Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

KLEESTO: Εργαλεία τεχνολογίας που βελτιστοποιούν τις τουριστικές υπηρεσίες

Μιλήσαμε με το Γιώργο Πιλπιλίδη, Co-Founder και CEO της kleesto για το πώς η εταιρεία έχει καταφέρει χωρίς κάποια εξωτερική χρηματοδότηση να ξεπεράσει τους 2.500 πελάτες παγκοσμίως

Η kleesto είναι μια εταιρεία που δημιουργεί τεχνολογικά εργαλεία με σκοπό να βοηθάει επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και με λιγότερο κόπο. Η πλατφόρμα της εταιρείας επικεντρώνεται κυρίως στη διαχείριση κρατήσεων, τον προγραμματισμό ταξιδιών και την επικοινωνία με τους πελάτες τους.

Μιλήσαμε με το Γιώργο Πιλπιλίδη, Co-Founder και CEO της kleesto για το πώς η εταιρεία έχει καταφέρει χωρίς κάποια εξωτερική χρηματοδότηση να ξεπεράσει τους 2.500 πελάτες παγκοσμίως αλλά και να συνεργάζεται με κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες και οργανισμούς τουρισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

 

Startupper MAG: Δραστηριοποιείστε σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά αλλά αναπτυχθήκατε οργανικά παγκοσμίως. Πώς το καταφέρατε; 

Γ. Πιλπιλίδης: Διαθέτουμε μια ισχυρή ομάδα με ειδίκευση και στην τεχνολογία και τον τουρισμό για να κατανοούμε τις προκλήσεις των πελατών μας αποτελεσματικά και να αντιδρούμε άμεσα στις ανάγκες τους.

Η στρατηγική τιμολόγησης μας είναι αρκετά ευέλικτη, με διάφορες επιλογές τιμολόγησης που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών από μικρές έως μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό μας βοηθά να προσαρμοζόμαστε στις διάφορες απαιτήσεις κάθε αγοράς.

Τέλος, με τη χρήσης τεχνητής νοημοσύνης αυτοματοποιούμε σύνθετες διαδικασίες, όπως ο προγραμματισμός ταξιδιών, η σωστή και ολοκληρωμένη διαχείριση κρατήσεων και η διαχείριση στόλου, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των λειτουργιών για τους πελάτες μας με το μικρότερο δυνατό κόστος.

 

Startupper MAG: Βρίσκεστε σε φάση ανάπτυξης και ειδικά στο εξωτερικό, ποιες οι μεγαλύτερες προκλήσεις αυτή της φάσης και πως τις αντιμετωπίσατε;

Γ. Πιλπιλίδης: Καθώς η kleesto αναπτύσσεται διεθνώς, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να διατηρήσουμε την ίδια υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε όλες τις αγορές, παρά το γεγονός ότι είμαστε μια μικρή ομάδα. Για να το πετύχουμε αυτό, έχουμε τυποποιήσει τις περισσότερες διαδικασίες μας και συντηρούμε ένα πάθος για τον αυτοματισμό διαδικασιών.

Έχουμε, επίσης, δημιουργήσει συνεργασίες με τοπικούς και διεθνείς τουριστικούς φορείς για να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες σε local επίπεδο και να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας ταυτόχρονα και σε αγορές εξωτερικού.

 

Startupper MAG: Πως βλέπετε το ψηφιοποίηση της τουριστικής αγοράς εν γένει και πώς εταιρείες σαν τη kleesto συνεισφέρουν προς αυτόν τον σκοπό;

Γ. Πιλπιλίδης: Η ψηφιοποίηση βελτιώνει άμεσα την αποδοτικότητα στον τουρισμό μέσω της αυτοματοποίησης και της καλύτερης διαχείρισης των λειτουργιών και της πληροφορίας. Εταιρείες όπως την kleesto οφείλουν να συμμορφώνονται και να συνεργάζονται με παραδοσιακές τουριστικές εταιρείες για να βοηθούν και να φέρουν τεχνολογικές καινοτομίες στις διαδικασίες τους.

Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η kleesto απλοποιεί άμεσα τις διαδικασίες αυτών των επιχειρήσεων, πετυχαίνοντας μείωση του χρόνου που απαιτείται για τη σωστή διαχείριση των κρατήσεων τους, με ταυτόχρονη αύξηση του τζίρου έως και τέσσερις φορές με λίγα μόλις clicks και πολύ όρεξη για τεχνολογική εξέλιξη.

