StartUpper

H Η&Μ εισέρχεται στο Metaverse… της CΕΕΚ

Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς ότι ενώ μπορεί το Metaverse να είναι το "Next Big Thing", ο κατακερματισμός σε πλατφόρμες αναμένεται να είναι τεράστιος.

Ενώ όλα δείχνουν ότι το VR μπορεί να γίνει mainstream και για πολλούς ίσως το νέο web ωστόσο όλα δείχνουν ότι κάθε εταιρεία θα προσπαθήσει να χτίσει το δικό της και να πλασαριστεί πρώτη στην αγορά λανσάροντας συνεργασίες με γνωστά ονόματα.

Οι μεγάλοι παίκτες ειναι αυτή τη στιγμή η Meta (πρώην Facebook), εταιρείες παιχνιδιών όπως η Roblox αλλά και όλες όσες καταφέρουν να τραβήξουν μεγάλο αριθμό παικτών στα open world VR games που αναπτύσσουν και οι εταιρείες κρυπτονομισμάτων και NFTs.

Βασικά συστατικά κάθε πλατφόρμας Metaverse, πέρα απο την υλοποίηση του 3D-VR κόσμου, είναι να παρέχει τα εργαλεία στους creators να δημιουργούν εύκολα περιεχόμενο αλλά και να προσφέρει τις υποδομές για πωλήσεις και πληρωμές. Στη περίπτωση των εταιρειών crypto προφανώς η συγκεκριμένη λειτουργία γίνεται μέσω κρυπτονομισμάτων που “τρέχουν” στο δίκτυο του Ethereum και αυξάνουν σημαντικά την πολυπλοκότητα της διαδικασίας, τουλάχιστον για τον μέσο χρήστη.

Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος retailer παγκοσμίως, λάνσαρε σε συνεργασία με την CEEK ένα VR κατάστημα στο CEEK City Metaverse. Στο CEEK City οι πελάτες θα μπορούν να περπατούν μέσα στο κατάστημα, να επιλέγουν το προϊόν που θέλουν από εκεί, όπως και στον φυσικό κόσμο, ενώ η πληρωμή για αυτά τα ρούχα, τα οποία μπορούν να φορεθούν μόνο στο ψηφιακό περιβάλλον, γίνεται μέσω της CEEK και του δικού της κρυπτονομίσματος. Στο μέλλον οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν αυτά τα ρούχα από τα φυσικά καταστήματα των συμμετεχουσών εταιρειών με νόμισμα CEEK.
Αρκετά απο τα παραπάνω, όπως για παράδειγμα αγοραπωλησίες ψηφιακών ρούχων, γίνονται ήδη σε παλαιές πλατφόρμες όπως η Second Life αλλά και σε νεότερες όπως το The Sandbox και Decentraland

Η CEEK συνδέει καλλιτέχνες, αθλητές και άλλους δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου απευθείας με τους θαυμαστές τους σε εικονικούς κόσμους οι οποίοι θα μπορούν να πωλούν ψηφιακά προϊόντα μέσω NFT ενώ η εταιρεία συνεργάζεται με την Universal Music για τη πραγματοποίηση συναυλιών και άλλων εκδηλώσεων σε VR περιβάλλον και με ονόματα όπως ο Jon Bon Jovi, η Lady Gaga, U2, Sting κ.α.

Αλλά δεν είναι μόνο η H&M που πειραματίζεται στο VR και το Metaverse, Adidas, Nike και Zara έχουν ήδη αρχίσει να δραστηριοποιούνται ήδη ενώ αρκετοί επώνυμοι καλλιτέχνες, αθλητές και DJs δημιουργούν τις δικές τους περιοχές και νησιά σε πλατφόρμες της επιλογής τους.

Για παράδειγμα η Paris Hilton, η οποία έχει κασέ 1 εκατ. δολάρια για να παίζει μουσική, δημιούργησε το Paris Island στο Roblox κάνοντας συναυλία εκεί παραμονή πρωτοχρονιάς και να προσφέρει ψηφιακά αντικείμενα και ρούχα έναντι πληρωμής. Στο Roblox έχει δραστηριοποιηθεί ήδη η Nike αλλά και η Tommy Hilfiger μεταξύ άλλων.

Διαβάστε επίσης:

Το δικό της metaverse στο Roblox λανσάρει η Nike

 

 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις