Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ποσά-ρεκόρ για lobbying δαπάνησαν Meta και Amazon το 2021

Οι Big Tech εταιρείες άσκησαν, και συνεχίζουν να ασκούν, έντονες πιέσεις στους νομοθέτες για να εγκαταλείψουν τα δικομματικά νομοσχέδια στη Βουλή και τη Γερουσία που θέτουν στο στόχαστρο τις αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές πρακτικές της Silicon Valley.

Ποσά-ρεκόρ για lobbying στις ΗΠΑ δαπάνησαν η Amazon και η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, το 2021 σε μια προσπάθεια να βάλουν τέλος στις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Κογκρέσου οι οποίες κάνουν λόγο για μονοπωλιακή πολιτική εκ μέρους των Big Tech εταιρειών.

Ειδικότερα, η Amazon και οι θυγατρικές της ξόδεψαν περίπου 20,3 εκατ. δολάρια για να ασκήσουν πιέσεις στο Κογκρέσο και στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, ενώ η Meta ξόδεψε το ποσό των 20,1 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα αρχεία που υποβλήθηκαν στην αρμόδια επιτροπή την περασμένοι Πέμπτη. Και οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί αύξησαν τις δαπάνες τους για lobbying κατά περίπου 7%, τη στιγμή που οι αντιδράσεις κατά των πρακτικών που ακολουθούν οι μεγάλες εταιρείες αυξάνονται διαρκώς.

Οι Big Tech εταιρείες άσκησαν, και συνεχίζουν να ασκούν, έντονες πιέσεις στους νομοθέτες για να εγκαταλείψουν τα δικομματικά νομοσχέδια στη Βουλή και τη Γερουσία που θέτουν στο στόχαστρο τις αμφιλεγόμενες επιχειρηματικές πρακτικές της Silicon Valley.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου του Big Tech, στρέφουν το βλέμμα τους στον Αμερικανικό Νόμο περί Καινοτομίας και Επιλογής στο Διαδίκτυο, ο οποίος θα εμπόδιζε τις κυρίαρχες εταιρείες όπως η Amazon, η Google, η Apple και η Meta από το να προωθούν ανεξέλεγκτα τα προϊόντα τους ή να κάνουν διακρίσεις σε βάρος των αντιπάλων στις πλατφόρμες τους. Το νομοσχέδιο προωθήθηκε μέσω της Επιτροπής Δικαιοσύνης της Γερουσίας αυτή την εβδομάδα, αλλά οι γερουσιαστές έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους για την πραγματοποίηση ειδικών τροποποιήσεων υπερ. των μεγάλων εταιρειών.

Η Amazon και η Meta είναι οι εταιρείες με τις μεγαλύτερες δαπάνες σε λόμπι μεταξύ μεμονωμένων επιχειρήσεων, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα OpenSecrets. Μαζί συνήψαν συμβάσεις με δεκάδες εταιρείες της K Street για να τοποθετήσουν λομπίστες οι οποίοι διατηρούν στενούς δεσμούς με ηγέτες του Κογκρέσου και αξιωματούχους της κυβέρνησης Μπάιντεν.

Οι δύο εταιρείες ξοδεύουν αρκετά περισσότερο από τις άλλες big tech εταιρείες, όπως η Google, η οποία ξόδεψε 9,6 εκατ. δολάρια για λόμπι το 2021.

Οι δαπάνες για λόμπι της Apple μειώθηκαν ελάχιστα. Η κατασκευάστρια εταιρεία του iPhone δαπάνησε 6,5 εκατ. δολάρια για να επηρεάσει τους πολιτικούς το 2021, από περίπου 6,7 εκατομμύρια δολάρια το 2020.

Η Microsoft δαπάνησε 10,2 εκατ. δολάρια το 2021 για lobbying, περίπου το ίδιο ποσό με το 2019, ασκώντας αθόρυβα την επιρροή της στους κύκλους των Αμερικανών πολιτικών. Τα αντιμονοπωλιακά νομοσχέδια που προτάθηκαν από νομοθέτες της Βουλής πέρυσι στόχευαν την Amazon, την Google, το Facebook και την Apple, αλλά δεν φάνηκε να επηρεάζουν τη Microsoft.

Όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, ο CEO της Apple, Tim Cook και ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, συναντήθηκαν προσωπικά με τους γερουσιαστές και τους προέτρεψαν να αντιταχθούν στο νέο νομοσχέδιο.

Οι Big Tech εταιρείες και οι συνεργαζόμενοι οργανισμοί κατέκλυσαν το Καπιτώλιο με προειδοποιήσεις, σύμφωνα με τις οποίες το νομοσχέδιο θα βλάψει τους Αμερικανούς καταναλωτές και θα πλήξει την ικανότητα των αμερικανικών εταιρειών να ανταγωνιστούν τις κινεζικές. Αρκετοί γερουσιαστές έχουν επαναλάβει με τη σειρά τους αυτές τις ανησυχίες.

Διαβάστε επίσης:

Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο 3,2 δισ. δολαρίων για παράνομη εκμετάλλευση των δεδομένων των χρηστών

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις