StartUpper

Όταν η καινοτομία… απογειώνει τη γευστική εμπειρία!

Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναπτύσσεται σταθερά, περιλαμβάνοντας –μεταξύ άλλων– craft μπίρες, μηλίτες και μπίρες χωρίς αλκοόλ, ακολουθώντας τις τάσεις που διαμορφώνουν οι Έλληνες καταναλωτές.

Η εταιρική φιλοσοφία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από την πρώτη μέρα λειτουργίας της το 1963 ήταν η προτεραιότητα στη γευστική εμπειρία του καταναλωτή και η διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας. Από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή του εμβληματικού brand της Άμστελ στο πρώτο ζυθοποιείο της στον Κηφισό, στο επίκεντρο των αποφάσεων ήταν οι καταναλωτές κι αυτή η μοναδική προσέγγιση υπήρξε καταλυτική στην ανάδειξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ως μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής ζύθου στην Ελλάδα.

Μαζί με τους Έλληνες καταναλωτές η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί το μέλλον, παρακολουθώντας τις τάσεις στην εγχώρια αγορά Ζύθου και Μηλίτη. Παράλληλα, υιοθετεί την καινοτομία ως αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας για την ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος.

Το μακροπρόθεσμο πλάνο καινοτομίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι βασισμένο στη διεθνώς αναγνωρισμένη μέθοδο ανάπτυξης νέων προϊόντων «Stage-Gate», που περιλαμβάνει συγκεκριμένα στάδια («Stages») καθώς και σημεία ελέγχου μεταξύ των σταδίων τα οποία ονομάζονται «Πύλες» («Gates»), με την οποία αντιμετωπίζει κάθε αλλαγή στην αγορά της μπίρας και στις τάσεις, ανάλογα με τις προτεραιότητες και τη σύνδεση με τη στρατηγική της εταιρείας.

Έτσι, καταγράφοντας τη δυναμική των διαφόρων τάσεων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξελίσσεται συνεχώς σε μια εταιρεία με προϊόντα διαφόρων κατηγοριών, διαθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της παγκόσμιες και τοπικές μάρκες μπίρας, μπίρες χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας αλκοόλ, μηλίτη και νερό.

Με αυτόν τον τρόπο ένα νέο προϊόν αντιμετωπίζεται ως μια συν-δημιουργία μεταξύ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και των τελικών καταναλωτών. Χάρη στις σημαντικές επενδύσεις στην καινοτομία, τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει επιτύχει να μειώσει δραστικά το χρόνο ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος μέχρι την τοποθέτησή του στην αγορά, ώστε ο τελικός καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα να απολαύσει ταχύτερα τις πιο μοναδικές γεύσεις.

Από τις τοπικές μπίρες στους μοναδικούς μηλίτες

Για παράδειγμα, παρακολουθώντας την τάση για εντοπιότητα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανέπτυξε μια σειρά τοπικών ετικετών, τον ΜΑΜΟ®, σε συνεργασία με την οικογένεια  Μάμου, και τη ΝΥΜΦΗ®, που συμβολίζουν την ανάγκη των καταναλωτών για μάρκες με ουσία, οι οποίες διαθέτουν μία μοναδική ταυτότητα και ποιοτική γεύση.

Η ΜΑΜΟΣ αποτελεί το αποτέλεσμα της γόνιμης συνεργασίας της εταιρείας με την οικογένεια Μάμου, η οποία οδήγησε στην επανακυκλοφορία της μπίρας που παράχθηκε στην Πάτρα από τον πρώτο Έλληνα πτυχιούχο ζυθοποιό Πέτρο Μάμο, το 1876. Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη αρωματική pilsner που παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Πάτρας, με εκλεκτές πρώτες ύλες και την αυθεντική συνταγή του Πέτρου Μάμου, που παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα των αιώνων.

Η ΝΥΜΦΗ είναι μια πρωτότυπη μπίρα, που έχει σύμβολο τη μυθική Γοργόνα της Θεσσαλονίκης και βαθιές ρίζες στην ιστορία της πόλης. Σχεδιάστηκε από πολυβραβευμένο γραφείο της Θεσσαλονίκης αξιοποιώντας τοπικούς συμβολισμούς, ονοματίστηκε από τους κατοίκους της πόλης και γράφει με τη σειρά της τη δική της ιστορία, συνεχίζοντας να δημιουργεί μαζί με τους ανθρώπους της. Πρόκειται για μία μπίρα Lager που παράγεται με 5 λυκίσκους με ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά από ανθώδη αρώματα και μια ήπια πικρή επίγευση που ολοκληρώνει τη γευστική εμπειρία. Παρασκευάζεται αποκλειστικά στη Θεσσαλονίκη, με λυκίσκους και κριθάρι αποκλειστικά από τη Μακεδονία.

Αν και ο μηλίτης θεωρείται μια νέα κατηγορία στην Ελλάδα, διεθνώς έχει παράδοση τουλάχιστον χιλίων χρόνων, με ιστορικές αναφορές να φθάνουν μέχρι την αρχαιότητα στην εποχή του Στράβωνα. Ο μηλίτης είναι ένα φυσικό και αναζωογονητικό αλκοολούχο ποτό, που παράγεται όμως από μήλα (και όχι από κριθάρι και λυκίσκο όπως η μπίρα), γι’ αυτό και έχει γλυκιά γεύση, η οποία είναι πολύ δημοφιλής.

Όμως στην Ελλάδα η παραγωγή μηλίτη επετράπη με νομοθεσία μόλις το 2017. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιούργησε το πρώτο ελληνικό σήμα μηλίτη: τον «Μηλοκλέφτη» (με περιεκτικότητα 4,5% σε αλκοόλ) από ελληνικά μήλα. Εκτός από τον κορυφαίο ελληνικό μηλίτη, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει στην Ελλάδα και το μηλίτη Strongbow, που θεωρείται η Νο1 επιλογή στην κατηγορία παγκοσμίως.

Από τις Craft στις μπίρες χωρίς αλκοόλ

Οι craft μπίρες είναι μια τάση που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και εξελίχθηκε σε παγκόσμια τάση, καθιστώντας την κατηγορία μπίρας γοητευτική και ευχάριστη. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πρόταση στην κατηγορία των craft είναι η κατηγορία Indian Pale Ale (IPA), όπου η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει ήδη τη δική της πρόταση, την AMSTEL KARGO IPA και τη Νο1 IPA στον κόσμο, τη Lagunitas IPA.

Βασισμένη στις τάσεις των καταναλωτών που είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε θέματα υγιεινής διατροφής και προσέχουν τόσο την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουν, όσο και την πρόσληψη θερμίδων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επεκτείνεται δυναμικά στις μπίρες με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ ή χωρίς καθόλου αλκοόλ, αναπτύσσοντας μια πλήρη γκάμα.

Η ΑΜΣΤΕΛ Free είναι πρωτοπόρος κατηγορία, ενώ το 2018 κυκλοφόρησε η ΑΛΦΑ Χωρίς και το 2019 η Heineken 0.0% και η ΑΜΣΤΕΛ Free Lemon, που ουσιαστικά είναι η ανάμιξη της μπίρας χωρίς αλκοόλ με φυσικό χυμό από ελληνικά λεμόνια. Μεγάλη επιτυχία έχει όμως και η ΑΜΣΤΕΛ Radler 2%, με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, μόλις 2%, και φυσικό χυμό από ελληνικά λεμόνια.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις