Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Upstream: Η χρονιά του mobile-commerce

Εξαγωγή τεχνολογίας made in Greece. Πριν από χρόνια η συγκεκριμένη φράση θα προκαλούσε στην καλύτερη των περιπτώσεων σκεπτικισμό. Πλέον όμως μπορεί να γίνει άφοβα λόγος για ένα ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα με εταιρείες εξωστρεφείς, που αναπτύσσονται διεθνώς. Από τις εταιρείες που διαχρονικά έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή στον τομέα αυτόν είναι η Upstream, μία από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές εταιρείες – εξαγωγείς τεχνολογίας, με εμπορική παρουσία σε 45 χώρες και μυστικό της επιτυχίας της τη διαρκή εξέλιξη.

Στο αντίστοιχο περσινό μας αφιέρωμα για τους Game Changers η Upstream είχε συμπεριληφθεί και πάλι ως μια εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη νέα πραγματικότητα της εποχής μετά την εμφάνιση της COVID-19, προσφέροντας στους συνεργάτες της υπηρεσίες που επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, για να έρθουν πιο κοντά στους πελάτες τους.

Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία διεύρυνε και το πελατολόγιό της πέραν των παραδοσιακών πελατών της, των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, αποκτώντας συνεργάτες από τους χώρους των τραπεζών, των ασφαλειών, του λιανεμπορίου, της εκπαίδευσης κ.ά.

Το 2021 βρήκε την Upstream πιο digital και πιο καινοτόμα από ποτέ. Η ελληνική πολυεθνική που δεν φοβάται να ρισκάρει, ανέτρεψε τα δεδομένα στον κλάδο του marketing automation με το λανσάρισμα μιας ολοκαίνουργιας πλατφόρμας που ακούει στο όνομα Grow. Το Grow συγκεντρώνει όλες τις δυνατότητες και τεχνολογικές καινοτομίες της εταιρείας στον τομέα του αυτοματοποιημένου marketing σε μία μόνο πλατφόρμα. Μέσα από το Grow, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάζουν ολοκληρωμένες καμπάνιες από το μηδέν, να στοχεύουν με ακρίβεια το κοινό τους, αλλά και να εξατομικεύουν την επικοινωνία τους σύμφωνα με τη συμπεριφορά των χρηστών σε προηγούμενες διαφημίσεις. Επιπλέον αξιοποιεί πολλαπλά κανάλια mobile και digital επικοινωνίας για ακόμη πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ, παρέχει ανάλυση δεδομένων, προσφέροντας παράλληλα προστασία από τη διαφημιστική απάτη χάρη στο λογισμικό ασφαλείας που έχει αναπτύξει το R&D της Upstream.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Upstream, Δημήτρης Μανιάτης

Γιατί όμως μία τέτοια πλατφόρμα είναι τόσο σημαντική; Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Upstream Δημήτρη Μανιάτη: «Οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν δραματικά από το mobile marketing. Ενδεικτικά αναφέρω ότι τη στιγμή που ένα διαφημιστικό e-mail διαβάζεται από περίπου το 20% των χρηστών, τα αντίστοιχα ποσοστά για το SMS μπορεί να ξεπεράσουν το 90%. Γενικότερα στο mobile πλέον διαθέτεις όλες τις δυνατότητες του ψηφιακού μάρκετινγκ, έχοντας επιπλέον μοναδικά κανάλια κινητής επικοινωνίας, τα οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.

Τα μεγαλύτερα brands του κόσμου έχουν αντιληφθεί ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να προσεγγίσουν το κοινό τους είναι μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Απόδειξη αποτελεί ότι το 75% των δαπανών στην ψηφιακή διαφήμιση αφορά το mobile advertising».

Δεν είναι τυχαίο ότι στην περίοδο 2019 – 2021 η Upstream αύξησε τη λειτουργική της κερδοφορία κατά 60%. Ωστόσο, τα στελέχη της δεν επαναπαύονται, καθώς το 2022 αναμένεται να φέρει το επόμενο μεγάλο βήμα στην ανάπτυξη της εταιρείας, η οποία σκοπεύει να διεισδύσει δυναμικά στην αγορά του e-commerce. Πρόκειται για μια αγορά της οποίας η αξία παγκοσμίως υπολογίζεται στα 4,9 τρισ. δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 7,3 τρισ. μέχρι το 2025.

Σε αυτό το πλαίσιο, μόλις πριν από λίγες ημέρες η Upstream ανακοίνωσε την έναρξη στρατηγικής συνεργασίας με την επίσης ελληνική εταιρεία τεχνολογίας Socital. Η τελευταία εξειδικεύεται στο e-commerce, μέσω της συλλογής πρωτογενών δεδομένων, τα οποία αξιοποιεί σε υπηρεσίες προσωποποιημένου marketing, αλλά και μέσω εργαλείων, όπως οι ειδοποιήσεις «cart abandonment».

Μάλιστα, η τεχνολογία της Socital είναι ενσωματωμένη σε κάποιες από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες e-commerce στον κόσμο, όπως το Shopify και το Wix.

Σκοπός η δημιουργία μιας καινοτόμου πλατφόρμας mobile commerce. Το εγχείρημα ξεκινά σύντομα στην ελληνική αγορά με πιλοτικές καμπάνιες για σημαντικά brand names, όπως οι Sephora, Pandora και attrattivo. Με απώτερο στόχο, όπως ξέρει να κάνει με επιτυχία η Upstream, την εξαγωγή του know-how για την κατάκτηση της αγοράς της Βραζιλίας, κάτι που αναμένεται να εκκινήσει στα μέσα της χρονιάς.

Πρόκειται για τη δέκατη μεγαλύτερη αγορά e-commerce στον πλανήτη κι εκείνη που εμφανίζει το δεύτερο υψηλότερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (26,8%) πίσω μόνο από την Ινδία.

«Το e-commerce αναπτύχθηκε πάρα πολύ εν μέσω πανδημίας και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Είναι μεγάλη ευκαιρία για εμάς να εξαπλώσουμε την παρουσία μας σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους σε μια αγορά όπως η Βραζιλία, με μοναδικές ευκαιρίες και προοπτικές και να προσφέρουμε σύγχρονες τεχνολογίες marketing automation στις επιχειρήσεις λιανικής. To 2022 βλέπουμε ακόμη μεγαλύτερη προοπτική ανάπτυξης», τονίζει ο Δημήτρης Μανιάτης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις