Ελληνοτουρκική “μάχη” στις ΗΠΑ με φόντο το quick commerce

Ο τουρκικός unicorn Getir σχεδιάζει την επέκταση της υπηρεσίας ταχείας παράδοσης στις ΗΠΑ, μια αγορά όπου δραστηριοποιείται έντονα και η Jokr της Ελληνίδας, Άσπας Λέκκας.

Η τουρκική Startup ταχείας παράδοσης Getir, έχοντας ήδη παρουσία στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και τη Βοστώνη, ετοιμάζεται να ισχυροποιήσει την παρουσία της στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, σχεδιάζοντας την επέκταση της υπηρεσίας παράδοσης κάτω των 10 λεπτών σε περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ.

Ιδρυθείσα το 2015 με έδρα την Κωνσταντινούπολη, η Getir αποτελεί τον κορυφαίο εκπρόσωπο του τουρκικού οικοσυστήματος, έχοντας επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε πολλές περιοχές της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς.

Εκτός από την επέκταση σε περισσότερες πόλεις των ΗΠΑ, ο τουρκικός unicorn έχει το βλέμμα του σε μια πιθανή δημόσια προσφορά τη φετινή ή την επόμενη χρονιά. «Μία αμερικανική πολιτεία είναι ίση με όλη την Ευρώπη», δήλωσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Getir, Nazim Salur. «Αυτό που θέλει ένας καλός μπασκετμπολίστας είναι τελικά να παίξει στο ΝΒΑ και το ΝΒΑ βρίσκεται στις ΗΠΑ. «Παίξαμε μπάσκετ» στην Τουρκία και μετά στην EuroLeague. Τώρα είναι ώρα να δείξουμε τις ικανότητές μας και να προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε και στο ΝΒΑ» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο CEO της Getir.

Με σχεδόν 30.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η Getir κοιτά με μεγάλη προσοχή τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ΗΠΑ — συγκεκριμένα την Gopuff, μια ακμάζουσα Startup ταχείας παράδοσης που αποκτά όλο και μεγαλύτερο έρεισμα στην αμερικανική αγορά και την DoorDash, η οποία με πενταπλάσια αποτίμηση από την Getir, λάνσαρε πρόσφατα τη δική της υπηρεσία γρήγορης παράδοσης.

Η Jokr, co-founder και COO της οποίας είναι η Ελληνίδα Άσπα Λέκκα, και η Buyk είναι άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις ταχείας παράδοσης που δραστηριοποιούνται στην αγορά της Νέας Υόρκης, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Getir δεν πιστεύει πως ανήκουν στους άμεσους ανταγωνιστές.

«Είναι πολύ καινούριοι και εμείς πολύ πιο έμπειροι. Ο ανταγωνισμός εκεί δεν πρόκειται να μας ενοχλήσει» », δήλωσε δηκτικά ο Nazim Selur στο CNBC.

Σε κάθε περίπτωση η μάχη για την κυριαρχία στην δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά του e-grocery αναμένεται να είναι σφοδρή, ενώ η αξία της, η οποία αυξάνεται με ρυθμούς της τάξης του 25%, πρόκειται να ξεπεράσει τα 663 δισ. δολάρια έως το 2024.

Η αποτίμηση της τουρκικής εταιρείας ανήλθε πρόσφατα σε 7,7 δισ. δολάρια ενώ παράλληλα έχει συγκεντρώσει πάνω από 1 δισ. για το σχέδιο επέκτασης στις ΗΠΑ. Μάλιστα, η Getir εξετάζει επιπλέον δυνατότητες συγκέντρωσης κεφαλαίων για τη φετινή χρονιά.

Διαβάστε επίσης:

H JOKR έρχεται Ελλάδα και θέλει να κάνει στην “άκρη” τα σούπερ μάρκετ

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις