Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

POLIKATIKIA.GR: Κάνει τη διαχείριση της πολυκατοικίας ή του επαγγελματικού χώρου σου εύκολη και ευχάριστη!

Ο Νίκος Λάγιος και ο Jeries Besarat, CCO και CEO του polikatikia.gr, μιλούν αποκλειστικά στο Startupper Mag και αναλύουν όλες τις εκπληκτικές δυνατότητες της πρωτότυπης και δημοφιλούς πλατφόρμας τους, η οποία σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε προκειμένου «να πάρει το Ωχ από την… αγγαρεία της διαχείρισης».

Υποδέξου τη νέα εποχή στη διαχείριση και στη δική σου πολυκατοικία ή επαγγελματικό χώρο! Πλέον, η έκδοση κοινοχρήστων μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο σε μερικά κλικ, μέσα από το app του polikatikia.gr. Ο διαχειριστής του μέλλοντος έχει τη δική του εφαρμογή για να δουλεύει εύκολα και αποδοτικά, ακόμα και στον μισό χρόνο. Για αξιόπιστη, γρήγορη και online έκδοση κοινοχρήστων, μη μένεις άλλο στο χθες! Κατέβασε το app, δούλεψε έξυπνα και γρήγορα και κυρίως δωρεάν, το polikatikia.gr έχει την έτοιμη λύση για κάθε… κτηριακή ανάγκη σας!

Ο Νίκος Λάγιος και ο Jeries Besarat, CCO και CEO του polikatikia.gr, μιλούν αποκλειστικά στο Startupper Mag και αναλύουν όλες τις εκπληκτικές δυνατότητες της πρωτότυπης και δημοφιλούς πλατφόρμας τους, η οποία σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε προκειμένου «να πάρει το Ωχ από την… αγγαρεία της διαχείρισης».

 

Startupper Mag: Περιγράψτε στους αναγνώστες μας ποιες υπηρεσίες καλύπτει η πλατφόρμα του polikatikia.gr ecosystem και πώς βοηθάει στη διευκόλυνση της διαχείρισης μιας πολυκατοικίας ή ενός επαγγελματικού χώρου

Νίκος Λάγιος – CCO 

Η Διαχείριση μιας πολυκατοικίας ξεκινάει συνήθως με ένα “Ωχ”.

“Ωχ που μπλέκω τώρα” , “Ωχ θα πρέπει να τρέχω για κάθε τι που θα προκύψει” ,”Ωχ θα διαχειρίζομαι χρήματα άλλων και θα τσακωνόμαστε” και το κυριότερο “Ωχ δεν ξέρω πως να το κάνω”.

Το Polikatikia.gr έρχεται να πάρει το Ωχ από την αγγαρεία της διαχείρισης. Με την εμπειρία χιλιάδων εκδόσεων από τα χιλιάδες κτίρια των εταιρειών διαχείρισης που μας εμπιστεύονται,  καθοδηγεί τον διαχειριστή πως να κάνει σωστά την διαχείριση, πως να μειώσει τα έξοδα του χωρίς να μειώσει την ποιότητα των υπηρεσιών και δίνει πρόσβαση στον κάτοικο προάγοντας την διαφάνεια. Μέσα από την σωρευμένη γνώση της πολύχρονης παρουσίας στον χώρο προτείνει τις κατάλληλες λύσεις στα προβλήματα και ως γνωστόν όταν λύνονται προβλήματα, αποκαθίστανται και οι ανθρώπινες σχέσεις. Και το κάνει Δωρεάν.

Έτσι ο διαχειριστής και οι κάτοικοι αποκτούν όχι ένα απλό βοηθό, αλλά ένα σύμμαχο που στόχο έχει να βελτιώσει την διαβίωση στο κτίριο, μέσα από καθοδήγηση, συμβουλευτική και πρόσβαση στο πιο μεγάλο Marketplace υπηρεσιών που αφορούν το/τα ακίνητο/α.