Αυτή η ανάπτυξη δημιουργεί ένα συνεργατικό περιβάλλον όπου τόσο οι Startups όσο και οι παραδοσιακές εταιρείες συμβάλλουν στην εξέλιξη του τουρισμού, βελτιώνοντας την εμπειρία των επισκεπτών μέσω της τεχνολογίας. Παρόμοιες υλοποιήσεις έχουμε πετύχει όχι μόνο σε επιχειρήσεις, αλλά και ολόκληρα τοπικά τουριστικά οικοσυστήματα μέσω κρατικής πρωτοβουλίας.

 

Startupper MAG: Πώς συνεργάζεται η kleesto με τα τοπικά τουριστικά οικοσυστήματα για την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης στους προορισμούς όπου δραστηριοποιείται;

Γ. Πιλπιλίδης: Η kleesto στηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω συνεργασιών με τοπικές επιχειρήσεις, τουριστικούς φορείς και πολιτιστικές οργανώσεις, βοηθώντας τους να επικοινωνήσουν τις διαθέσιμες υπηρεσίες κάθε περιοχής σε περισσότερους επισκέπτες και να τους προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες του τόπου τους.

Η τεχνολογία μας επιτρέπει στους μικρότερους τοπικούς φορείς να συμβάλουν και να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά και, ως πάροχος ψηφιακών υποδομών ολοκληρωμένης διαχείρισης προορισμών, αναλαμβάνουμε έργα για να υποστηρίξουμε την τοπική οικονομική βιωσιμότητα σε τουριστικούς προορισμούς. Όσο μας επιτρέπουν οι δυνάμεις μας, προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πως ο τουρισμός θα έχει θετική επίδραση στους προορισμούς που δραστηριοποιούμαστε.

 

Startupper MAG: Τι πρέπει να γίνει για να δούμε περισσότερες Startups σαν την kleesto στην Ελλάδα;

Γ. Πιλπιλίδης: Το ταξίδι της kleesto ως μια Startup bootstrapped, δηλαδή χωρίς κάποια αρχική χρηματοδότηση, και πελατοκεντρική προσέγγιση, αναδεικνύει τη σημασία της εστίασης στις ανάγκες των πελατών, και όχι στα power points, από την πρώτη κιόλας μέρα. Αποδεικνύοντας ότι “Τα χρήματα δεν αναπτύσσουν τα προϊόντα, οι άνθρωποι αναπτύσσουν τα προϊόντα.”, η ανατροφοδότηση των πελατών μας είναι ακόμα εξίσου κρίσιμη και σημαντική σε σχέση με κάθε δική μας εργασία υλοποίησης και ανάπτυξης, οδηγώντας σε λύσεις που είναι τόσο τεχνολογικά προηγμένες όσο και πολύτιμες προς τον πελάτη.

Ενθαρρύνουμε και άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις να δώσουν παρόμοια προτεραιότητα στην ανατροφοδότηση των πελατών κατά την ανάπτυξη προϊόντων, εξασφαλίζοντας βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία. Αυτή η στρατηγική όχι μόνο βοηθά στην κατασκευή ενός προϊόντος που ανταποκρίνεται πραγματικά στις ανάγκες των πελατών, αλλά και ενισχύει τα οικονομικά θεμέλια μιας εταιρείας πριν από την αναζήτηση εξωτερικής χρηματοδότησης.

“Η εμπλοκή των πελατών ως ενεργών συνδημιουργών επιτρέπει στις νεοφυείς επιχειρήσεις να αναπτύσσουν δοκιμασμένα στην αγορά προϊόντα με σαφές επιχειρηματικό μοντέλο, παρέχοντας μια σταθερή βάση για μελλοντικό scalability.”

 

Startupper MAG: Ποια τα σχέδια για το μέλλον και τι νέες υπηρεσίες και features αναμένεται να δούμε από τη kleesto;

Η kleesto επικεντρώνεται κυρίως στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών, στην επέκταση της τεχνολογίας, και στην είσοδο σε νέες αγορές καθώς εξελισσόμαστε στον τομέα της τουριστικής τεχνολογίας.

Τα επερχόμενα features περιλαμβάνουν έναν παραμετρικό itinerary planner που θα επιτρέπει στα ταξιδιωτικά γραφεία, σε παρόχους εκδρομών και εταιρίες destination management να δημιουργούν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες με βάση τις ατομικές προτιμήσεις των πελατών τους, τον προϋπολογισμό και τη διάρκεια μέσω ενός εύχρηστου περιβάλλοντος.

Αναπτύσσουμε επίσης μια νέα μηχανή δυναμικής τιμολόγησης που θα επιτρέπει την προσαρμογή των τιμών σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τη ζήτηση, την εποχικότητα και τα patterns κρατήσεων κάθε επιχείρησης, βοηθώντας να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Αυτές οι ενημερώσεις, μεταξύ άλλων, θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των πελατών μας, υποστηρίζοντας και την πιο γρήγορη ανάπτυξή τους.

 

 

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #48

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις