StartUpper

Η Carrefour ετοιμάζει το eshop του μέλλοντος για να κατακτήσει την ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ

Αν και το comeback της γαλλικής αλυσίδας προβλέπει το λανσάρισμα φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα, στο επίκεντρο της στρατηγικής θα βρεθεί το eshop, ώστε η Carrefour να ανταγωνιστεί άμεσα από θέση ισχύος τις εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Με όπλα το e-commerce και τις νέες τεχνολογίες, η Carrefour ετοιμάζεται για την μεγάλη επιστροφή στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του emea.gr που έκανε πρώτο γνωστή την είδηση για τη συμφωνία επαναδραστηριοποίησης του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα, η Carrefour International Partnership έφτασε σε συμφωνία με την Retail & More, θυγατρική του Ομίλου Teleunicorn, προκειμένου να επαναφέρουν το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour στους Έλληνες καταναλωτές. Αν και το comeback της γαλλικής αλυσίδας προβλέπει το λανσάρισμα φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα, στο επίκεντρο της στρατηγικής θα βρεθεί το eshop, ώστε η Carrefour να ανταγωνιστεί άμεσα από θέση ισχύος τις εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Carrefour έχει ήδη κατοχυρώσει το domain name της μέσω του αυστραλιανού πολυεθνικού ομίλου Instra, ενώ στη διαχείριση της ηλεκτρονικής παρουσίας της γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα θα συμμετάσχει και η IP Twins.  Μάλιστα, εμπνεόμενη από το μότο “data-centric, digital first” στον πυρήνα της λειτουργίας του νέου ηλεκτρονικού καταστήματος με το οποίο θα εξυπηρετεί τους Έλληνες καταναλωτές θα βρεθούν οι νέες τεχνολογίες.

Πιο συγκεκριμένα, τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση και ψηφιοποίηση αναμένεται να είναι τα “ατού” της Carrefour, όχι μόνο όσον αφορά τη λειτουργία του ελληνικού eshop αλλά και για την ευρύτερη δραστηριοποίηση της εταιρείας στη χώρα.

Παράλληλα, η Carrefour σχεδιάζει να δώσει μεγάλη έμφαση στην αυτοματοποίηση. Μάλιστα ο βαθμός του automation που σχεδιάζει η γνωστή αλυσίδα θα επεκτείνεται πολύ πέρα από τα logistics, στα ταμεία για παράδειγμα, αλλά και με εφαρμογές ακόμα και στο last mile delivery, αποκτώντας συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών.

Αν και οι λεπτομέρειες δεν είναι ακόμη γνωστές, πηγές αναφέρουν πως το eshop της Carrefour θα είναι “σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τα αντίστοιχα των άλλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα της Carrefour θα προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες χωρίς να περιορίζεται στην απεικόνιση προϊόντων και στις παραγγελιοληψίες”.

Τα πρωτοποριακά features που σχεδιάζει να εισάγει η Carrefour στο ελληνικό eshop, εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική του γαλλικού ομίλου για το ψηφιακό σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Το στρατηγικό πλάνο ολόκληρου του ομίλου Carrefour βασίζεται όπως αναφέρθηκε και παραπάνω σε μια “data-centric, digital First” προσέγγιση, η οποία θα στηριχθεί σε τέσσερις βασικούς πυλώνες.

Ο πρώτος πυλώνας είναι η επιτάχυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς στόχος της  είναι οι γρήγορες παραδόσεις – σε λιγότερο από 3 ώρες – και το Quick Commerce σε – λιγότερο από 15 λεπτά – καθώς συνεργάζεται με την Uber Eats, την Cajoo και την Bringo στο εξωτερικό.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι η ενίσχυση των data και του retail media μέσω της πλατφόρμας Carrefour Links που επιτρέπει στους συνεργάτες της Carrefour να πραγματοποιούν εκστρατείες μάρκετινγκ και να μετρούν τον πραγματικό end-to-end αντίκτυπο ενώ παράλληλα ξεχωρίζει για τις συνεργασίες της με παγκόσμιους ηγέτες τεχνολογίας  όπως η Criteo, η Google και η LiveRamp.

Η ψηφιοποίηση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών είναι ο τρίτος πυλώνας και  η Carrefour σκοπεύει να αξιοποιήσει την ανάπτυξη των ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται για τους καταναλωτές (B2C) και τους εταιρικούς πελάτες (B2B) της.  Επίσης, η ψηφιοποίηση θα επιτρέψει τη βελτιστοποίηση των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών όπως  οι εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ.

Ο τελευταίος πυλώνας είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του παραδοσιακού λιανεμπορίου, με την Carrefour να επιδιώκει να έχει μεταφέρει τις εφαρμογές της στο Cloud μέχρι το 2026 κάνοντας έτσι πιο ευέλικτα τα συστήματα της και να μπορέσει να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες και υπηρεσίες στους πελάτες της.

Η ψηφιακή στρατηγική έχει ως λογική συνέπεια την ψηφιακή εκπαίδευση των εργαζομένων της, περίπου 100.000 άτομα,  σε συνεργασία με την Google. Επιπλέον, η Carrefour θα παρέχει την πλατφόρμα επικοινωνίας Workplace from Meta (Facebook) σε όλους τους υπαλλήλους. Αυτοί οι εσωτερικοί πόροι θα υποστηρίζονται από ένα ανοικτό οικοσύστημα καινοτομίας, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με νεοφυείς επιχειρήσεις.

Για τον εκσυγχρονισμό του business model της Carrefour, ο οποίος σημειωτέον κρίθηκε απαραίτητο να ολοκληρωθεί σε ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα, η εταιρεία συνεργάστηκε από κοινού με έναν μεγάλο αριθμό Startups σε όλο τον κόσμο, οι οποίες συνεισέφεραν σημαντικά στο κομμάτι της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, δίνοντας ώθηση στην επιχειρηματική δραστηριότητα του γαλλικού ομίλου. Ενδεικτικά, στη γενέτειρά της Γαλλία, η Carrefour έφτασε σε συμφωνία συνεργασίας με την delivery Startup Cajoo, με φόντο την ταχεία διανομή προϊόντων παντοπωλείου.

Παράλληλα ο όμιλος Carrefour συμμετέχει από την πρώτη ημέρα στο εγχείρημα της γαλλικής κυβέρνησης, το γνωστό Station F.

Ο βαθμός αξιοποίησης και πρακτικής εφαρμογής των νέων τεχνολογιών αναμένεται να αποτελέσει βαρόμετρο για την επιτυχημένη επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα. Μένει να φανεί αν ο ηγέτης του γαλλικού οργανωμένου λιανεμπορίου μπορεί να κατακτήσει και τον ελληνικό θρόνο των σούπερ μάρκετ.

Διαβάστε επίσης:

Δυναμικό “μπάσιμο” και στις Startups για τα Carrefour!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις