρά την περίπτωση της χώρας μας και να προχωρήσουν στην υλοποίηση επενδυτικών πλάνων στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο μέσα στις επόμενες μέρες θα κατατεθεί στη Βουλή, προβλέπονται φορολογικά και άλλα κίνητρα σε ξένες εταιρείες και επενδυτές, για την δημιουργία εργοστασίων και βιομηχανίας.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι ότι ο υπουργός δεν αναφέρθηκε στην πρόσκληση βιομηχανίας συναρμολόγησης οχημάτων (μια εξαγγελία η οποία “τρέχει” εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας) αλλά την δημιουργία βιομηχανιών ανταλλακτικών, εξαρτημάτων και φορτιστών οι οποίες είναι μικρότερου κόστους και μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην βιομηχανία.

Ανοίγει ο δρόμος για ηλεκτρικές επενδύσεις

Τι σημαίνει όμως αυτό το νομοσχέδιο για τις “ηλεκτρικές επενδύσεις” της χώρας;

Πριν από λίγο καιρό, η Tesla είχε ανακοινώσει πως προτίθεται να εντάξει την χώρα μας στο πλάνο της για την δημιουργία μια τεράστιας “ηλεκτρικής λεωφόρου” που θα διατρέξει όλη την Ευρώπη.

Με αφετηρία το μεγα-εργοστάσιο στην Γερμανία και με στόχο να μπει “σφήνα” στην καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης, η Tesla θέλει να δημιουργήσει μια ηλεκτρική λεωφόρο, η οποία θα ξεκινάει από την Πορτογαλία, θα διατρέχει την Ισπανία, τη Νότια Γαλλία, την Ιταλία και θα συνεχίζει στην Ελλάδα, από την Πάτρα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, μέχρι την Αλεξανδρούπολη εντός ελληνικού εδάφους, και θα καταλήγει στην Ανατολική Θράκη και την Κωνσταντινούπολη.

Το νομοσχέδιο που φέρνει στη Βουλή ο Κωστής Χατζηδάκης, αφαιρεί όλα τα εμπόδια από τον δρόμο της εταιρείας, ενώ ανοίγει το δρόμο ακόμα και για συμπράξεις της εταιρείας του Elon Musk με ελληνικές εταιρείες παραγωγής ενέργειας.

Από την άλλη μεριά υπάρχει και η Volkswagen η οποία εδώ και καιρό έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για να έρθει στην Ελλάδα, καθώς έχει παγώσει την επένδυση της στην Τουρκία. Στην αρχή είχε κυκλοφορήσει το ενδιαφέρον της εταιρείας να μεταφέρει στη χώρα μας ένα μέρος του εργοστασίου και της γραμμής παραγωγής της, ένα σχέδιο το οποίο επίσης έχει παγώσει αλλά δεν έχει αναβληθεί.

Πριν λίγους μήνες έγινε επίσης γνωστό πως η μεγαλύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να φέρει στη χώρα μας, το τμήμα της που ασχολείται με τα αυτόνομα οχήματα και τις δοκιμές για την αυτόνομη οδήγηση. Σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τοπικούς φορείς, η VW (μαζί με την MAN) είχε επιλέξει την Θάσο για να δοκιμάσει τα ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα της.

Στο παιχνίδι μπήκε και η Θεσσαλονίκη, η οποία με το νέο της τεχνολογικό πάρκο έχει προσελκύσει τεράστιο ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο, με πρόσβαση σε πανεπιστήμια και εργατικό δυναμικό υψηλής ειδίκευσης και τεχνολογίας.

Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις αναμένεται να τρέξουν, ενώ αναμένεται επίσης να έρθουν σε κάποια στιγμή στη Βουλή και οι διατάξεις αυτές που θα επιτρέψουν σε κάθε επένδυση να “τρέξει” χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις