Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πως το metaverse “κέρδισε” τα Χριστούγεννα

Το σετ VR της Oculus ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή δώρα σύμφωνα με το App Store.

Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, είχε την πιο δημοφιλή εφαρμογή στο App Store της Apple την ημέρα των Χριστουγέννων. Αυτή δεν ήταν άλλη από την εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας Oculus που κατεβάζουν για να διαχειριστούν το σετ VR της και η κορυφαία κατάταξή στην οποία βρίσκεται αποτελεί ένδειξη ότι ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή tech δώρα κατά τη διάρκεια των εορτών.

Οι κατατάξεις του App Store δεν είναι τέλειες, αλλά προσφέρουν ένα καλό στιγμιότυπο του πόσο δημοφιλής είναι μια συγκεκριμένη εφαρμογή σε μια δεδομένη χρονική στιγμή. Είναι επίσης μια καλή ματιά στις τάσεις της τεχνολογίας κάθε Χριστούγεννα, καθώς οι άνθρωποι ενεργοποιούν όλα τα νέα τους gadgets.

Στην περίπτωση της Meta, είναι η πρώτη φορά που η εφαρμογή Oculus βρίσκεται στην κορυφή του App Store τα Χριστούγεννα. Ο CEO Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε φέτος ότι η εταιρεία θα επενδύσει τουλάχιστον 10 δισ. δολάρια για να δημιουργήσει το metaverse, έναν εικονικό κόσμο που πιστεύει ότι θα γίνει το πρότυπο για την κοινωνική δικτύωση, τα παιχνίδια, ακόμη και την εργασία στο μέλλον.

Αντίστοιχα, η εταιρεία παιχνιδιών Roblox, η οποία πόνταρε στο metaverse χρόνια πριν καν ακουστεί η λέξη από τα χείλη του Zuckerberg, μπήκε στο χρηματιστήριο τον Μάρτιο με αποτίμηση σχεδόν 40 δισ. δολαρίων. Αυτό ώθησε τους επενδυτές να κυνηγήσουν την επόμενη μεγάλη μετοχή του metaverse, με ονόματα όπως η Nvidia και η AMD να κυριαρχούν στην συζήτηση, αφού και οι δύο εταιρείες πωλούν τσιπ που θα το τροφοδοτούν.

Ωστόσο, τα σημερινά ακουστικά VR της Meta δεν είναι ούτε κατά διάνοια τόσο ισχυρά ούτε αρκετά ικανά για να επιτρέψουν το απόλυτο όραμα του Zuckerberg για το metaverse, μπορούν όμως να δώσουν μια γεύση του τι είναι δυνατό. Επιπλέον, η Meta έχει πλέον πολύ περισσότερους πελάτες, γεγονός που της δίνει την ευκαιρία να συλλέξει περαιτέρω δεδομένα σχετικά με το πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την εικονική πραγματικότητα και να προσαρμόσει τις εμπειρίες σε αυτά τα γούστα.

Αν ο Zuckerberg είχε δίκιο για το metaverse, τότε η φετινή νέα “σοδειά” χρηστών VR θα βοηθήσει την Meta και άλλες εταιρείες που εργάζονται σε παρόμοιες τεχνολογίες να αποφασίσουν τι είδους εμπειρίες θα φτιάξουν στη συνέχεια. Παρόλα αυτά, η Meta δεν αποκαλύπτει πόσα VR headsets πουλάει, καθώς η τεχνολογία δεν έχει φτάσει στο σημείο καμπής της, δηλαδή σε σημείο να να συγκεντρώνει την προσοχή των πελατών και των προγραμματιστών λογισμικού, όπως τα smartphones και οι υπολογιστές.

Το πάρτι δεν θα διαρκέσει απαραίτητα μόνο και μόνο επειδή η Meta είχε σπουδαία Χριστούγεννα φέτος. Eταιρείες όπως η Amazon, η Google και η Fitbit έχουν δείξει να “κερδίζουν” τα Χριστούγεννα τα προηγούμενα χρόνια χάρη στις πωλήσεις των gadgets τους. Μέχρι στιγμής, κανένα από αυτά τα προϊόντα δεν αποδείχτηκε ότι άλλαξε το παιχνίδι όπως ελπίζει η Meta ότι θα γίνει με το VR. Προς το παρόν, όμως, η επιτυχία της Meta εν μέσω εορτών είναι μια ισχυρή ένδειξη πως βρίσκεται στο σωστό δρόμο στην προσπάθειά της να δημιουργήσει το metaverse.

Διαβάστε σχετικά:

Μια tech λίστα για τα 8+1 δώρα των Χριστουγέννων

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις