Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

YouTube Shorts: Το αντίπαλο δέος του TikTok έρχεται στην Ελλάδα

Πριν από ένα χρόνο, το YouTube είχε ανακοινώσει ότι εργάζεται για τη δημιουργία  του YouTube Shorts, μιας εμπειρίας βίντεο μικρής διάρκειας, κατά την οποία όποιος θέλει μπορεί να δημιουργήσει μικρά βίντεο μέσα από το κινητό του. Από τότε, η BETA έκδοση επεκτάθηκε σε 26 επιπλέον χώρες και ήδη έχουμε δει πολλά, δημιουργικά και υπέροχα Shorts από την κοινότητα μας.

Σήμερα η εταιρεία ανακοίνωσε την παγκόσμια διάθεση του YouTube Shorts. Η ΒΕΤΑ έκδοση της υπηρεσίας θα είναι διαθέσιμη σε πάνω από 100 χώρες – μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – εκεί δηλαδή όπου είναι διαθέσιμο το YouTube.

Παρόλο που τα μικρής διάρκειας βίντεο είναι ήδη διαθέσιμα για προβολή μέσα από την πλατφόρμα του YouTube, οι Έλληνες χρήστες θα αποκτήσουν, με τη νέα υπηρεσία, για πρώτη φορά πρόσβαση στα εργαλεία δημιουργίας των Shorts, όπως την κάμερα πολλαπλών τμημάτων για την συρραφή διαφόρων βίντεο μαζί, τη δυνατότητα ηχογράφησης με μουσική υπόκρουση, τον έλεγχο της ταχύτητας αναπαραγωγής και πολλά άλλα.

Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν ηχητικά αποσπάσματα από τα δισεκατομμύρια βίντεο που είναι διαθέσιμα στο YouTube. Οι δημιουργοί θα έχουν τον έλεγχο και θα μπορούν να επιλέγουν αν τα κανονικής διάρκειας βίντεο τους θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με παραλλαγές, στην νέα υπηρεσία.

Ταυτόχρονα με τη διεθνή επέκταση του προϊόντος, το οποίο θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το TikTok,  το YouTube φέρνει μια νέα σειρά από λειτουργίες, διαθέσιμες σε όλες τις αγορές, όπως:

  • Προσθήκη κειμένου σε συγκεκριμένα σημεία στο βίντεο
  • Audio sampling από άλλα Shorts και προσθήκη στα δικό σας Shorts
  • Αυτόματη προσθήκη υποτίτλων στα Shorts σας
  • Μαγνητοσκόπηση έως και 60 δευτερολέπτων με την κάμερα του YouTube Shorts
  • Προσθήκη video clips από την μνήμη του κινητού σας σε βίντεο που δημιουργήθηκε μέσα από τη κάμερα του YouTube Shorts
  • Προσθήκη βασικών φίλτρων (filters) για χρωματική διόρθωση των Shorts, με περισσότερα εφέ να προστίθενται σύντομα

Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί θα έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη μουσική βιβλιοθήκη για χρήση στα Shorts τους. Καθώς η BETA έκδοση διατίθεται παγκοσμίως, εκατομμύρια τραγούδια (με τον αριθμό αυτό να μεγαλώνει συνεχώς) και μουσικές λίστες πάνω από 250 δισκογραφικών και εκδοτικών εταιρειών από όλο το κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και των  Universal Music, Sony Music Entertainment, Sony Music Publishing, Warner Music Group, Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars και Kobalt, θα είναι επίσης διαθέσιμα.

Μια ‘αδιάλειπτη εμπειρία θέασης’ σε όλο το YouTube

Προκειμένου να βοηθήσει τον κόσμο να βρει ευκολότερα τα Shorts, το YouTube πρόσθεσε μια σειρά στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας ειδικά για αυτό το σκοπό και λάνσαρε μια νέα εμπειρία θέαση που επιτρέπει στον χρήστη να κάνει swipe up και να αλλάζει εύκολα βίντεο. Επίσης, πρόσθεσε μια ειδική καρτέλα στην εφαρμογή για κινητά που επιτρέπει στον χρήστη να παρακολουθεί τα Shorts με μια κίνηση.

Προσπαθώντας, την ίδια ώρα, να εμβαθύνει τη σχέση κοινού – δημιουργών, το YouTube εντάσσει το περιεχόμενο των τελευταίων στην πλατφόρμα του. Έτσι, αν κάποιος ακούσει τμήμα από κάποιο τραγούδι σε κάποιο Short, θα μπορεί εύκολα να βρει ολόκληρο το τραγούδι, να δει όλο το music video και να μάθει περισσότερα για τον καλλιτέχνη μέσα από το YouTube. Αυτό είναι μάλιστα  αμφίδρομο καθώς, πατώντας το κουμπί “create” ο χρήστης θα μπορείς επίσης να φτιάξει το δικό του Short με τον ήχο από το συγκεκριμένο  βίντεο ή να δει πώς το χρησιμοποιούν άλλοι χρήστες στα Shorts τους.

Εμπορική αξιοποίηση

 Το YouTube έχει βοηθήσει μια ολόκληρη γενιά δημιουργών να μετατρέψουν τη δημιουργικότητα τους σε επιχειρηματική δραστηριότητα και να γίνουν οι ίδιοι, οι εταιρείες media της επόμενης γενιάς. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχει καταβάλει πάνω από 30 δις δολάρια σε δημιουργούς, καλλιτέχνες και εταιρείες μέσων.

Θέλοντας να κάνει το ίδιο και με τους δημιουργούς των Shorts, η πλατφόρμα ανακοίνωσε το YouTube Shorts Fund, ένα ταμείο 100 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία θα διανεμηθούν στο διάστημα 2021-2022. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ταμείο, ποιες χώρες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό και άλλες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν καθώς θα πλησιάζει το λανσάρισμα του.

Το YouTube Shorts θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες στην Ελλάδα, από την Τετάρτη 14 Ιουλίου. Ξέρουμε ότι θα μας πάρει λίγο χρόνο για να πετύχουμε το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε και ανυπομονούμε να δοκιμάσετε to YouTube Shorts και να μας βοηθήσετε να φτιάξουμε μια πρώτης τάξης εμπειρία για βίντεο μικρής διάρκειας στο YouTube.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις