Πριν από μερικές ημέρες έγινε γνωστό ότι η σουηδική εταιρεία πληρωμών Klarna, βρισκόταν κοντά σε ένα νέο γύρο χρηματοδότησης που θα ανέβαζε την αξία της στα 10 δισ. δολάρια. Σήμερα, οι φήμες επιβεβαιώθηκαν καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σήκωσε 650 εκατ. δολάρια, εκτινάσσοντας την αξία της στα 10,65 δις!
Της χρηματοδότησης ηγήθηκε η Silver Lake μαζί με την GIC καθώς και άλλα funds τα οποία διαχερίζεται η BlackRock και η HMI Capital. Οι Merian Chrysalis, TCV, Northzone και Bonnier, απέκτησαν επίσης μετοχές, μπαίνοντας σε ένα “γκρουπ” επενδυτών, στο οποίο συμμετέχουν ήδη οι Sequoia Capital, Dragoneer, Permira, Commonwealth Bank of Australia, Bestseller Group και Ant Group.
Υπενθυμίζεται ότι η Klarna εστιάζει σε αυτό που λέγεται “Buy Now – Pay Later”. Η υπηρεσία της επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο μέσω συνεργαζόμενων εμπόρων/ καταστημάτων και να πληρώνουν σε δόσεις, βάσει διακανονισμού. Η εφαρμογή της, έχει αυτή τη στιγμή περισσότερους από 12 εκατ. μηνιαίους χρήστες σε όλον τον κόσμο, με πάνω από 55,000 καθημερινές λήψεις.
Με τη νέα χρηματοδότηση, η εταιρεία ολοκληρώσει την επέκτασή της στις ΗΠΑ, η οποία τις έχει ήδη κοστίσει πολύ ακριβά. Η εταιρεία κατέγραψε πέρυσι απώλειες 93 εκατ. δολαρίων, ενώ το 2018 είχε κέρδη 10 εκατ. δολαρίων, ωστόσο δεν εγκαταλείπει τις προσπάθειες, καθώς έχει ήδη πάνω από 9 εκατ. χρήστες και 100 κορυφαίους εμπόρους-συνεργάτες στη χώρα.
Σημειώνεται ότι η Klarna – και γενικά το μοντέλο των πληρωμών με δόσεις – άνθισε μέσα στην πανδημία, και αυτός είναι ίσως άλλος ένας λόγος που η εταιρεία “επιμένει” παρά τις δυσκολίες. Το πρώτο εξάμηνο του 2020, ο όγκος συναλλαγών και τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 44% και 36% αντίστοιχα, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αγγίζοντας τα 22 δις και τα 466 δις.
Σχολιάζοντας το θετικό αυτό momentum, ο συνιδρυτής και CEO της Klarna, Sebastian Siemiatkowski, δήλωσε: “Yπάρχει μια πολύ απτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών που αναζητούν τώρα ενεργά υπηρεσίες που προσφέρουν ευκολία, ευελιξία και έλεγχο στον τρόπο πληρωμής… Η μοναδική πρόταση της Klarna, η προτίμηση των καταναλωτών και το παγκόσμιο δίκτυο λιανικής θα αποδειχθούν μια εξαιρετική βάση για περαιτέρω ανάπτυξη. ”