Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Hopin: Η αγγλική Startup εκδηλώσεων online αύξησε 35% την αξία της σε 4 μήνες

Άλλη μια κλασική ιστορία επιτυχίας στο χώρο των Startup ενός 25χρονου Λιβανέζου coder που από τη μια μέρα στην άλλη δημιούργησε μια εταιρεία 5 δισ. δολαρίων!

Η Hopin είναι από τις κλασικές περιπτώσεις Startups που βρέθηκε με το σωστό προϊόν τη σωστή στιγμή και μέσα σε 24 μήνες ζωής έχει φτάσει να απασχολεί 200 άτομα προσωπικό και αξία 5,6 δισ, δολαρίων!

Η Hopin βγήκε από το λεγόμενο “Stealth Mode” την δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου του 2020 προφανώς γιατί είδε τι έρχεται στο χώρο των εκδηλώσεων στην αρχή της πανδημίας. Ταυτόχρονα σήκωσε μια χρηματοδότηση Seed 6,5 εκατ. δολαρίων από την Accel και την Northzone με τον CEO και solo founder τον 25χρονο Johnny Boufarhat, λιβανέζικης καταγωγής, γεννημένος στην Αυστραλία και cοder από μικρό παιδί.

Όπως συμβαίνει συνήθως στις Startups το MVP δημιουργήθηκε όταν κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο ο Boufarhat αναγκάστηκε να μείνει εντός σπιτιού λόγω μιας ασθένειας. Ήθελε να επικοινωνήσει και να συνεργαστεί με ομάδες και κοινότητες την ίδια στιγμή με live video και άμεση επικοινωνία. Δεν βρήκε κάτι που να τον κερδίσει και έτσι έφτιαξε μια πλατφόρμα που συνδυάζει website, skype, teams, slack, YouTube κ.α.

O Boufarhat έφτιαξε μόνος του το MVP το οποίο ήταν έτοιμο τον Σεπτέμβριο του 2019 και ήδη είχε μια μικρή ομάδα και για καλή του τύχη είχε στοχεύσει την αγορά των εταιρικών virtual events, μια αγορά μέχρι τότε μόλις 400 εκατ. δολαρίων, ένα μικρό τμήμα της τεράστιας αγοράς εκδηλώσεων 1,2 τρισ, δολαρίων.

Από την πρώτη στιγμή η Hopin έγινε viral και είχε λίστα αναμονής εταιρειών που επιθυμούσαν να κάνουν την εκδήλωσή τους online μέχρι που ξεκίνησε η πανδημία και η πρώτη ακύρωση μεγάλης εκδήλωσης, το MWC του 2020. Από εκεί και μετά τα πράγματα εξελιχθήκαν ραγδαία φτάνοντας τα 570 εκατ. δολάρια χρηματοδοτήσεων μέχρι πρόσφατα από VCs όπως τα Andreessen Horowitz και General Catalyst, με μια αξία 5,7 δισ. δολαρίων και δεκάδες χιλιάδες πελάτες.

Βέβαια την ίδια περίοδο δεκάδες άλλες πλατφόρμες online events δημιουργήθηκαν ή έκαναν pivot αλλά η Hopin είχε ήδη γίνει viral, είχε καλό και ολοκληρωμένο προϊόν, σωστή ηγεσία και επιλογή στελεχών και υπηρεσίες οι οποίες γίνονται όσο περνά ο καιρός ακόμα καλύτερες και πλήρεις, μια και η Startup εξαγόρασε την StreamYard αρχές του 2021 και πρόσφατα τις Streamable και Jamm.
Η StreamYard επίσης είναι ένα “παιδί της πανδημίας” μια και προσφέρει broadcasting εκπομπών και εκδηλώσεων σε διάφορες υπηρεσίες και Social Media.
H Streamable είναι ένα μικρό YouTube προσφέροντας ευέλικτο video hosting με 75.000 uploads κάθε μέρα και 5.000 πελάτες από 100 χώρες ενώ η Jamm ανέπτυξε ένα εργαλείο συνεργασίας ομάδων γύρω απο το video.

H πανδημία έδωσε τεράστια ώθηση στην αγορά των online εταιρικών εκδηλώσεων και άλλαξε τα δεδομένα μια για πάντα θα λέγαμε. Τα υβριδικά events ήρθαν για να μείνουν όλα δείχνουν μια και με αυτό το τρόπο μπορούν να συγκεντρώσουν ακόμα περισσότερο κόσμο, μειώνοντας την ανάγκη ταξιδιών και μετακινήσεων με ότι θετικό (π.χ. στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου) και αρνητικό (ταξίδια, τουρισμός, μεγάλα events) αυτό συνεπάγεται.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις