Microsoft: Τι δείχνει το deal-ρεκόρ με την Activision για τη δύναμη των big tech εταιρειών
Οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Apple, της Amazon και της Alphabet, παρακολουθούνται τα τελευταία χρονιά στενά από τις ρυθμιστικές αρχές και τους νομοθέτες των ΗΠΑ, καθώς αποκτούν δυσανάλογα μεγάλη ισχύ στην παγκόσμια αγορά.
Η απόφαση της Microsoft να εξαγοράσει αγοράσει την εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Activision-Blizzard σε μια συμφωνία-ορόσημο ύψους 68,7 δισ. δολαρίων αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, την αυξανόμενη δυναμική των big tech εταιρειών, αφήνοντας όλο και πιο πίσω τις πάλαι ποτέ κραταιές επιχειρήσεις των λεγόμενων «παραδοσιακών» media, οι οποίες βρίσκονται πλέον στο περιθώριο, μην έχοντας τη δυνατότητα να γίνουν πόλος έλξης για το νεαρότερο καταναλωτικό κοινό.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της Apple, της Amazon και της Alphabet, παρακολουθούνται τα τελευταία χρονιά στενά από τις ρυθμιστικές αρχές και τους νομοθέτες των ΗΠΑ, καθώς αποκτούν δυσανάλογα μεγάλη ισχύ στην παγκόσμια αγορά. Μάλιστα, ενδέχεται η αμερικανική κυβέρνηση να μην επιτρέψει την υλοποίηση του mega deal μεταξύ Microsoft και της Activision.
Όμως, εάν εγκριθεί η συμφωνία, θα πρόκειται για ακόμη μια ήττα για τις «παραδοσιακές» εταιρείες media – στα οποία εντάσσονται και τα video games -. Ενώ η Meta, η Roblox και άλλες εταιρείες τεχνολογίας δηλώνουν δυναμικό «παρών» σε έναν κόσμο που ήδη αρχίζει να κυριαρχείται από το metaverse, οι εταιρείες πολυμέσων παλαιού τύπου έχουν επικεντρωθεί στις πλατφόρμες streaming, μια ενδεχομένως πιο περιορισμένη μορφή ψυχαγωγίας.
«Το gaming είναι η πιο δυναμική και συναρπαστική κατηγορία ψυχαγωγίας σε όλες τις πλατφόρμες σήμερα και θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των πλατφορμών στο metaverse», δήλωσε ο Satya Nadella, διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft, σε δήλωση. «Όταν σκεφτόμαστε το όραμά μας για το τι μπορεί να είναι το metaverse, πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρξει ένα ενιαίο, συγκεντρωτικό μετασύμπαν. Δεν πρέπει να είναι. Πρέπει να υποστηρίξουμε πολλές διαφορετικές metaverse πλατφόρμες καθώς και ένα ισχυρό οικοσύστημα περιεχομένου και εφαρμογών.»
«Ο κλάδος του gaming μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε εταιρείες όπως η Disney και η Comcast να κρατήσουν την επαφή τους με το νεότερο κοινό» δήλωσε ο Brandon Ross, αναλυτής media και τεχνολογίας στο LightShed που ειδικεύεται σε θέματα gaming. Ένα deal, στα πρότυπα της Microsoft και της Activision, θα ήταν μια συμφωνία με τεράστιο όφελος ακόμη και για τις μεγαλύτερες εταιρείες μέσων, όπως η Disney ή η Comcast, οι οποίες έχουν αποτιμήσεις αγοράς μεταξύ 200 και 300 δισ. δολαρίων.
Οι μεγάλες media εταιρείες για πολλά χρόνια αδυνατούσαν να εκτιμήσουν το αποτύπωμα της παγκόσμιας βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Στο μεταξύ η αγορά των video games αναπτύχθηκε με αλματώδεις ρυθμούς ενώ αντίστροφα οι επιχειρήσεις των παλαιών media συρρικνώθηκαν.
Η Netflix, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης tech εταιρείας, θέλοντας να μην υποπέσει στα ίδια σφάλματα με τις παλαιότερες εταιρείες media, δήλωσε πέρυσι ότι θα πειραματιστεί με την προσφορά βιντεοπαιχνιδιών με τη συνδρομητική της υπηρεσία βίντεο. Η WarnerMedia, που παλαιότερα ονομαζόταν Time Warner, διαθέτει ένα μικρό τμήμα βιντεοπαιχνιδιών που ονομάζεται Warner Bros. Interactive Entertainment, αλλά η AT&T σκέφτηκε να την πουλήσει πριν αποφασίσει να συγχωνεύσει όλη τη WarnerMedia με την Discovery.
Στον αντίποδα, η Microsoft, η οποία κατέχει το Xbox, έχει εστιάσει στον κόσμο του gaming για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Η εξαγορά της Activision δεν αναμένεται να αλλάξει το modus orerandi για τη Microsoft. Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών είναι μια βιομηχανία που βασίζεται στα μεγάλα hits, ενώ είναι πιθανό παιχνίδια όπως το Call of Duty, το Warcraft και το Overwatch να χάσουν σε δημοτικότητα καθώς η εικονική πραγματικότητα ή άλλες τεχνολογίες αποκτούν μεγαλύτερο έρεισμα μεταξύ των φίλων της τεχνολογίας.
Μένει να φανεί κατά πόσο η συμφωνία μεταξύ της Microsoft και της Activision θα αλλάξει τους όρους στη παγκόσμια βιομηχανία των video games και κυρίως κατά πόσο οι λεγόμενες legacy media εταιρείες θα επαναπροσδιορίσουν την στάση τους όσον αφορά την αγορά των βιντεοπαιχνιδιών, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Διαβάστε επίσης:
Microsoft: Εξαγορά ρεκόρ της Activision-Blizzard έναντι 69 δισ. δολαρίων!