MWC22: Το metaverse “έκλεψε” την παράσταση στην κορυφαία έκθεση τεχνολογίας

Το Mobile World Congress πραγματοποίησε τη φετινή χρονιά ένα ισχυρό comeback, αλλά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αντίθετα από το αναμενόμενο, δε βρέθηκαν τα smartphones ή το 5G. Αντίθετα, ήταν το metaverse, το νέο hot trend το οποίο περιγράφει τεράστιους ψηφιακούς κόσμους με αναρίθμητες εφαρμογές και δυνατότητες αυτό που κέντρισε την προσοχή των 60.000 και πλέον επισκεπτών που επισκέφθηκαν καθημερινά την κορυφαία έκθεση τεχνολογίας στη Βαρκελώνη.

To metaverse είναι αναμφισβήτητα το next big thing στο χώρο της τεχνολογίας από τότε που η Facebook άλλαξε επίσημα το όνομά της σε Meta, ένα rebrand που στοχεύει σε μεγάλο βαθμό στη ενίσχυση του hype γύρω από το όραμα του ιδρυτή Mark Zuckerberg για το εικονικό σύμπαν.

Και στη MWC, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση στον κόσμο για τη βιομηχανία κινητής τηλεφωνίας, το “metaverse” αναφέρθηκε επανειλημμένα τόσο στις κεντρικές ομιλίες όσο στα περίπτερα της έκθεσης.

«Το metaverse είναι το buzzword της φετινής έκθεσης», είπε ο επικεφαλής αναλυτής της CCS Insight, Ben Wood, τονίζοντας ότι εξακολουθεί να συνιστά ένα αρκετά αμφιλεγόμενο όρο.
Αλλά αν και το metaverse αποτελεί μια “θολή” έννοια, τα πράγματα φάνηκαν να γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα στο φετινό MWC.

Η νοτιοκορεατική εταιρεία SK Telecom προσέφερε μια “4D Metaverse” εμπειρία στο περίπτερο της όλη την εβδομάδα. Οι παρευρισκόμενοι φόρεσαν VR headsets, ενώ στη συνέχεια ανυψώθηκαν και μεταφέρθηκαν γύρω από μια ψηφιακή αναπαράσταση του χώρου.

Πάρα το γεγονός πως η SK Telecom ισχυρίζεται πως πρόκειται για μια νέα καινοτομία, επί της ουσίας η “4D Metaverse” εμπειρία της νοτιοκορεατικής εταιρείας ήταν μια παραλλαγή των ίδιων “4D VR” rides που είχαν επιδείξει εταιρείες τεχνολογίες όπως η Samsung στο MWC τα προηγούμενα χρόνια.

Στο περίπτερο της HTC, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα headset Vive της ταϊβανέζικης εταιρείας και να περιηγηθούν σε ένα εικονικό μουσείο καθώς και να εξερευνήσουν μία έρημο μέσω VR.

Στο περίπτερο της Qualcomm, οι επισκέπτες παρακολούθησαν μαθήματα μαγειρικής και γιγάντια τρισδιάστατα έντομα. Η Orange προσκάλεσε τους παρευρισκόμενους τους να “ανέβουν” στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων μέσω του Oculus Quest 2 headset της Meta.

Οι μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο θαυμαστό κόσμο του metaverse, ενώ η ισπανική Telefonica προχώρησε ένα βήμα παραπέρα διορίζοντας τον πρώτο της chief metaverse officer «αρχηγό της μετατροπής». Η Yaiza Rubio θα ηγηθεί ενός ειδικού τμήματος τμήματος με στόχο να υλοποιήσει τη στρατηγική της εταιρείας γύρω από το metaverse. Οι λεπτομέρειες της στρατηγικής της Telefonica παραμένουν όμως ακόμα ως επί το πλέιστον άγνωστες.

“Σκεφτόμαστε ποια στάση θα πρέπει να κρατήσει μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών, όπως η Telefonica, απέναντι σε αυτή τη νέα τεχνολογία”, δήλωσε ο Chema Alonso, επικεφαλής ψηφιακός διευθυντής της Telefonica, απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους του MWC. Αντίθετα, η BT είπε ότι δεν έχει προσλάβει έναν ειδικό για τη θέση του chief metaverse officer.

“Αυτή τη στιγμή, μπορείς να προσθέσεις το metaverse στις περισσότερες θέσεις εργασίας ή σε πρωτοβουλίες, κάνοντάς τις να φάινονται ιδιαίτερα μοντέρνες και ενδιαφέρουσες, παρά το γεγονός πως δεν υπάρχει ακόμα ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τις εφαρμογές του metaverse” κάνει κάτι που δεν είναι ακόμα τόσο ξεκάθαρο να φαίνεται πολύ μοντέρνο και συναρπαστικό», είπε στο CNBC ο Marc Allera, Διευθύνων Σύμβουλος των καταναλωτικών εμπορικών σημάτων της BT.

Ο Allera περιέγραψε το metaverse ως μια φυσική εξέλιξη του Διαδικτύου, προσθέτοντας ότι ορισμένες πτυχές του λεγόμενου μετασύμπαντος υπάρχουν ήδη. Σήμερα δημιουργούνται εμπειρίες μικτής πραγματικότητας που θα εξελιχθούν ταχύτατα στο μέλλον”

Κατά ειρωνικό τρόπο, ο “γονέας” του Facebook, η Meta δεν είχε μεγάλη παρουσία στον χώρο της έκθεσης στο MWC. Αλλά η εταιρεία είχε πολλά να πει για την ανάπτυξή της.

Ο Ζάκερμπεργκ έκανε μια πρόσφατη δήλωση λέγοντας ότι οι φιλοδοξίες της δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν αν δεν υπάρξουν δραστικές βελτιώσεις στην υποδομή των τηλεπικοινωνιών. Ο Dan Rabinovitsj, αντιπρόεδρος συνδεσιμότητας της Meta, είπε ότι τα σημερινά δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας δεν είναι ακόμη έτοιμα.

«Συνεργαζόμαστε στενά με τους συναδέλφους μας για να ορίσουμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα όσον αφορά την καινοτομία», δήλωσε ο Rabinovitsj στο CNBC, προσθέτοντας ότι η Meta συνεργάζεται επίσης με εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις