Κινεζική startup φέρνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, από τον επόμενο μήνα
Η Aiways θέλει να ανταγωνισθεί τα αυτοκίνητα των μεγάλων εταιρειών, ακολουθώντας το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla
Δύο κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων ανακοίνωσαν διαδοχικά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, μεσούσης της κρίσης του κορωνοϊού, εκμεταλλευόμενες την ηλεκτρική επανάσταση που ξαναμοιράζει την τράπουλα στην αγορά του αυτοκινήτου.
Η μία εξ αυτών είναι η κινεζική startup Aiways. η οποία θα είναι η πρώτη που θα παραδώσει – τον Ιούλιο – αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Περί τα 500 μοντέλα της (U5) θα φθάσουν στην Κορσική για να εξυπηρετήσουν τους τουρίστες την καλοκαιρινή σεζόν. Τα 4Χ4 (SUV) είναι πλήρως ηλεκτρικά και θα ενοικιάζονται από την Hertz.
Με το U5, που παρουσιάσθηκε πέρυσι στο σαλόνι της Γενεύης, η Aiways θέλει να ανταγωνισθεί τα αυτοκίνητα των μεγάλων εταιρειών, ακολουθώντας το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla, αλλά με μειωμένες τιμές. “Κατασκευάζουμε ένα αυτοκίνητο σαν το Audi e-tron , αλλά στην μισή τιμή”, δήλωσε ο διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της εταιρείας, Αλεξάντερ Κλόουζ.
Η Aiways, που ιδρύθηκε το 2017, εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Ρόλαντ Γκάμπερτ, του Γερμανού σχεδιαστή του Audi Quattro, βετεράνου αγώνων στην δεκαετία του 1980. Το εργοστάσιό του στο Σανγκράο της βορειο-ανατολικής Κίνας του εξασφαλίζει μία βάση παραγωγής χαμηλού κόστους και αρχικής δυναμικότητας 150.000 μονάδων που μπορεί να διπλασιασθεί.
Η Aiways, που έχει ως στόχο την πώληση χιλιάδων οχημάτων ετησίως στην Ευρώπη, άνοιξε τις παραγγελίες για την Γερμανία και την Νορβηγία την άνοιξη. Θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο η Δανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Ελβετία. Το οικογενειακό της μοντέλο διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και η τιμή του τοποθετείται ανάμεσα στα 35.000 και 40.000 ευρώ.
Ο δεύτερος κινεζικός όμιλος που ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει φέτος ένα ηλεκτρικό SUV στην Νορβηγία, με την φιλοδοξία να απλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι η BYD (Build Your Dreams). Πολύ λίγο γνωστή στην Ευρώπη, η BYD είναι ωστόσο ένας από τους “ηγέτες” του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον κόσμο, χάρη στην τεράστια εσωτερική αγορά της Κίνας.
Στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων, ο όμιλος έχει κερδίσει σε σημαντικούς διαγωνισμούς στην Ευρώπη και έχει κατασκευάσει δύο εργοστάσια, στην Ουγγαρία και την Γαλλία.