Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

NothingShop Athens: Εκεί που η δημιουργία συναντά την επιχειρηματικότητα

Το NothingShop Athens αποτελεί το επιτυχημένο επιχειρηματικό δημιούργημα δύο γυναικών που ποτέ δεν είδαν την επιχειρηματικότητα ως δουλειά τους. Δύο γυναικών που δρουν αποκλειστικά με βάση τη δημιουργία, την έμπνευση και το συναίσθημα.

Η δημιουργικότητα, το ανήσυχο πνεύμα και η ανάγκη για έκφραση είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν πολλούς νέους επιχειρηματίες όπως φυσικά και καλλιτέχνες και είναι επίσης τα πρώτα στοιχεία που εντοπίζει κανείς όταν μιλά με την Αφροδίτη Αθανασίου και την Καλλιόπη Σταματάκου, τις δημιουργούς του NothingShop Athens. Πρόκειται για δύο γυναίκες με επαγγελματική εμπειρία στη διακόσμηση που το 2016 αποφάσισαν να τα αφήσουν όλα στην άκρη και να δημιουργήσουν ένα ελληνικό brand με τσάντες που θα συνδύαζε ποιότητα και αισθητική.

Ξεκινώντας κυριολεκτικά από το μηδέν, με ένα περιορισμένο budget, στόχευσαν απευθείας σε μια μικρή και εξειδικευμένη αγορά, αυτή των resort τσαντών, και αγοράζοντας, όπως λένε χαρακτηριστικά, 5 μέτρα ύφασμα τη φορά, άρχισαν να δίνουν μορφή στις πρώτες τους δημιουργίες. Βασική τους αξία ήταν εξαρχής να παράγουν προϊόντα που αρέσουν πρώτα στις ίδιες και να δίνουν χαρά. Άρα, ο πρώτος παράγοντας που ήθελαν και θέλουν ακόμα να ικανοποιούν πρωτίστως είναι συναισθηματικός και όχι εμπορικός. «Αυτό είναι που μας διαφοροποιεί» λένε οι δύο συνεργάτιδες «μαζί με την ιδιαιτερότητα στην αισθητική» και τη «δυσκολία που έχει το να δημιουργήσεις μια τσάντα από ύφασμα και όχι από δέρμα».

Τα λόγια τους αυτά πάνε αμέσως την κουβέντα στο ίδιο τους το προϊόν. Ένα προϊόν το οποίο είναι καλοδουλεμένο και προσεγμένο, ελληνικής παραγωγής, σχεδιασμένο και σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό κατασκευασμένο από τις ίδιες. «Πέρα από ένα – δύο συνεργάτες, όλες τις δουλειές τις κάνουμε εμείς, ακόμα και τις αγγαρείες, παραδέχονται χαμογελώντας», ακόμα και έτσι όμως, το πιο απαιτητικό κομμάτι είναι αυτό της δημιουργίας. Αυτό, γιατί τα δημιουργήματά τους είναι πέρα από σύγχρονα και μοναδικά, διαχρονικά και εναρμονισμένα με την κουλτούρα του «slow fashion».

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μια τσάντα του NothingShop Athens δεν φτιάχνεται με στόχο η γυναίκα που θα την αγοράσει να χρειαστεί μια νέα την επόμενη σεζόν. Αντίθετα, στοχεύει στο να αποτελέσει ένα αξεσουάρ που θα την συνοδεύσει σε όμορφες στιγμές και ταυτόχρονα θα τη διαφοροποιήσει – καθώς πρόκειται για κομμάτια που δεν θα βρει σε πληθώρα, και που θα τα βρει σε επιλεγμένα καταστήματα. Η λογική αυτή, συνάδει παράλληλα και με τους στόχους της βιωσιμότητας που στέκονται ενάντια στη ‘γρήγορη μόδα’, τους τόνους προϊόντων που καταλήγουν στα σκουπίδια και τη χρήση προϊόντων ζωικής προέλευσης. Οι τσάντες του NothingShop Athens φτιάχνονται σχεδόν αποκλειστικά με υφάσματα, ενώ δέρμα χρησιμοποιείται μόνο σε περιπτώσεις που είναι πραγματικά απαραίτητο.

Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς βέβαια, όλα τα παραπάνω ανεβάζουν την τιμή και αυτό είναι αφενός κάτι λογικό (αν κρίνει κανείς από τις συνθήκες παραγωγής), αφετέρου κάτι που το κοινό αντιλαμβάνεται. «Οι καταναλωτές είναι εκπαιδευμένοι», λένε οι συν- δημιουργοί του NothingShop Athens. «Η γυναίκα που στοχεύουμε θα είναι μια γυναίκα της πόλης που όμως θα ταξιδεύει όσο συχνότερα μπορεί» συμπληρώνουν, σκιαγραφώντας την «περσόνα» πίσω από το brand τους. Τα ταξίδια είναι βασική προϋπόθεση, καθώς οι τσάντες του NothingShop Athens διατίθενται προς πώληση σε επιλεγμένα καταστήματα σε τουριστικούς προορισμούς όπως είναι η Αστυπάλαια, η Πάτμος, η Κέρκυρα και άλλα μεγάλα και μικρότερα νησιά της Ελλάδας, εκτός φυσικά από την Αθήνα.

Η αγορά του NothingShop Athens είναι ουσιαστικά ο ορισμός του «Niche Market» με ό,τι δυσκολίες συνεπάγεται αυτό λόγω πανδημίας. Όπως παραδέχεται η Αφροδίτη και η Καλλιόπη, πέρυσι ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για το brand τους το οποίο σε ένα βαθμό ταυτίζεται με την αγορά του τουρισμού. Η σεζόν άργησε να ξεκινήσει – όπως και φέτος – και πολλά μαγαζιά επέλεξαν να μην ανοίξουν καν. Το γεγονός αυτό οδηγεί την εταιρεία σε προσεκτικές και καλά σχεδιασμένες κινήσεις με τη λογική του «βήμα – βήμα», «σεζόν με τη σεζόν».

Οι στόχοι μας είναι βραχυπρόθεσμοι και κατά βάση μη εμπορικοί, λένε οι συνεργάτιδες, ωστόσο τα έσοδα είναι απαραίτητα όπως γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας. Γι’ αυτό και μόλις πριν δύο μήνες περίπου, βγήκε στον αέρα το nothingshopathens.com, το ηλεκτρονικό κατάστημα του Nothingshop Athens που θα κάνει τα προϊόντα του brand πιο προσβάσιμα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Στόχος της ομάδας είναι από εδώ και στο εξής να μπορέσει να υιοθετήσει και να συντονίσει ένα πλάνο δύο ταχυτήτων που θα εξισορροπήσει ανάμεσα στο online και το offline εμπόριο, χωρίς να χαθεί τίποτα από όσα έχει χτίσει μέχρι στιγμής, και διατηρώντας όσα την έκαναν να ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις