Το Buy Nothing “έσκασε” στο Facebook και τώρα θέλει δική του πλατφόρμα

Η Buy Nothing είναι μια εφαρμογή ανταλλαγής ειδών -από εισιτήρια, διακοπές ή διαμονή σε Airbnb, δώρα- που έχει κυκλοφορήσει και στοχεύει να κατακτήσει τον δικό της online χώρο.   Το Buy Nothing Project είναι ένα σπάνιο success story δημιουργίας μιας ψηφιακής κοινότητας στο Facebook που ανθίζει offline. Ιδρύθηκε το 2013 με το έργο να αναπτύσσεται κυρίως μέσω κλειστών ομάδων στο Facebook και στη συνέχεια να εκτοξεύεται σε δημοτικότητα εν μέσω πανδημίας, με αποτέλεσμα να μετρά πλέον πάνω από 5 εκατ. μέλη. Υπάρχουν 7.000 μεμονωμένες κοινότητες Buy Nothing σε 44 χώρες. Μετά από αυτήν την επιτυχία, η εταιρεία σκέφτεται αν πρέπει να αφήσει το Facebook πίσω ή όχι.  

Μέσω του Facebook, η δουλειά της Buy Nothing διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο αλλά έχει επίσης προκαλέσει προβλήματα όσον αφορά στο να προσεγγίσουν κοινό πέρα από το πλέγμα που μπορεί να μην έχει πρόσβαση στο δίκτυο των social media. Η εταιρεία έφτιαξε μια εφαρμογή ελπίζοντας να φέρει μια πιο βιώσιμη επιλογή στους χρήστες που ήθελαν να “ξεφορτωθούν” πράγματα και να τα ανταλλάξουν με άλλα περισσότερο χρήσιμα για αυτούς (χωρίς να αγοράζουν κάτι στην ουσία).  

Οι συνιδρυτές του έργου Liesl Clark, Rebecca Rockefeller και οι νέοι επιχειρηματικοί εταίροι Tunji Williams και Lucas Rix δημιούργησαν αργότερα μια κοινωφελή εταιρεία, την ShareThing, το 2021 και συγκέντρωσαν χρήματα από φίλους και συγγενείς για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη της εφαρμογής. Μέχρι στιγμής, οι περισσότεροι χρήστες του Buy Nothing app φαίνεται να παραμένουν εκεί που είναι: η εφαρμογή έχει μόνο 166.000 λήψεις από τα τέλη Δεκεμβρίου, αν και δείχνει να αυξάνεται κατά 5% από εβδομάδα σε εβδομάδα. 

Η εφαρμογή προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα των διαχειριστών στις αντίστοιχες σελίδες του Facebook, με τους συνεχώς προστιθέμενους χρήστες αλλά ζητώντας από χιλιάδες χρήστες να μεταφερθούν σε μια νέα πλατφόρμα για την ίδια δουλειά δεν είναι και εύκολο έργο. Η εφαρμογή παρέχει προσωποποιημένες επιλογές, εντοπίζοντας την περιοχή του χρήστη, βρίσκοντας του ένα ανάλογο δίκτυο ανταλλαγής με βάση τις αποστάσεις που έχει εντάξει στις προτιμήσεις του.   

Ο ρόλος των διαχειριστών, επίσης, επαναπροσδιορίζεται – στο Facebook, αυτοί είναι υπεύθυνοι ακόμη και για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων. Στην εφαρμογή, όμως, όποιος παρακολουθήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να “χτίσει” ο ίδιος την κοινότητα του, διαμορφώνοντας τις βέλτιστες πρακτικές και διευκολύνοντας τις συναλλαγές.  

Η εταιρεία βρίσκεται πάντως σε μια μεταβατική περίοδο, με τις ακμάζουσες κοινότητες να αισθάνονται ότι απειλούνται από έναν ακόμη χώρο με την ίδια αποστολή. Η μέση λύση είναι να προσπαθήσουν να διατηρήσουν ενεργή τόσο την ομάδα στο Facebook όσο και την εφαρμογή, αν αυτό έχει νόημα για την ομάδα, ενώ προτείνουν στα μέλη να δοκιμάσουν την εφαρμογή ή να κάνουν crosspost αντικείμενα και ερωτήσεις. Από ό,τι φαίνεται όμως, οι περισσότεροι είτε δεν λένε τίποτα για την εφαρμογή, είτε έχουν δράση και στις δύο πλατφόρμες. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις