Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Wolt: Πώς το φινλανδικό «success story» κατέκτησε μέσα σε δύο χρόνια την Ελλάδα

Όταν το 2019 η φινλανδική Wolt ανακοίνωσε ότι έρχεται στην Ελλάδα, ανοίγοντας γραφεία στην Αθήνα και εξυπηρετώντας αρχικά τα Βόρεια Προάστια, όλοι όσοι ασχολούνται με τον χώρο και έβλεπαν το πόσο ανταγωνιστική έχει γίνει η «κούρσα» του delivery, ήξεραν ότι θα χρειαστεί να προσφέρει κάτι μοναδικό για να κάνει «disrupt» στην παγιωμένη ως τότε αγορά. Αυτό ήταν κάτι που γνώριζε και η Wolt και γι’ αυτό δήλωσε εξαρχής ότι θα επενδύσει στο καλό φαγητό και την εξυπηρέτηση – «δύο πράγματα που γνωρίζει και αγαπά ο Έλληνας καταναλωτής».

Πράγματι η Wolt μπήκε στην ελληνική αγορά προσφέροντας κάτι διαφορετικό για την τότε εποχή: συνεργασίες με εστιατόρια και διανομείς που εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Η εταιρεία άρχισε να κάνει διανομές από καταστήματα που μέχρι τότε δεν έκαναν delivery και έδωσε έτσι ένα έξτρα εισόδημα σε πολλούς επιχειρηματίες αλλά και διανομείς, οι οποίοι για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να εργάζονται με πλήρη ελευθερία, επιλέγοντας πότε, πού και για πόσο θα εργαστούν, καθώς και ποιες παραγγελίες αποδέχονται ή απορρίπτουν ανάλογα με τις δικές τους προτιμήσεις.

Κάνοντας αυτό το ξεκίνημα, η Wolt άρχισε να αναπτύσσεται ταχύτατα, προσθέτοντας νέες περιοχές εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες καταστήματα και προσωπικό. Συνεχίζοντας παράλληλα τη δυναμική της πορεία σε όλη την Ευρώπη, με χρηματοδοτήσεις που σήμερα φτάνουν τα 822,5 εκατ. δολάρια και τη στήριξη επενδυτών όπως οι ICONIQ Capital, Goldman Sachs Growth Capital, 83North κ.α, η εταιρεία βρήκε στη χώρα μας έναν «εύφορο τόπο» που της επέτρεψε να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο.

Λίγο παραπάνω από δύο χρόνια μετά την πρώτη διανομή της, η Wolt έχει καταφέρει να ολοκληρώσει την κάλυψη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και να επεκτείνει την παρουσία της σε Λάρισα, Πάτρα, Βόλο και Ηράκλειο. Έχει επίσης «ανοίξει» τη γκάμα των επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται, κάνοντας πλέον διανομές από σχεδόν κάθε είδους κατάστημα – από σούπερ μάρκετ και κάβες έως ανθοπωλεία, κρεοπωλεία και βιβλιοπωλεία. Σημαντικό είναι ότι με τη Wolt συνεργάζονται σήμερα και μεγάλες επιχειρήσεις όπως τα καταστήματα Μουστάκας, γεγονός που δείχνει την αποδοχή του app από το ευρύ κοινό και την αλλαγή του «παραδείγματος» στην ευρύτερη λιανική αγορά στην Ελλάδα.

Συνολικά, οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ξεπερνούν σήμερα τις 3.000. Την ίδια ώρα οι διανομείς φτάνουν τους 4.000 και οι υπάλληλοι της εταιρείας στην Ελλάδα είναι πάνω από 150, με την πλειοψηφία αυτών να είναι κάτω των 30 ετών! Για όλους αυτούς τους ανθρώπους, η Wolt θέλει, όπως έχει δηλώσει να αποτελεί ένα σύμμαχο, να προσφέρει κέρδος και να εφαρμόζει μια στρατηγική που διέπεται από δύο άξονες: Αξιοκρατία και ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης με απλές και διαφανείς διαδικασίες.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργεί αξία για τις επιχειρήσεις που το 2021 υπολογίζεται θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ για τους διανομείς της, η εταιρεία προσθέτει συνεχώς παροχές όπως η δωρεάν ιδιωτική ασφάλιση που ανακοίνωσε πρόσφατα σε συνεργασία με τη βρετανική Insurtech, Collective Benefits.

Παράλληλα, η εταιρεία δεν ξεχνά ότι στον «πυρήνα» της βρίσκεται η τεχνολογία. Καθημερινά, η Wolt επεξεργάζεται και δρομολογεί περισσότερες από 50 εκατ. διαδρομές κάθε μέρα σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, συνδυάζοντας χιλιάδες παραμέτρους όπως την τοποθεσία του καταστήματος, τη θέση του συνεργάτη-διανομέα, την απόσταση του πελάτη, την κίνηση και πολλά ακόμα, για να βρει την καλύτερη λύση που θα φέρει την παραγγελία στη πόρτα του πελάτη μέσα σε 30 λεπτά. Οι λειτουργίες αυτές, με χαρακτηριστικότερη το live-tracking της παραγγελίας, είναι εκείνες που διαφοροποιούν τη Wolt και αποτελούν το πλεονέκτημά της σε μια ανταγωνιστική αγορά όπως είδαμε και στην αρχή.

Σημειώνεται ότι σήμερα, στην ελληνική αγορά του delivery δραστηριοποιούνται μικρότεροι και μεγαλύτεροι «παίκτες» όπως το efood, το BOX, το Delivery.gr αλλά και η ουκρανική Rocket η οποία πολύ πρόσφατα εισήλθε στη χώρα μας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου παραγγέλνουν ήδη ηλεκτρονικά το φαγητό τους,  ενώ σήμερα ο τζίρος του online delivery φαγητού αγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ. 

Μιλάμε λοιπόν για μια αγορά που βρίσκεται σε εκρηκτική ανάπτυξη, και στην οποία η Wolt έχει σκοπό να πρωταγωνιστήσει και το επόμενο διάστημα. Όπως δηλώνει στο Startupper.gr, η Βασιλεία Καραντζά, Marketing Manager της εταιρείας σε Ελλάδα, ​Κύπρο και Μάλτα, «κάθε μέρα η Wolt στην Ελλάδα μεγαλώνει, με ολοένα και περισσότερους πελάτες να λαμβάνουν στη πόρτα τους ό,τι τους φέρνει χαρά. Το α’ μισό του 2021 προχωρήσαμε σε σημαντικά βήματα για τον εμπλουτισμό του portfolio, αλλά και τη γεωγραφική μας επέκταση. Το ίδιο δυναμικά θα συνεχίσουμε και για το υπόλοιπο μισό του έτους προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στους συνεργάτες διανομείς, στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και στους πελάτες μας».

 

Διαβάστε ακόμα:

Το 2021 είναι η χρονιά του delivery!

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις