StartUpper

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Ολοκληρωμένο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και υιοθετεί συγκεκριμένη στρατηγική που θέτει στο επίκεντρο το περιβάλλον και τους ανθρώπους της.

Πόσο εύκολο είναι για μια εταιρεία με εκατοντάδες εργαζομένους και «βαριές» βιομηχανικές δομές να στραφεί στην «πράσινη» ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα; Τι χρειάζεται για να μειώσει το αποτύπωμά της στο περιβάλλον και πώς μπορεί να διασφαλίσει πραγματικά μια καλύτερη ζωή για τους εργαζομένους της, αλλά και για το κοινωνικό σύνολο γενικότερα;

Με περισσότερους από 430 εργαζομένους, 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές, και δύο μονάδες παραγωγής που εξάγουν προϊόντα σε 5 ηπείρους, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι η πιο κατάλληλη να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα και το κάνει, στο πλαίσιο της στρατηγικής «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ». Η εταιρεία έχει προχωρήσει στην υιοθέτηση ενός συγκεκριμένου πλάνου βιώσιμης ανάπτυξης, στενά συνδεδεμένου με την αντίστοιχη στρατηγική του Ομίλου Carlsberg «Together Towards ZERO», έχοντας κάνει ήδη σημαντικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, με πολλά ακόμα να έρχονται έως το 2030.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε διάστημα διετίας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει καταφέρει να μειώσει κατά 7% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κατά 13% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και κατά 5% την κατανάλωση θερμικής ενέργειας και στις δύο παραγωγικές της μονάδες, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα Ευβοίας. Παράλληλα, έχει μειώσει κατά 19% τη χρήση νερού κατά την παραγωγική διαδικασία στα εργοστάσιά της. Tον τελευταίο χρόνο, έχει επίσης μειώσει κατά 33% τα ατυχήματα στον χώρο εργασίας, αυξάνοντας ταυτόχρονα το ποσοστό συμμόρφωσης στους κανόνες ασφαλείας κατά 16%. Την ίδια στιγμή, ως υπεύθυνος οργανισμός απέναντι στην κοινωνία, η εταιρεία έχει επίσης «περάσει» το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης στο 100% των συσκευασιών της, και φροντίζει να υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, προωθώντας και διευρύνοντας ταυτόχρονα κατηγορίες προϊόντων, όπως η μπύρα χωρίς αλκοόλ.

Στο «μέτωπο» της πανδημίας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία βρέθηκε επίσης στην πρώτη γραμμή, μεταδίδοντας μήνυμα συλλογικής ευθύνης αλλά και αισιοδοξίας με διαδικτυακές
πρωτοβουλίες, συνεισφέροντας στην κάλυψη επειγουσών αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας και υλοποιώντας καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για τη στήριξη της επαναλειτουργίας της εστίασης.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται σε μια αγορά που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εστίαση και τον τουρισμό –δύο τομείς που δέχθηκαν το πιο ισχυρό πλήγμα από την πανδημία– χωρίς το γεγονός αυτό να επηρεάσει την πολιτική της πάνω στη βιώσιμη ανάπτυξη. Αντιθέτως, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επέδειξε ιδιαίτερη ευελιξία και προσάρμοσε τον σχεδιασμό της, στηρίζοντας τους πελάτες και συνεργάτες της. Όπως έχει δηλώσει και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Dejan Beko, αυτό δεν θα ήταν δυνατό χωρίς τους ανθρώπους της. Οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, με τον επαγγελματισμό και την προσαρμοστικότητά τους, κατάφεραν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες και η εταιρεία τους έχει ευχαριστήσει δημόσια για αυτό.

Με το βλέμμα στο 2030!

Με το βλέμμα στο μέλλον και με στόχο το ΜΗΔΕΝ, όπως χαρακτηριστικά λέει η εταιρεία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει τις δράσεις της σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια, με ορίζοντα το 2030. Μέσα στο 2022, η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών άνθρακα στις μονάδες παραγωγής της, και στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Επιδιώκει, επίσης, να μειώσει κατά 15% το αποτύπωμα άνθρακα της σε ολόκληρη την «αλυσίδα» από την πρώτη ύλη ως το ποτήρι και να χρησιμοποιεί μεθόδους ψύξης με χαμηλό κλιματικό αντίκτυπο. Επιπλέον, μέσα στον επόμενο χρόνο, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει βάλει στόχο να μειώσει κατά 25% τη χρήση
νερού στα ζυθοποιεία της σε σχέση με το 2015, που αποτελεί το έτος βάσης.

Φτάνοντας στο 2030, η εταιρεία επιδιώκει την εκμηδένιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις μονάδες της, τη μείωση κατά 30% του αποτυπώματος άνθρακα από την πρώτη ύλη στο ποτήρι και τη μείωση κατά 50% της χρήσης νερού. «Πυξίδα» της εταιρείας είναι πάντως, μία μόνο φράση που ταυτίζεται και με τον εταιρικό της σκοπό: «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο!». Γι’ αυτό και, όπως λέει κλείνοντας ο Dejan Beko, «κάθε μέρα, αναζητούμε τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι, να περιορίζουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να προσφέρουμε περισσότερες ευκαιρίες και επιλογές στους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους καταναλωτές μας».

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις