StartUpper

Χωρίς refund μένουν οι πελάτες των Amazon, Walmart και Target

Μια σχετικά πρόσφατη προσέγγιση που κοστίζει πολύ για όλους με το ηλεκτρονικό εμπόριο να επιδεινώνει την κατάσταση.

Μέχρι πρότινος στο ηλεκτρονικό εμπόριο τουλάχιστον, η επιστροφή ενός προϊόντος συνοδευόταν από την επιστροφή χρημάτων. Ωστόσο, η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ανατρέψει αυτή την πρακτική δεκαετιών του λιανικού εμπορίου, αυξάνοντας τόσο το ποσοστό των αγορών που πρέπει να επιστραφούν, όσο και το κόστος τους αφού ως γνωστόν οι επιστροφές κοστίζουν για το ταμείο.  

Το ποσοστό των επιστροφών που γίνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι διπλάσιο συγκριτικά με το 10% των εμπορευμάτων που επέστρεψαν για παράδειγμα οι Αμερικανοί το 2020, σύμφωνα με έρευνα της Appriss Retail, μιας υπηρεσίας που βοηθά τις εταιρείες να διαχειρίζονται τις επιστροφές.  

Οι καταναλωτές έχουν πολλούς λόγους για τους οποίους αποφασίζουν ότι πρέπει να επιστρέψουν κάτι που είτε δεν τους αρέσει τόσο από κοντά είτε δεν το χρειάζονται πια. Οι πελάτες μπορούν να έχουν όσες διαφορετικές επιλογές θέλουν σε in-store καταστάσεις αλλά όταν το e-commerce δοκιμάζει τις αντοχές του αυτές λιγοστεύουν, αφού μια τέτοια εμπειρία παρέχεται με μεγάλο κόστος. 

Πράγματι, οι επιστροφές στο ηλεκτρονικό εμπόριο μπορούν να κοστίσουν σε μια εταιρεία περίπου 10 έως 20 δολάρια ανά προϊόν κατά μέσο όρο. Ειδικά τα έξοδα αποστολής αποτελούν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος (15% έως 20%) αυτής της δαπάνης.  

Για είδη χαμηλής αξίας π.χ., το κόστος των επιστροφών μπορεί να εξανεμίσει την αξία που έχει για τον πωλητή η επιστροφή του προϊόντος, οπότε συμφέρει πιο πολύ να πει απλώς στον αγοραστή να το κρατήσει ή να το δωρίσει. Ήδη, κολοσσοί όπως η Amazon, η Walmart και η Target εφαρμόζουν την πρακτική του “no refunds” για ανάλογες (ή και όχι) περιπτώσεις. 

Το 2022 αναμένεται να είναι μια κρίσιμη χρονιά για το πως οι εταιρείες διαχειρίζονται τις επιστροφές ειδών και ποσού αξίας τους. Αυτό περιλαμβάνει ακόμη και αντικείμενα μεγαλύτερης αξίας που έχουν επιστραφεί και προτού διατεθούν ξανά θα πρέπει να καθοριστεί η αξία μεταπώλησης τους (συνήθως υποτιμημένη) ή αν θα πρέπει να ανακατασκευαστεί.  

Επιπλέον, το κόστος των επιστροφών μπορεί να μειώσει περίπου το 6% των συνολικών πωλήσεων γεγονός που μπορεί να πλήξει σοβαρά την κερδοφορία μιας εταιρείας. Εταιρείες όπως η Target και η Home Depot έχουν επισημάνει τον αυξανόμενο ρόλο των φυσικών τους καταστημάτων στην διαχείριση των επιστροφών. 

Με άλλα λόγια, οι εταιρείες ωθούν τους πελάτες τους στο να απορροφήσουν τα επιπρόσθετα έξοδα με δωρεάν αποστολή σε ένα κοντινό κατάστημα, ζητώντας τους να φέρνουν τις επιστροφές τους εκεί διότι δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να κάνουν αλλιώς, ένα φαινόμενο που έχει εν μέρει παρατηρηθεί και στην χώρα μας αν σκεφτεί κανείς πόσες αποστολές (ειδικά εν μέσω πανδημίας) έφταναν τελικά στο σπίτι μας ή τις παραλαμβάναμε από κέντρα διανομής.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις