Χάρης Αρβανίτης: Στο επίκεντρο της Spotawheel η τεχνολογία και οι άνθρωποι μας

Με τον CEO και Co-Founder της Spotawheel, Χάρη Αρβανίτη, ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία της startup εταιρείας και στα σημεία εκείνα που την κάνουν να ξεχωρίζει σε μια παραδοσιακή αγορά, όπου η έννοια του digital transformation υιοθετείται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς, μίλησε το STARTUPPERMAG. Φυσικά αναφέρεται στους ανθρώπους του αλλά και στους στόχους του για τα επόμενα χρόνια, όπως επίσης και στις δυσκολίες που βρήκε στην πορεία, θυμίζοντας σε όλους μας ότι ο δρόμος του «επιχειρείν» δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. 

S.M.: Αναμφίβολα η Spotawheel έχει καταφέρει να κάνει  ένα εντυπωσιακό Disrupt σε μια παραδοσιακή αγορά, αποτελώντας σήμερα σημείο αναφοράς. Σε αυτή την εντυπωσιακή  πορεία ποιες ήταν οι σημαντικότερες δυσκολίες με τις οποίες  ήρθατε αντιμέτωποι;   

Χάρης Αρβανίτης: Το να πετύχουμε το Product-Market Fit  ήταν σχετικά εύκολο. Η αγορά παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα τα οποία δυσκολεύουν την απόκτηση ενός μεταχειρισμένου  αυτοκινήτου, η λύση τους αποτέλεσε την κατευθυντήρια στρατηγική μας.   

Όμως, έχετε δίκιο, υπήρχαν σημαντικές δυσκολίες που είχαν  να κάνουν με το ίδιο το μοντέλο της επιχείρησης, το οποίο  είναι αρκετά περίπλοκο και «βαρύ», ειδικά σε πανευρωπαϊκό  μέγεθος. 

Έπρεπε να λυθούν ζητήματα όπως εκείνα της Sourcing τεχνολογίας, των τεχνικών υποδομών, του Real Estate και της χρηματοδότησης του στόλου, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό e-Commerce προϊόν στον χώρο της πώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.   

S.M.: Σήμερα η Spotawheel δεν έχει καμία σχέση με την  εταιρεία που γνωρίσαμε το 2016. Έξι χρόνια μετά είστε μια  startup εταιρεία που έχετε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά  που κάνουν μια εταιρεία διεθνή. Πώς επιτεύχθηκε αυτή η  ανάπτυξη;  

Χάρης Αρβανίτης: Από την αρχή είχαμε ένα ξεκάθαρο όραμα  ως προς το τι θέλουμε να δημιουργήσουμε και ποια θα είναι η  αξία του. Χάρη στην πολύ δυνατή ομάδα και τη συγκεκριμένη  εταιρική κουλτούρα που διαθέτουμε, καταφέραμε και πετύχαμε  την ανάπτυξη που επιθυμούσαμε.  

Βέβαια, χρειάστηκε ευελιξία ώστε να προσαρμόσουμε το  μοντέλο μας στις ανάγκες των πελατών μας ανάλογα με τη χώρα  στην οποία δραστηριοποιούμαστε.   

S.M.: Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική ανάπτυξη της Spota wheel, με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των χωρών και πώς  σχεδιάζετε την περαιτέρω επέκτασή σας σε νέες αγορές;   

Χάρης Αρβανίτης: Θέλουμε να δημιουργήσουμε πραγματική υπεραξία για τους πελάτες μας γι’ αυτό και επιλέγουμε μεγάλες  αγορές που αντιμετωπίζουν εξίσου σημαντικά προβλήματα, σε  ό,τι αφορά τον κλάδο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.   

Στην Κεντροανατολική Ευρώπη, για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για όλο και καλύτερης ποιότητας μεταχειρισμένα  αυτοκίνητα, χωρίς όμως η εγχώρια αγορά να μπορεί να καλύψει αυτή τη ζήτηση.   

S.M.: Έχετε καθορίσει τους στρατηγικούς στόχους για τη  Spotawheel για τα επόμενα 5-10 χρόνια; Στη δική σας περίπτωση ισχύει η έκφραση «The sky is the limit»;   

Χάρης Αρβανίτης: Ακολουθούμε ένα επιθετικό 5ετές πλάνο  επέκτασης σε νέες αγορές σε όλη την Ευρώπη. Ο στόχος μας  μόνο για το 2022 είναι ότι θα λανσάρουμε 2+2 νέες αγορές  για τις οποίες είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι.   

Στρατηγικά, στο επίκεντρο για τα επόμενα χρόνια είναι η τεχνολογία και οι άνθρωποί μας. Πραγματικά έχουμε απίστευτες  τεχνολογικές λύσεις πάνω στις οποίες δουλεύει διαρκώς η εξαι ρετική μας ομάδα και θα είναι στη διάθεση των πελατών μας  τους επόμενους μήνες.  

S.M.: Η Spotawheel έχει καταφέρει να «σηκώσει» σχεδόν  20 εκατ. ευρώ σε χρηματοδότηση. Στον τομέα αυτό έχετε  θέσει συγκεκριμένους στόχους; Και πώς αυτοί συνδέονται με τη φιλοσοφία και την ανάπτυξη της εταιρείας;   

Χάρης Αρβανίτης: Το πλάνο μας για τα επόμενα χρόνια είναι η Spotawheel να έχει πλήρη κερδοφορία, συνεχίζοντας παράλληλα την επιθετική πολιτική επέκτασή της. Κατ’ αρχάς το γεγονός ότι καταφέρνουμε και «σηκώνουμε» όπως λέτε μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια μας τιμά και εν συνεχεία μας δημιουργεί μια μεγάλη ευθύνη για να επιτύχουμε τα σχέδιά μας στο ακέραιο. 

S.M.: Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που έχουν αποδείξει  ότι η Spotawheel διαφοροποιείται σε σχέση με οποιαδήποτε  άλλη εταιρεία, παραδοσιακή ή startup, είναι η δυνατότητα αγοράς  αυτοκινήτου χωρίς καν να το δει ο ενδιαφερόμενος. Όμως,  πόσο εξοικειωμένοι είναι οι πελάτες σας με αυτή την ψηφιακή  «επανάσταση»;   

Χάρης Αρβανίτης: Διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό ωριμότητας της αγοράς στην οποία απευθυνόμαστε, για παράδειγμα στην Ελλάδα το ποσοστό των online αγορών ανέρχεται στο 30-35%, ενώ αντίστοιχα στην Πολωνία βρίσκεται ήδη στο 60-65%. Ο στρατηγικός μας στόχος είναι το ποσοστό αυτό να υπερβεί το 85% σε όλες μας τις αγορές, δίνοντας στους πελάτες μας όλα τα τεχνολογικά εργαλεία και εφόδια που χρειάζονται για να προχωρήσουν σε έναν «ψηφιακό» μετασχηματισμό. 

S.M.: Και μιας που μιλάμε για «επαναστάσεις», κατά τη γνώμη σας ποια θεωρείτε εσείς ότι είναι η μεγαλύτερη και κυρίως αυτή που χαρακτηρίζει τη Spotawheel; 

 Χάρης Αρβανίτης: Το εξελιγμένο μοντέλο λειτουργίας που αναπτύσσουμε γύρω από την τεχνολογία και τη διαφάνεια είναι δύο από τα πράγματα που ήταν και είναι μέχρι τώρα ανήκουστα στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Αυτό ακριβώς εκτιμούν και οι πελάτες μας και τους κάνει να μας εμπιστεύονται. 

S.M.: Το βασικό κομμάτι της δραστηριότητάς σας συνδέεται επαγγελματικά με κλάδους που χαρακτηρίζονται «παραδοσιακοί». Τελικά, η Spotawheel είναι «κατάρα» ή «ευλογία» για τον κλάδο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου; 

Χάρης Αρβανίτης: Νομίζω πως είμαστε ένας προπομπός της αλλαγής που ήδη έχει φτάσει. Ο κλάδος αλλάζει και εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή, κάτι το οποίο σηματοδοτεί δραστικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εμπόρων και στις προσδοκίες των πελατών. Το γεγονός πως είμαστε οι πρώτοι που το κάνουμε σε κάθε αγορά όπου δραστηριοποιούμαστε, αναπόφευκτα συγκεντρώνει όλες τις σχετικές και αναμενόμενες συμπάθειες ή αντιπάθειες. 

S.M.: Θα μπορούσε η Spotawheel να εισέλθει και στον χώρο της χρηματοδότησης; Δηλαδή να δίνει απευθείας δάνεια για την αγορά ενός αυτοκινήτου; 

Χάρης Αρβανίτης: Γενικά το αυτοκίνητο ως αντικείμενο αγγίζει ένα πολύ μεγάλο οικοσύστημα υπηρεσιών, χρηματοδοτικών και μη, το οποίο και μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε. Αυτή τη στιγμή έχουμε δημιουργήσει πολύ σημαντικές συνεργασίες με τους κορυφαίους του κλάδου σε όλες τις χώρες, ώστε να μεγιστοποιούμε την αξία προς όφελος των πελατών μας. 

S.M.: Η Spotawheel και εσείς προσωπικά είστε γνήσια «τέκνα» της ελληνικής startup σκηνής που τελευταία έχει τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας. Ποια είναι η εκτίμησή σας και πώς βλέπετε να εξελίσσεται αυτή η δυναμική; 

Χάρης Αρβανίτης: Δεν θα μπορούσε να είναι πιο αισιόδοξη – η ελληνική σκηνή έχει ήδη περάσει στο δεύτερο στάδιο της ωριμότητάς της, με τις πρώτες επιτυχίες άλλα και αποτυχίες να δίνουν το φωτεινό παράδειγμα για τη συνέχεια. Σιγά σιγά θα φτάσουμε στο σημείο εκείνο όπου το μελλοντικό εργατικό δυναμικό της χώρας μας -τα παιδιά που σπουδάζουν τώρα- θα επιλέγουν πρώτα ένα startup περιβάλλον εν αντιθέσει με έναν κλασικό οργανισμό. Κυρίως για την εμπειρία και την ατμόσφαιρα που ένα τέτοιο περιβάλλον είναι ικανό να προσφέρει. Τότε πραγματικά θα βιώσουμε μια ραγδαία εξέλιξη σε όλο το οικοσύστημα. 

S.M.: Εστιάζοντας, σε προσωπικό επίπεδο, ποια ήταν εκείνα τα σημεία που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας και έκαναν τον Χάρη να «λυγίσει»; 

Χάρης Αρβανίτης: Πάρα πολλά πράγματα πήγαν στραβά στην αρχή, όμως άλλες τόσες ήταν και οι λύσεις που βρέθηκαν. Τώρα πια είμαστε χαρούμενοι που έχουμε την κατάλληλη ομάδα και την εμπειρία για να τα διαχειριζόμαστε όλα ήρεμα και σωστά. Αν έπρεπε να επιλέξω μια πολύ δύσκολη στιγμή θα ήταν ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος του 2021, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η αβεβαιότητα για το πώς θα μοιάζει ο κόσμος αύριο είχε κορυφωθεί. Είχαμε, όμως, και εκεί την υποστήριξη των επενδυτών μας, μας βοήθησαν πολύ να κάνουμε τους σωστούς χειρισμούς μέσα σε αυτή την κατάσταση και να κατανοήσουμε το «μετά».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις