To Facebook βάζει τέλος στο επικερδές live shopping

Το ενδιαφέρον φαίνεται να μετατοπίζεται από το live stream στα Reels, ενώ και το Tik Tok σχεδιάζει να εγκαταλείψει τα σχέδια επέκταση της λειτουργίας live ecommerce

Το Faebook πρόκειται να αποσύρει την δυνατότητα αγορών μέσω live stream.

Όπως επισημάνθηκε από σχετικό blog του κολοσσού μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η λειτουργία θα πάψει να είναι διαθέσιμη από την 1η Οκτωβρίου 2022. 

Μετά από αυτή την ημερομηνία, δεν θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα διεξαγωγής νέων ή προγραμματισμένων εκδηλώσεων live αγορών στο Facebook, αναφέρει η εταιρεία.

Το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι τα Facebook Live θα λειτουργούν κανονικά για τη μετάδοση ζωντανών εκδηλώσεων, αλλά δεν θα θα είναι εφικτή η δημιουργία λιστών αναπαραγωγής προϊόντων ή να επισημαίνονται προϊόντα στα βίντεο του Facebook Live.

Το λανσάρισμα του νέου feauture Livestream video shopping έγινε πριν από δύο χρόνια, μετά από διάφορες δοκιμές και beta εκδοχές.

Η λειτουργία σχεδιάστηκε για να δώσει στους δημιουργούς και τα brands έναν διαδραστικό τρόπο πώλησης αντικειμένων, σύνδεσης με τους θεατές και δυνητικούς πελάτες. Ωστόσο, το Facebook λέει ότι τώρα απομακρύνεται από το live video shopping για να επικεντρωθεί στο Reels.

«Καθώς οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερα στα σύντομα βίντεο, επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στο Reels στο Facebook και στο Instagram, το οποίο είναι ένα προϊόν σύντομων βίντεο του Meta» επεσήμανε η εταιρεία σε σχετικό post. «Αν θέλετε να προσεγγίσετε και να αλληλεπιδράσετε με άτομα μέσω βίντεο, δοκιμάστε να πειραματιστείτε με το Reels και τις διαφημίσεις στο Reels στο Facebook και στο Instagram. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες προϊόντων στο Reels στο Instagram, για να ενισχύσετε την ανακαλυψιμότητα των προϊόντων σας και την αξιολόγησή τους για αγορά.»
Το Facebook παρουσίασε για πρώτη φορά το live shopping το 2018 και δοκίμασε τρόπους για να κάνει τη λειτουργία πιο απρόσκοπτη και δημοφιλή τα τελευταία δύο χρόνια. Τον περασμένο Νοέμβριο, η εταιρεία άρχισε να «τεστάρει» το «Live Shopping for Creators» εγκαινιάζοντας και τις «Live Shopping Fridays» το περασμένο καλοκαίρι.
Στόχος της δεύτερης ήταν η προσέλκυση μεγάλων brands αλλά και καταναλωτών στη νέα εμπειρία live stream αγορών. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μάρκες όπως η Abercrombie and Fitch, η Bobbi Brown, η Clinique και η Sephora.

Μια πλατφόρμα ζωντανών αγορών θα μπορούσε τελικά να χρησιμεύσει ως μια σημαντική ροή εσόδων για το Facebook, χάρη στα τέλη πώλησης που εφαρμόζονται κατά την ολοκλήρωση της πληρωμής.

Ωστόσο, δεδομένης της σημερινής ανακοίνωσης, είναι σαφές ότι το Facebook επανεξετάζει τη στάση του σχετικά με το live shopping.

Το Facebook δεν είναι ο μόνος ψηφιακός γίγαντας που επιθυμεί να μειώσει τα σχέδιά του για live αγορές, καθώς πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι το TikTok φέρεται να έχει εγκαταλείψει τα σχέδια επέκτασης της πρωτοβουλίας του για live ecommerce «TikTok Shop» στις ΗΠΑ και σε πρόσθετα μέρη της Ευρώπης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις