Οι 40 Startups που ξεχώρισαν σε ιδέες και δράσεις (pt.3)
Καινοτόμες, πρωτοποριακές, «έξυπνες», βιώσιμες, «πράσινες», μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να δοθούν στις Startups που γέμισαν τα 40 τεύχη του STARTUPPER MAG και η δράση των οποίων εντυπωσίασε τους αναγνώστες.
Της Γιώτας Χαρλαύτη
40 τεύχη STARTUPPER MAG, με αφιερώματα σε εκατοντάδες νεοφυείς εταιρείες. Στην επετειακή αυτή έκδοση συγκεντρώσαμε 40 Startups που ξεχώρισαν για τη δράση τους, τις πολλαπλές διακρίσεις τους, τις προτάσεις τους και το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους. Κοινό χαρακτηριστικό τους, η λαμπρή πορεία από τη στιγμή της ίδρυσής τους μέχρι και σήμερα αλλά και το μέλλον που προδιαγράφεται άκρως ελπιδοφόρο.
Καινοτόμες, πρωτοποριακές, «έξυπνες», βιώσιμες, «πράσινες». Μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να δοθούν στις Startups που γέμισαν τα 40 τεύχη του STARTUPPER MAG και η δράση των οποίων εντυπωσίασε τους αναγνώστες. Στο αφιέρωμα περιλαμβάνονται 40 από αυτές που ξεχωρίσαμε, ενώ ευελπιστούμε τα επόμενα τεύχη να περιέχουν ακόμα περισσότερες που θα διακριθούν για τις ιδέες, την υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία τους.
Το αφιέρωμα στις 40 Startups παρουσιάστηκε σε τρία μέρη – Σήμερα το part 3
PROSPERTY
Το μέλλον στην αγορά ακινήτων είναι εδώ
Η Startup που ιδρύθηκε το 2020 από τους Αντώνη Μαρκόπουλο, Νίκο Πατσιόγιαννη και Αντώνη Δεσποτάκη, στόχο έχει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν, πωλούν, ενοικιάζουν και διαχειρίζονται ακίνητα. Πιο συγκεκριμένα, η Prosperty διαμορφώνει το μέλλον των ακινήτων ψηφιακά, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακή τεχνολογία και ανάλυση δεδομένων στην αγορά ακινήτων, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία για ιδιοκτήτες, αγοραστές και ενοικιαστές ακινήτων. Πάντα με γνώμονα το μέλλον, η εταιρεία αλλάζει το status quo στο real estate, θέτοντας τις ανάγκες και την εξυπηρέτηση των πελατών της πάνω από οτιδήποτε άλλο, παρέχοντάς τους τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και την καλύτερη δυνατή υποστήριξη. Αυτό το επιτυγχάνει επενδύοντας σε δεδομένα και καινοτόμο τεχνολογία, ενώ ταυτόχρονα εγγυάται σαφή, λεπτομερή επικοινωνία, άμεση πρόσβαση, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα σε κάθε βήμα της διαδικασίας, μέχρι το κλείσιμο της συμφωνίας. Η Prosperty εγγυάται την πώληση του ακινήτου μέσα σε έξι μήνες, καθώς ο εκάστοτε ιδιοκτήτης βλέπει τις προσφορές και διαπραγματεύεται την ιδανική τιμή. Η ομάδα της Prosperty προωθεί το ακίνητο σε υποψήφιους αγοραστές σε όλο τον κόσμο, απαλλάσσει πωλητές και αγοραστές από τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τους καθοδηγεί με τον πιο σωστό τρόπο. Μάλιστα, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 1,1 εκατ. ευρώ.
PROTIO
Η ψηφιακή «επανάσταση» στην αγορά ακινήτων
Πρόκειται για μία Startup η οποία στόχο έχει να αναχαιτίσει τη στεγαστική κρίση που μαστίζει ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς τα διαθέσιμα ακίνητα προς αγορά ή ενοικίαση είναι εξαιρετικά δυσεύρετα, ενώ πρόκειται για αρκετά παλιές κατοικίες. Με γνώμονα αυτό, η εταιρεία στοχεύει στην αναδιαμόρφωση της αγοράς ακινήτων και στον «εκδημοκρατισμό» των επενδύσεων σε ακίνητα από ενδιαφερόμενους ιδιώτες. Το μόνο που απαιτείται, είναι η διαπίστευση –μέσω της πλατφόρμας– από επενδυτές ακινήτων και η επιλογή διαμερίσματος το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και το επενδυτικό τους προφίλ. Στη συνέχεια, αναλαμβάνει δράση η Protio, η οποία χειρίζεται εξ ολοκλήρου τη διαδικασία, από την αγοραπωλησία έως την ανακαίνιση και την εύρεση ενοικιαστή. Μετά την ενοικίαση, η Protio διαχειρίζεται το διαμέρισμα. Οι επενδυτές εν συνεχεία λαμβάνουν πλήρη ενημέρωση από εξειδικευμένους συμβούλους επενδύσεων ακινήτων για όλη τη διαδικασία, ενώ η εταιρεία βρίσκεται κοντά τους σε όλα τα στάδια μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της Protio είναι πως εγγυάται και εξασφαλίζει τον πρώτο χρόνο ενοικίων στους επενδυτές. Η λύση αποτίμησης ακινήτων της Protio έχει ιδιαίτερα ακριβή αποτελέσματα, ενώ απαιτείται μόλις ένα ραντεβού προκειμένου να αναλυθεί το ακίνητο και να γίνει η τελική προσφορά, όπου ο πωλητής χρειάζεται μόνο να την αποδεχθεί. Όπως επισημαίνει ο CEO της εταιρείας, Αντώνης Φιοράκης, σκοπός της ομάδας της Protio είναι να βοηθήσει συνολικά το οικοσύστημα συναλλαγών γύρω από τα ακίνητα, καθώς η τεχνολογία που αναπτύσσει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τεράστιας αυτής αγοράς.
RTSAFE
Η Startup που δείχνει το μέλλον στην ιατρική επιστήμη
Η εν λόγω Startup είναι μια εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας που ιδρύθηκε από τους δόκτορες Ευάγγελο Παππά, Θωμά Μαρή και Νικόλαο Στεργιόπουλο, με στόχο να προσφέρει μια μοναδική προσωποποιημένη προσέγγιση για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων που σχετίζονται με την ακτινοθεραπεία για καρκίνο του εγκεφάλου. Ουσιαστικά δημιουργεί ανατομικά ακριβείς προσομοιώσεις του κεφαλιού ενός ασθενούς, οι οποίες αλληλεπιδρούν με την ακτινοβολία έτσι ακριβώς όπως ο ανθρώπινος ιστός και επιτρέπουν στους επαγγελματίες του ιατρικού τομέα να τελειοποιούν και να εξατομικεύουν τις θεραπείες ακτινοβολίας, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο για τον ασθενή. Το 2014 η RTsafe κέρδισε το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας και το 2015 τον διαγωνισμό MIT Enterprise Forum Greece. Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία επεκτάθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες σε συνεργασία με πολλά κορυφαία νοσοκομεία και ερευνητικά ινστιτούτα και το 2018, η τεχνολογία PseudoPatient έλαβε άδεια από τον FDA. Όπως έχει δηλώσει ο ένας εκ των ιδρυτών της, δρ Ευάγγελος Παππάς, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και η προσέλκυση πόρων αποτέλεσαν τις κύριες προκλήσεις στο ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας, συμπληρώνοντας πως η σωστή αξιολόγηση της αξίας εμπορευματοποίησης της καινοτομίας και του συναφούς προϊόντος ήταν υψίστης σημασίας. Τονίζει επίσης πως η RTsafe στάθηκε αρκετά τυχερή, καθώς κατάφερε να προσελκύσει ήδη αμέσως μετά το πρώτο βραβείο του MIT Enterprise Forum Greece, μεγάλο αριθμό επενδυτών. Σήμερα, μεταξύ των επενδυτών της είναι φίλοι, angel investors και VCs.
SAFESIZE
Η Startup που μας μαθαίνει να φοράμε τα σωστά παπούτσια
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο ιδανική καινοτομία για το καταναλωτικό κοινό. Η εν λόγω εταιρεία έχει αναπτύξει μία πρωτοποριακή τεχνολογία, χάρη στην οποία ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να βρίσκει ακριβώς το κατάλληλο μέγεθος παπουτσιού για το πόδι του. Πώς γίνεται αυτό; Χρησιμοποιώντας το εξελιγμένο ScanMate 3D foot scanner της SafeSize, το οποίο βρίσκεται σε επιλεγμένα φυσικά καταστήματα, ώστε να δημιουργήσει ένα τρισδιάστατο ψηφιακό αντίγραφο του ποδιού του. Η καινοτομία της βρίσκεται στο γεγονός ότι ο αλγόριθμός της «δοκιμάζει» όλα τα παπούτσια στο πόδι του καταναλωτή και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις για υποδήματα με άψογη εφαρμογή. Αντίστοιχα για τις περιπτώσεις online αγορών, η Startup έχει αναπτύξει την εφαρμογή FitMate, με την οποία ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το ψηφιακό αντίγραφο του ποδιού του χρησιμοποιώντας την κάμερα του smartphone του και ακολούθως να επιλέξει το κατάλληλο νούμερο παπουτσιού. Κάθε χρόνο οι εννέα μονάδες της SafeSize σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική δημιουργούν ψηφιακές απεικονίσεις για περισσότερα από 1,5 εκατ. παπούτσια κάθε τύπου. Η λύση της έχει βοηθήσει περισσότερους από 20 εκατ. καταναλωτές σε όλο τον κόσμο να κάνουν την κατάλληλη επιλογή παπουτσιού. Διαθέτει πελάτες σε 50 χώρες, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων με είδη υπόδησης όπως οι Intersport, Decathlon, Sports Direct, CCC και Xebio.
SaMMYacht
Δίνει τη λύση στην κράτηση θέσεων σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες
Η ελληνική Startup SaMMY ξεκίνησε το ταξίδι της στον κόσμο του επιχειρείν από την Πάτρα, προσδοκώντας να κατακτήσει με τις υπηρεσίες της τα λιμάνια της Μεσογείου. Με δεδομένο πως ο υδάτινος κόσμος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Ελλάδα και τα σκάφη αναψυχής εμφανίζονται όλο και πιο συχνά στα λιμάνια και τις μαρίνες της χώρας, η καινοτόμος SaMMY έρχεται να δώσει τη λύση στις κρατήσεις θέσεων σκαφών. Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα που έχει αναπτύξει, σχεδιάστηκε αρχικά προκειμένου να προσφέρει ηλεκτρονικές υπηρεσίες εύρεσης και κράτησης θέσης ελλιμενισμού για τα σκάφη αναψυχής. Η εταιρεία ωστόσο εξελίχθηκε και μετατράπηκε σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης για μαρίνες και τουριστικά αγκυροβόλια, το οποίο υποστηρίζει την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και την επικοινωνία τους με όλα τα σημεία επαφής στις μαρίνες. Κάτι που καθιστά τη SaMMY εξαιρετικά επιτυχημένη, είναι σαφώς η διορατικότητα των ιδρυτών της Γιάννη Κωστόπουλου και Γιάννη Παναρέτου οι οποίοι, έχοντας προβλέψει την κλιματική κρίση και τις αλλαγές που αυτή θα επιφέρει στις ακτογραμμές, σχεδίασαν το τεχνολογικό πλαίσιο για τις μαρίνες της επόμενης γενιάς, το οποίο παρουσιάστηκε το 2017 στη σύνοδο των μεσογειακών χωρών για τη Γαλάζια Ανάπτυξη. Αυτές οι «έξυπνες μαρίνες» συμπληρώνονται από μια υποδομή αισθητήρων που τοποθετείται στις εγκαταστάσεις για τον έλεγχο των θέσεων ελλιμενισμού, τη μέτρηση της στάθμης της θάλασσας, την ποιότητα του νερού και του θορύβου. Τον Αύγουστο του 2022 στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Naxos Smart Island», η εταιρεία επιλέχθηκε για να συμμετάσχει σε ένα πιλοτικό και καινοτόμο εγχείρημα που θα μετατρέψει τη Νάξο στο πρώτο Smart Island στον κόσμο υπό το συντονισμό της Amazon και με την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, της πρεσβείας των ΗΠΑ, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.
TUKANA
Όλες οι συναλλαγές σε μια οθόνη
Η Tukana ιδρύθηκε το 2014 ως εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στους τομείς ανάπτυξης λογισμικού και στρατηγικής πληροφοριακών συστημάτων, με εστίαση στον τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Ο στόχος από την ίδρυσή της ήταν να αξιοποιήσει την τεχνολογία προκειμένου να επιλύσει κρίσιμα προβλήματα της καθημερινότητας. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία της Tukana, η οποία αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση ατόμων και επιχειρήσεων προκειμένου να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με άνεση και αποτελεσματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, προσφέρει οργάνωση στη διαχείριση των οικονομικών σε λογαριασμούς, κάρτες, έσοδα και έξοδα από όλες τις τράπεζες σε μία μόνο εφαρμογή και ειδικές προσφορές διαμορφωμένες σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Βοηθά επίσης στη μείωση των καθημερινών δαπανών μέσω προσφορών που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για κάθε χρήστη της εφαρμογής από τις συνεργαζόμενες εταιρείες. Μέσω της πλατφόρμας, ο χρήστης απολαμβάνει τη μέγιστη ευκολία στις μεταφορές χρημάτων σε οποιονδήποτε λογαριασμό, όπως επίσης και την απόλυτη ασφάλεια και προστασία, καθώς κάθε συναλλαγή πραγματοποιείται εντός του ασφαλούς περιβάλλοντος της τράπεζας. Χάρη στην Tukana, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε πάνω από 160 τράπεζες σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Γαλλία και Ρουμανία, ενώ η εφαρμογή διατίθεται σε 4 γλώσσες, στοχεύοντας πάντοτε στην προσθήκη νέων χωρών και τραπεζών. Δείτε εύκολα και γρήγορα πόσα χρήματα έχετε στους λογαριασμούς και τις κάρτες σας, αλλά και τις οφειλές σας από συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες, όπως επίσης και πόσα έχετε στην… άκρη για αγορές!
VIMODJI
Δείξε άφοβα τα συναισθήματά σου
Η εν λόγω καινοτόμος Startup δίνει τη δυνατότητα αποστολής video μηνυμάτων, που εκφράζουν τα συναισθήματα και τη διάθεση των χρηστών. Πρόκειται για την πρώτη ελληνική εφαρμογή που ενσωματώνεται στο Viber ως chat extension και αλλάζει τα δεδομένα στις προσωπικές και ομαδικές ψηφιακές συνομιλίες. Χάρη στο Vimodji, οι χρήστες του Viber μπορούν να αλληλεπιδρούν και να εκφράζονται δημιουργικά χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας βίντεο μέσα από την πλούσια βιβλιοθήκη του. Τη συγκεκριμένη πλατφόρμα εμπνεύστηκε και δημιούργησε ο επιτυχημένος σκηνοθέτης στις ΗΠΑ Βασίλης Καλλίτσης, από κοινού με τη μηχανικό του MIT Ελευθερία Μαμιδάκη, με σκοπό να ενισχύσουν την αγορά της «μη λεκτικής» επικοινωνίας στο Διαδίκτυο. Η πλατφόρμα μοιάζει με έναν συνδυασμό του Youtube και του Giphy, καθώς προσφέρει video με ήχο που περιέχουν σκηνές από τον κόσμο του θεάματος και της μουσικής. Τα video αυτά είναι κατηγοριοποιημένα με βάση τη διάθεση και τα συναισθήματα που εκφράζουν, και έτσι είναι εύκολο για τον χρήστη να βρει αυτό που θέλει ανά πάσα στιγμή. Αυτός άλλωστε ήταν εξαρχής και ο στόχος των δύο συνεργατών: να κάνουν την επικοινωνία όσο πιο εκφραστική και προσβάσιμη γίνεται. Εκτός όμως από τους χρήστες, το Vimodji βοηθά και τις επιχειρήσεις να καινοτομούν, όσον αφορά την προώθηση των προϊόντων τους και να αποσπούν σημαντικές διακρίσεις, όπως αυτή της καλύτερης καμπάνιας μέσω κινητών συσκευών στα πρόσφατα MiiX Awards.
WEALTHYHOOD
Δίνει τη λύση στην αύξηση του πλούτου
H ελληνική Wealthyhood «γεννήθηκε» το δύσκολο καλοκαίρι του 2020, την εποχή που η πανδημία του κορωνοϊού είχε «παγώσει» τα πάντα και η αβεβαιότητα κυριαρχούσε σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής. Το work from home, ωστόσο, απέδωσε καρπούς για τον Αλέξανδρο Χριστοδουλάκη και τον Κωνσταντίνο Φαλιάγκα, ιδρυτές της Wealthyhood οι οποίοι, δουλεύοντας από το σπίτι και χωρίς τους απαραίτητους πόρους, στόχευαν στον εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι επενδύουν τα χρήματά τους. Πρόκειται για μια επενδυτική πλατφόρμα η οποία προσφέρει τις υπηρεσίες της βασισμένη στις επιθυμίες του χρήστη, βοηθώντας κάθε έναν από αυτούς να δημιουργήσει ένα personalized επενδυτικό portfolio. Με έδρα το Λονδίνο, την πρωτεύουσα στην οποία ζουν και εργάζονται οι δύο ιδρυτές της, η συγκεκριμένη εταιρεία δίνει ουσιαστικά λύσεις για τη δημιουργία πλούτου σε μικροεπενδυτές, προκειμένου οι τελευταίοι να πραγματοποιούν έξυπνες επενδύσεις, όπως εκείνοι επιθυμούν και με λιγότερες προμήθειες. Η πρωτοποριακή αυτή ιδέα χάρισε στη Wealthyhood την πρώτη θέση στον διαγωνισμό καινοτομίας FinQuest της AlphaBank, ενώ σήμερα, χιλιάδες άτομα από τη Μεγάλη Βρετανία, ως επί το πλείστον, χρησιμοποιούν την εφαρμογή και πολλαπλασιάζουν τα χρήματά τους. Η Wealthyhood αποτελεί μία από τις κορυφαίες Startups στον τομέα του fintech στη Μεγάλη Βρετανία, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις 100 πιο ανερχόμενες εταιρείες της χώρας.
WIKIFARMER
Η Wikipedia του αγροτικού τομέα
Η πρωτοποριακή ιδέα των ιδρυτών του Wikifarmer, Πέτρου Σάγκου, Χάρη Παριανού και Hλία Σούση ξεκίνησε από την Ελλάδα το 2018 με στόχο να εκπαιδεύσει τους αγρότες στους βέλτιστους τρόπους παραγωγής και να τους ενημερώσει για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη σύγχρονη γεωργία σε πέντε γλώσσες. Μέσα σε λίγους μήνες, κατάφερε να αποτελέσει σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον Διεθνή Οργανισμό Τροφίμων να χαρακτηρίζει την πλατφόρμα τη «Wikipedia του αγροτικού τομέα», δίνοντας έμφαση στο πολύτιμο εκπαιδευτικό και πληροφοριακό υλικό που προσφέρει, μέσα από την πληθώρα χρήσιμων πληροφοριών όσον αφορά την καλλιέργεια διαφορετικών ειδών. Η πλατφόρμα του Wikifarmer δίνει εν ολίγοις τη δυνατότητα στους αγρότες να πουλήσουν τα προϊόντα τους απευθείας σε επιχειρήσεις, εμπόρους και καταναλωτές στις πιο δίκαιες τιμές. Ήδη στα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του, το Wikifarmer προσείλκυσε πάνω από 8,5 εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και ανέπτυξε σταδιακά πλούσιο περιεχόμενο σε 16 γλώσσες, βοηθώντας αγρότες από 237 χώρες να αναβαθμίσουν την παραγωγή τους και να γίνουν πολύ πιο αποτελεσματικοί. Σύμφωνα με τον Πέτρο Σάγκο, αυτήν τη στιγμή ο αριθμός των παραγωγών από την Ελλάδα που έχει εγγραφεί στην πλατφόρμα και τη χρησιμοποιεί για την προώθηση αγροτικών προϊόντων, έχει ξεπεράσει τις 10.000, ενώ περισσότεροι από 16 εκατομμύρια επισκέπτες έχουν επισκεφτεί το Wikifarmer.
WOLI
Το ελληνικό fintech app έξυπνης διαχείρισης χρημάτων
Ποτέ πριν το μάθημα της οικονομίας δεν ήταν πιο διασκεδαστικό! Με την πλατφόρμα Woli, τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά μπορούν να είναι σίγουροι ότι κάνουν σωστή οικονομική διαχείριση και να εξοικονομούν χρήματα σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μια mobile τραπεζική εφαρμογή και προπληρωμένη κάρτα, που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 10-18 ετών και τους βοηθά να ελέγχουν τις αγορές και τα έξοδά τους, κατανοώντας με έναν έξυπνο και εύκολο τρόπο την έννοια της οικονομίας. Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2020 από μια ομάδα εξειδικευμένη στις ψηφιακές πληρωμές, την εκπαίδευση και τα social games. Ένα εξάμηνο αργότερα αδειοδοτήθηκε από την κεντρική τράπεζα της Λιθουανίας, ως πάροχος ηλεκτρονικού χρήματος, προκειμένου να προωθήσει την υπηρεσία σε όλα τα κράτη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Πρόσφατα εξασφάλισε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 700.000 ευρώ, προκειμένου να τροφοδοτήσει την επέκτασή της σε όλη τη Νότια Ευρώπη. Μέχρι σήμερα περισσότερα από 500 παιδιά και έφηβοι στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τη Woli prepaid card καθημερινά και κάθε μήνα πραγματοποιούνται κατά μέσον όρο πάνω από 2.000 συναλλαγές. Μια σημαντική επιτυχία που οφείλεται τόσο στην εξαιρετικά εύχρηστη εφαρμογή όσο και στα οικονομικά οφέλη που αποκομίζουν τόσο οι ίδιοι οι χρήστες όσο και οι γονείς τους.
WORKADU
Δημιουργεί επαγγελματικές ιστοσελίδες με λίγα κλικ
Η ιδρυθείσα το 2014 εταιρεία από τους Φρατζή Καραγιάννη, Αλέξανδρο Χριστοδούλου και Νίκο Κυπραίο συμβάλλει στην ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων, είτε είναι μικρές, είτε μεσαίες, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Με λίγα λόγια, προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας website, παρέχοντας templates και designs, πάντα όμως με βάση τις επιθυμίες και την αισθητική του εκάστοτε πελάτη, καθώς εκείνος επιλέγει είτε μια έτοιμη σελίδα, είτε δημιουργεί τη δική του εξαρχής. Βοηθά, επίσης, τις εταιρείες ως προς τη διαχείριση των κρατήσεων και των ραντεβού τους, χάρη σε έναν εξαιρετικά εύχρηστο πίνακα ελέγχου με προηγμένες λειτουργίες όπως η αυτόματη ανάθεση, η δυνατότητα σημειώσεων και υπομνήσεων, το σύστημα e-Ticketing με σάρωση κώδικα QR και πολλές άλλες. Από την έναρξη της ενιαίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myDATA», με την οποία η ΑΑΔΕ εισάγει τα λεγόμενα «Ηλεκτρονικά Βιβλία» στη λειτουργία των επιχειρήσεων, η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης της Workadu γίνεται ακόμα πιο χρήσιμη, διότι μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, η κάθε επιχείρηση έχει πλήρη έλεγχο και ξεκάθαρη εικόνα των οικονομικών της, παραμένοντας πάντα στο προστατευτικό σύστημα της ΑΑΔΕ. Εξαιρετικά σημαντική ήταν η δράση της Workadu την περίοδο της καραντίνας, οπότε το Internet είχε γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων και οι online εφαρμογές διαδέχονταν η μία την άλλη
WELCOME PICKUPS
Η πιο ταξιδιάρικη Startup
Η ελληνική νεοφυής επιχείρηση Welcome Pickups ιδρύθηκε το 2015 στην Αθήνα από τους Αλέξανδρο Τρίμη και Σάββα Γεωργίου και παρέχει μια ολιστική ταξιδιωτική εμπειρία στους πελάτες της. Μέσω της πλατφόρμας της, καλύπτει όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες των χρηστών της, οι οποίες ξεκινούν από τη στιγμή της άφιξης ενός ταξιδιώτη σε έναν νέο προορισμό μέχρι την επιστροφή του. Ειδικότερα, η Welcome αναλαμβάνει όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες (μεταφορές, ταξιδιωτικά προϊόντα, προτάσεις ενασχόλησης, πληροφορίες) με τον πιο διαπροσωπικό, φιλικό και εύκολο τρόπο. Τον Δεκέμβριο του 2022, η… ταξιδιάρικη Startup «σήκωσε» χρηματοδότηση ύψους 5,3 εκατ. ευρώ από τους υφιστάμενους επενδυτές της – Market One Capital, Flashpoint και Venture Friends. Η περίπτωσή της είναι αξιοθαύμαστη, καθώς κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά και να καταγράψει εξαιρετικά αποτελέσματα το 2022, εξυπηρετώντας πάνω από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες. Με την ένταξη 33 νέων προορισμών στο χαρτοφυλάκιό της, έχει σήμερα παρουσία σε 100 πόλεις παγκοσμίως, επιτυγχάνοντας ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 50%.
YODIWO
Η Startup που αψηφά την κλιματική αλλαγή
Η Yodiwo καινοτομεί στον τομέα των «έξυπνων» εγκαταστάσεων και πόλεων, προσφέροντας βιώσιμες και επεκτάσιμες λύσεις για την ολοκληρωμένη ψηφιακή διαχείριση φυσικών χώρων, από μεμονωμένα κτίρια μέχρι σύνθετες υποδομές πόλεων. Η εταιρεία αναπτύσσει ευέλικτο λογισμικό ώστε όλες οι αναγκαίες δράσεις και αρμοδιότητες να εκτελούνται σ’ ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον που προωθεί την καλύτερη επικοινωνία τόσο μεταξύ ανθρώπων όσο και συστημάτων. Για τον λόγο αυτό, η Yodiwo έχει δημιουργήσει δύο αλληλένδετες λύσεις, την πλατφόρμα YodiFEM, η οποία αποτελεί ένα ανοιχτό σύστημα που εκμεταλλεύεται κατά κόρον τεχνολογίες Internet of Things (IoT) και τεχνητής νοημοσύνης, αξιοποιώντας παράλληλα οποιαδήποτε προεγκατεστημένη μετρητική συσκευή και κτιριακό αυτοματισμό. Αυτό που κάνει ουσιαστικά η YodiFEM, είναι να βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων, καθιστώντας τα φιλικότερα και ασφαλέστερα για τους εργαζομένους και τους επισκέπτες τους. Στη συνέχεια, η Yodiwo έχει αναπτύξει την πλατφόρμα YodiCITY για «έξυπνες» πόλεις που χρησιμοποιείται τόσο από δήμους όσο κι από τους πολίτες τους μέσω εφαρμογής για κινητά, δίνοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης και αντιμετώπισης ζητημάτων που αφορούν το αστικό περιβάλλον, στο επίπεδο διαβίωσης των πολιτών και στη δημόσια ασφάλεια και υγεία. Το 2022 ήταν μια εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία, καθώς κατέκτησε ένα χρυσό βραβείο για τη YodiFEM, στην ενότητα «IoT For Buildings – Building Optimisation», καθώς και δύο βραβεία για τη YodiCITY, ένα ασημένιο για την εφαρμογή «έξυπνης» διαχείρισης απορριμμάτων (YodiBin) και ένα χρυσό για την εφαρμογή «έξυπνης» στάθμευσης (YodiPark).
Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Startupper MAG #40