 

Startupper Mag: Ποιες είναι οι βασικές ερωτήσεις/απορίες/προβληματισμοί των διαχειριστών και ιδιοκτητών κτηρίων και πώς εξυπηρετούνται αυτές μέσω του polikatikia.gr;

Νίκος Λάγιος – CCO

Οι βασικοί προβληματισμοί των διαχειριστών και των ιδιοκτητών πηγάζουν από τις βασικές ανάγκες των πολυκατοικιών και των κατοίκων. Γίνεται σωστά η διαχείριση ; Πως μπορούμε να μειώσουμε τα έξοδα; Τι θα κάνουμε με όσους οφείλουν πολλούς μήνες κλπ. Εύλογες απορίες και προβληματισμοί που στο σημερινό ασύνδετο περιβάλλον της διαχείρισης φαντάζουν στροφές σε λαβύρινθο και φοβίζουν πως η λάθος στροφή θα κοστίσει.

Στόχος του οικοσυστήματος του Polikatikia.gr είναι να μαθαίνει από το κτίριο τις ανάγκες του, να προβλέπει όσες δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί για να προτείνει λύσεις στα υπάρχοντα προβλήματα αλλά και να προλαμβάνει όσα ακόμα δεν έχουν χτυπήσει την πόρτα του διαχειριστή. Χάρη στο Polikatikia.gr ο διαχειριστής μπορεί να μειώσει τα έξοδα, να βοηθήσει τους πιο αδύναμους οικονομικά κάτοικους να ανταπεξέλθουν σιγά σιγά στις σωρευμένες υποχρεώσεις τους και να βρει την κατάλληλη βοήθεια για όσους αρνούνται να συμμετέχουν στις ανάγκες τις συνιδιοκτησίας. Το αποτέλεσμα είναι μια “τακτοποιημένη” διαχείριση με όσο το δυνατόν λιγότερη εμπλοκή του διαχειριστή σε αγγαρείες που μέχρι σήμερα τρώνε περιττά αρκετές ώρες από τον προσωπικό του χρόνο.

Μην ξεχνάμε πως την ίδια στιγμή που η περιοδική ανάληψη της διαχείρισης από τους ιδιοκτήτες είναι υποχρεωτική, δεν προβλέπεται καμία αμοιβή για τον χρόνο που πρέπει να επενδύσουν ώστε να έχει το κατάλληλο αποτέλεσμα. Τώρα λοιπόν το Polikatikia.gr έρχεται να αναλάβει αυτό το βάρος. 

 

Startupper Mag: Πόσο μεγάλο χρονικό διάστημα έρευνας και ανάλυσης των δεδομένων της αγοράς χρειάστηκε η startup LOOPER πριν να προχωρήσει στη δημιουργία της πλατφόρμας και ποια τεχνολογία χρησιμοποίησε για το app;

Jeries Besarat – CEO

Στην εποχή όπου οι περισσότεροι είναι σίγουροι ότι τα πάντα γίνονται μέσα από τους υπολογιστές ή τις εφαρμογές, εμείς είδαμε πως υπάρχει ένα πεδίο που δεν έχει ψηφιοποιηθεί ακόμα. Το πεδίο αφορά την ολοκληρωμένη διαχείριση του ακινήτου. Είναι σημαντικό να πούμε εδώ πως η διαχείριση ακινήτου είναι ένα πολύ μεγάλο και απαιτητικό πεδίο με πολλές ιδιαιτερότητες και ανάγκες. Επίσης είναι σημαντικό να τονιστεί πως δεν υπάρχουν ψηφιακά εργαλεία που να παρέχουν συνολικά ότι χρειάζεται η συγκεκριμένη αγορά. Αποτελείται από μικρότερους πυλώνες ξεκινώντας με την διαχείριση της πολυκατοικίας και την έκδοση των κοινοχρήστων μέχρι και την δημιουργία του μεγαλύτερου Marketplace υπηρεσιών που αποτελεί τον τελικό και κύριο στόχο.

Έτσι από το 2018 έως το 2019 προχωρήσαμε στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη της pilot έκδοσης της υπηρεσίας Polikatikia.gr, προκειμένου να κάνουμε το Proοf οf Concept. Κάτι το οποίο μας έφερε πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα καθώς μας επιβεβαίωσε αρχικά την ανάγκη αλλά μας άνοιξε το δρόμο και την όρεξη για ένα πολύ ενδιαφέρον και ενθουσιώδες μέλλον για το προϊόν.

Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται είναι αρκετές και διαφορετικές ανάλογα τις ανάγκες. Ωστόσο, με γνώμονα το μέγεθος, τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς, έχουν επιλεγεί τεχνολογίες που θέτουν υψηλά standards, υποστηρίζονται από μεγάλες κοινότητες και προέρχονται από έμπιστους και πιστοποιημένους κατασκευαστές.

 

Startupper Mag: Το polikatikia.gr έχει ήδη εδραιωθεί στην αγορά, με περισσότερα από 60.000 διαμερίσματα σε οκτώ πόλεις της Ελλάδας και 17.000 εκδόσεις κοινοχρήστων -σταθερά αυξανόμενες. Ποια είναι όμως τα νέα σχέδια και οι βελτιώσεις που προβλέπονται στο μέλλον;

Jeries Besarat – CEO

Το Polikatikia.gr είναι ακόμα στην αρχή του και ενώ κάνει τα πρώτα του βήματα σταθερά, έχει ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών του. Αυτό οφείλεται στην ωριμότητα και στην πολυετή εμπειρία που έχει. Υπάρχει πολύ μεγάλος ενθουσιασμός για το μέλλον του, καθώς υπάρχει ένα γεμάτο backlog από ενέργειες και νέα χαρακτηριστικά που θα εμπλουτίσουν την υπηρεσία και θα φέρουν ακόμα περισσότερα εργαλεία στα χέρια των χρηστών της.

Στο άμεσο μέλλον το polikatikia.gr θα αποκτήσει την έκδοση Pro, όπου ο διαχειριστής της πολυκατοικίας με μια μικρή συνδρομή που επιμερίζεται σε όλη την πολυκατοικία, θα αποκτά πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα εργαλεία διαχείρισης, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη την καθημερινότητα του. Αμέσως μετά θα εισάγει το Marketplace, την μεγαλύτερη ψηφιακή αγορά υπηρεσιών για την πολυκατοικία και το διαμέρισμα.

 

O CEO, Jeries Besarat

Startupper Mag: Το Startupper Mag ενδιαφέρεται ζωηρά για τις καινοτόμες ιδέες και την εξέλιξή τους. Το polikatikia.gr ήρθε να καλύψει ένα κενό που υπήρχε στο κομμάτι της διαχείρισης κτηρίων, οπότε τι συμβουλές θα έδιναν οι δημιουργοί του τους νέους startuppers;

Νίκος Λάγιος – CCO

Παρ όλα όσα ακούγονται, μια καινούρια ιδέα (ή ο συνδυασμός περισσότερων εμπνεύσεων, όπως έγινε με το polikatikia.gr ecosystem)  δεν είναι τίποτα χωρίς την προσεκτική επιλογή των μελών της ομάδας και καμία ομάδα δεν είναι τίποτα χωρίς την αρχική ιδέα. Θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι μια σχέση 50-50 για την επίτευξη της επιτυχίας. Όμως και αυτό δεν φτάνει. Μπορεί τα απλά μαθηματικά να μας λένε πως έχουμε φτάσει το 100% των προϋποθέσεων αλλά για την επιτυχία χρειαζόμαστε πάνω από το 100% των προσπαθειών και του commitment των μελών στο κοινό όραμα.

Τέλος, το timing είναι ακόμα ένας παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία. Μια ιδέα αν είναι πολύ νωρίς να υλοποιηθεί δεν θα έχει την ανάλογη ανταπόκριση ενώ αν αργήσεις πολύ θα την σκεφτεί και κάποιος άλλος. Αφού γίνει η εκκίνηση την κατάλληλη στιγμή ξεκινάει ο αγώνας (ή η ανήφορα) και στην περίπτωση του polikatikia.gr που δεν είχε αυτοσκοπό τη χρηματοδότηση από funds απλά για την χρηματοδότηση, απαιτείται η επιλογή των κατάλληλων συνεργασιών/συνεργειών με στόχο την συνεχή εξέλιξη ενός state of the art ανθρωποκεντρικού προϊόντος και την καθιέρωση στην συγκεκριμένη αγορά.  Συνοψίζοντας, προσωπικά πιστεύω πως, για την επιτυχία μιας start-up αφού έχεις τον πυρήνα της ιδέας, χρειάζεται να διαλέξεις προσεκτικά τις συνεργασίες σου και να προσπαθήσεις να αφουγκραστείς την σχετική αγορά για το πότε είναι κατάλληλο το timing να την συστήσεις στο κοινό σου.

Jeries Besarat – CEO

Μια ιδέα είναι η αρχή και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Είναι σημαντικό να πιστεύεις στην ιδέα σου γιατί αυτό θα είναι η πηγή δύναμης σου για να την παρουσιάζεις με τον απαραίτητο ζήλο και ενθουσιασμό σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Η αλήθεια είναι πως δεν φτάνει να έχεις την ιδέα. Στην σημερινή εποχή τα περισσότερα τα έχουν καλύψει οι κολοσσοί του χώρου της πληροφορικής και αυτό καθιστά αρκετά δύσκολο τις σημερινές start-ups να ξεχωρίσουν. Είναι ωραίο να ταυτιζόμαστε με αυτά που έχουμε ακούσει για μεγάλα ονόματα του χώρου, πως ξεκίνησαν, από που κλπ., αλλά πρέπει να θυμόμαστε πως ήταν άλλο το timing τότε που όλα ξεκινούσαν και δεν υπήρχε τίποτα και άλλο τώρα!

Ωστόσο, την στιγμή που θα συνειδητοποιήσεις πως έχεις στα χέρια σου κάτι που δεν το έχει καλύψει άλλος, τότε πρέπει να φροντίσεις να προχωρήσεις άμεσα στο proof of concept για να είσαι σίγουρος πως όντως η ιδέα σου έχει αγορά και ποιο είναι το μέγεθος της. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σημείο για το μέλλον της ιδέας καθώς θα κρίνει αν έχει νόημα να επενδύσει κάποιος ή όχι. Επίσης πρέπει να είσαι έτοιμος να τρέξεις και μάλιστα πολύ, να ξενυχτίσεις και να χάσεις από τον ελεύθερο χρόνο σου. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται δύσκολα και γι’ αυτό χρειάζεται ένα βήμα τη φορά και κάθε φορά να αξιολογείς το που βρίσκεσαι έτσι ώστε να έχεις γρήγορες αντιδράσεις όταν κάτι δεν πάει καλά.

Επομένως, χρειάζονται θυσίες για να καταφέρεις αυτό που έχεις ονειρευτεί και αυτό είναι ένας “μαραθώνιος” που δεν τελειώνει.. Αλλά, όταν το κάνεις για κάτι που πιστεύεις η δυσκολία χάνεται από τον ορίζοντα, το μονοπάτι για το στόχο γίνεται πιο καθαρό, τα βήματα πιο σταθερά και ιδέα σου εταιρία εκατομμυρίων.

 

Startupper Mag: Για την συντριπτική πλειοψηφία των ενοίκων πολυκατοικιών, η ανάληψη της διαχείρισης αποτελεί «αγγαρεία» και «μπλέξιμο» Είστε αισιόδοξοι ότι μέσω του polikatikia.gr μπορεί η διαχείριση κτηρίου να μετατραπεί σε εύκολη κι απλουστευμένη διαδικασία;

Jeries Besarat – CEO

Για να μπορείς να φτάσεις τους στόχους πρέπει οι ενέργειες, οι επιλογές και οι αποφάσεις να είναι ευθυγραμμισμένες με το όραμα. To Polikatikia.gr ήρθε για να προσφέρει στον διαχειριστή το απόλυτο εργαλείο διαχείρισης της πολυκατοικίας, βγάζοντας από πάνω του την αγγαρεία και το μπλέξιμο. Κατά συνέπεια διαγράφει αυτές τις λέξεις και τις αντικαθιστά με λέξεις όπως διαφάνεια, ευκολία, ευελιξία, εμπιστοσύνη και σιγουριά. Επομένως δεν είναι απλά αισιοδοξία, αλλά μονόδρομος για την διαφοροποίηση και την επιτυχία.

 

O CCO, Νίκος Λάγιος

Startupper Mag: Tο ΑΦΜ της πολυκατοικίας είναι μια επίπονη διαδικασία για τον Διαχειριστή, που αρχίζει σιγά σιγά να επιβάλλεται από τις αντικειμενικές συνθήκες. Ποια είναι η δική σας πρόταση για τους Διαχειριστές;

Νίκος Λάγιος – CCO

Αρχικά θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο πως η έκδοση ΑΦΜ για την συνιδιοκτησία είναι υποχρεωτική. Όμως, όπως και αλλού, χωρίς κυρώσεις η υποχρεωτικότητα ακυρώνεται αφού δεν υπάρχουν συνέπειες. Δηλαδή είναι υποχρεωτικό, αλλά και δεν είναι αφού δεν πρόκειται να έρθει κάποιος να μου επιβάλλει κάποια ποινή. Το ΑΦΜ όμως έρχεται να λύσει πολλά προβλήματα, απαλλαγμένο από παθογένειες που το συνόδευαν παλαιότερα και αποτελούσαν αντικίνητρο για τον διαχειριστή να “μπλέξει” φορολογικά με τα της πολυκατοικίας. Σήμερα αποτελεί προαπαιτούμενο για προγράμματα αναβάθμισης του κτηρίου, όπως το Εξοικονομώ, ανοίγει την πόρτα στην δημιουργία κοινόχρηστου τραπεζικού λογαριασμού της πολυκατοικίας όπου μπορούν να πραγματοποιούνται με διαφάνεια και ασφάλεια οι συναλλαγές της διαχείρισης αλλά και άλλα οφέλη που έρχονται από του χρόνου να προστεθούν.

Φυσικά και η διαδικασία μπορεί να τρομάζει τον ενδιαφερόμενο. Ποιος θέλει να έχει πάρε δώσε με την εφορία και την γραφειοκρατία; (αν και πρέπει να παραδεχτούμε πως έχουν γίνει άλματα τα τελευταία χρόνια προς την σωστή κατεύθυνση ψηφιοποίησης των διαδικασιών).

Στο Polikatikia.gr ο στόχος μας είναι να βρίσκει έτοιμη λύση ο χρήστης για κάθε ανάγκη και η φιλοσοφία μας είναι να το κάνει εύκολα από τον καναπέ του με λίγα κλικ. Έτσι και με το ΑΦΜ, μπορεί σήμερα να ενεργοποιήσει την υπηρεσία έκδοσης του ΑΦΜ. Βέβαια δεν θα πρέπει να περιμένει τελευταία στιγμή καθώς ανάλογα την εφορία στην οποία ανήκει θα χρειαστεί από 10 μέρες έως και 2 μήνες για την έκδοση, με το ρίσκο να “χάσει” κάποια προθεσμία προγράμματος επιδότησης που το έχει, όπως είπαμε και πριν, ως προαπαιτούμενο. 

Η συνέντευξη και η παρουσίαση του polikatikia.gr δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά στο Startupper Mag #38
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις