Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Άμπε Φόρνης: «Η καινοτομία είναι κομμάτι του DNA της Dialectica»

Ο General Manager, EMEA & APAC της Dialectica μιλάει κατ’ αποκλειστικότητα στο STARTUPPER MAG για το μυστικό της επιτυχίας μίας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ελληνικές startups, τονίζει τη σημασία πρόσληψης νέων και ταλαντούχων επιστημόνων, περιγράφει το εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον της εταιρείας και αποκαλύπτει τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας για «κατάκτηση» της παγκόσμιας αγοράς

S.M.: Γνωρίζουμε την Dialectica ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ελληνικές startups που συνδέει θεσμικούς επενδυτές, συμβουλευτικές εταιρείες και μεγάλες επιχειρήσεις με εξειδικευμένα στελέχη των αγορών. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει συμβάλλει στην ολοκλήρωση επιχειρηματικών συμφωνιών ύψους πάνω από 180 δισ. ευρώ, γεγονός που την έχει καθιερώσει ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των Information Services παγκοσμίως. Πού οφείλεται αυτή η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας σας;

Η επιτυχία της Dialectica οφείλεται σε διαφορετικούς παράγοντες, όπως στην ανάπτυξη της αγοράς των information services, στην πολύ καλή ομάδα μας και στο λειτουργικό επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας. Αρχικά, το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε στην αγορά των information services, που αναπτύσσεται ταχέως με τις προοπτικές για το μέλλον να είναι πολύ θετικές, είναι σίγουρα ευνοϊκός παράγοντας. Ο δεύτερος λόγος είναι καθαρά εσωτερικός. Έχουμε χτίσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο που εν γένει και εκ του αποτελέσματος, λειτουργεί. Η Dialectica, απαντώντας στις ανάγκες των πελατών της δίνει άμεση πρόσβαση σε πρωτογενή πληροφορία στους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές, συμβουλευτικές εταιρείες και μεγάλες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να τους βοηθήσει να λαμβάνουν καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις σε πιο γρήγορο χρόνο. Οι υπηρεσίες μας είναι εμπνευσμένες από τις ανάγκες των πελατών μας και σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να προσαρμόζονται σε οποιαδήποτε μεταβολή τους.

Όσον αφορά στην δυναμική των εργαζομένων μας, στη Dialectica προσλαμβάνουμε ταλαντούχους ανθρώπους που έχουν μια έμφυτη θέληση να γίνουν καλύτεροι. Έχοντας σκιαγραφήσει πολύ καλά το προφίλ του ατόμου που εντάσσεται στην ομάδα μας, έχουμε χτίσει γύρω από αυτό ένα οικοσύστημα από διαδικασίες, εργαλεία και υποδομές που υποστηρίζουν το δυναμικό μας, επιτρέποντας σε όλους τους εργαζόμενους να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και εξελιχθούν επαγγελματικά.

Τέλος, θεωρώ ότι πήραμε σωστά στοιχήματα σε κομβικές περιόδους. Στην αρχή της πανδημίας, όλες οι εταιρείες βρέθηκαν αντιμέτωπες με κρίσιμες καταστάσεις. Τότε, στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, ήταν επιλογή μας όχι μόνο να υποστηρίξουμε το δυναμικό μας, αλλά να προχωρήσουμε και σε μεγάλο αριθμό προσλήψεων. Επενδύοντας στην ανάπτυξη του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού το ίδιο χρονικό διάστημα, χτίσαμε τις σωστές υποδομές που θα μας επέτρεπαν να μεγαλώσουμε ακόμα γρηγορότερα στο μέλλον. Έτσι, όταν το 2021 οι συνθήκες της αγοράς βελτιώθηκαν, ήμασταν σε πολύ ευνοϊκή θέση και καταφέραμε να ξεπεράσουμε ανταγωνιστές μας που δραστηριοποιούνται στην αγορά αρκετά περισσότερα χρόνια από εμάς.

 

S.M.: Σας γνωρίσαμε το καλοκαίρι του 2015 εν μέσω capital controls. Πόσο έχει αλλάξει από τότε η Dialectica; Ακολουθείτε το ίδιο πρωτόκολλο λειτουργίας ή όχι;

Ως προς τις ομοιότητες, παρότι η πορεία μου στην εταιρεία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019, θα έλεγα ότι το προφίλ του ανθρώπου που εργάζεται στη Dialectica παρέμεινε παραπλήσιο. Οι εργαζόμενοί μας έχουν μια έμφυτη ανάγκη να μαθαίνουν και να εξελίσσονται διαρκώς, έχουν τα μάτια τους ανοιχτά προς τον κόσμο, προς άλλες κουλτούρες, έχουν μια φυσική περιέργεια να καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους, ενώ πολύ συχνά έχουν ζήσει, σπουδάσει ή δουλέψει στο εξωτερικό. Αυτό τα χαρακτηριστικά τα συναντάει κανείς και στους πρώτους Dialecticans και στους νεότερους εργαζομένους μας. Παράλληλα, και παρά την ραγδαία αύξηση του προσωπικού μας, το περιβάλλον στην Dialectica παραμένει ομαδικό. Με τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε και ενεργούμε όλοι μας μέσα στον οργανισμό προσπαθούμε να διατηρούμε το ανθρώπινο στοιχείο στο επίκεντρο της κουλτούρας μας. Καθένας από εμάς υποστηρίζει και συμβουλεύει τον άλλο, μοιράζεται ανοιχτά τις ιδέες και τις απόψεις του, έχοντας πάντοτε ως κοινό μας στόχο να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την ομάδα και τους πελάτες μας.

Ως προς το τι έχει αλλάξει με τον καιρό, θεωρώ πως αυτό είναι η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Από την αρχή η Dialectica ήταν μια κερδοφόρα εταιρεία, αλλά πλέον το μέγεθός της είναι πολύ μεγαλύτερο και μας επιτρέπει να ανοίγουμε γραφεία στο εξωτερικό χωρίς να χρειαζόμαστε εξωτερικό funding, καθώς και να προσλαμβάνουμε πολλούς νέους εργαζόμενους. Μία δεύτερη διαφορά είναι ότι πολλές αποφάσεις που λαμβάνονταν με μεγάλη ταχύτητα στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα αποφάσεις που αφορούν εσωτερικές διαδικασίες, παίρνουν πλέον περισσότερο χρόνο. Με την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων μας και κυρίως με το άνοιγμα των γραφείων μας στο εξωτερικό, είναι σημαντικό να είμαστε σίγουροι ότι οι ενέργειες μας βελτιώνουν τις διαδικασίες μας και προσαρμόζονται στις ανάγκες της Dialectica σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά βάση, η Dialectica είναι  πλέον μία scaleup εταιρεία που όμως διατηρεί την startup νοοτροπία της.

 

S.M.: Κύριε Φόρνη, ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία της εταιρείας σας είναι ότι ακολουθεί μια πρωτοποριακή ανθρωποκεντρική στρατηγική, με έμφαση στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εργαζομένων της. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων σε αυτή προέρχονται από ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πόσους εργαζόμενους απασχολείτε συνολικά και ποια η αναλογία Ελλήνων και ξένων;

Πλέον η ομάδα έχει μεγαλώσει αρκετά. Παγκόσμια είμαστε παραπάνω από 800 συνάδελφοι στον οργανισμό, σε πέντε πόλεις σε Ευρώπη και Αμερική. Η Αθήνα είναι η «καρδιά» της Dialectica, με το εγχώριο γραφείο μας να αριθμεί περισσότερους από 550 συναδέλφους. Πέρα από την Client Service ομάδα μας και άλλα στρατηγικά τμήματα που βρίσκονται στην Αθήνα, εδώ εδρεύει και η τεχνολογική ομάδα της Dialectica που απαρτίζεται από 60+ μέλη. Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση που ακολουθούμε δεν είναι απλώς κάτι που λέμε. Είναι απαραίτητη. Η Dialectica είναι μια Gen Z εταιρεία. Τα στοιχεία που έκαναν μία θέση εργασίας ελκυστική σε προηγούμενες γενιές, δεν είναι τα ίδια χαρακτηριστικά που την κάνουν ελκυστική στη γενιά των ανθρώπων που βγαίνει τώρα από το πανεπιστήμιο ή έχει δύο με τρία χρόνια προϋπηρεσίας. Η νέα γενιά στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό δεν αναζητά μόνο έναν εργοδότη που αμείβει καλά. Η γενιά αυτή επιδιώκει να εργάζεται σε μία μοντέρνα επιχείρηση σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, σε ένα περιβάλλον που προσφέρει  καλές δυνατότητες για προσωπική και επαγγελματική ανέλιξη, σε μια εταιρεία που ενδιαφέρεται για το wellbeing των εργαζομένων της και έχει δημιουργήσει μια δυναμική κουλτούρα για εκείνους. Στη Dialectica εξελίσσουμε διαρκώς τις εσωτερικές διαδικασίες μας ώστε να προσφέρουμε στο δυναμικό μας ένα ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον στο οποίο ο κόσμος  έρχεται με όρεξη στη δουλειά γνωρίζοντας ότι η μέρα του θα είναι παραγωγική και παράλληλα διασκεδαστική, ενώ το επαγγελματικό τους ταξίδι στην εταιρεία θα τους εφοδιάσει με γνώσεις, ικανότητες και εμπειρίες που θα διευκολύνουν την εξέλιξή τους μέσα στην εταιρεία αλλά και στην παγκόσμια αγορά.

 

S.M.: Τη χρονιά που σιγά σιγά φτάνει στο τέλος της, η Dialectica αναδείχθηκε ως ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Σε τι διαφέρουν οι παροχές της Dialectica προς τον εργαζόμενο, από μιας αντίστοιχης startup;

Τα “μυστικά” επιτυχίας της Dialectica ποικίλλουν. Το εργασιακό περιβάλλον της Dialectica είναι πραγματικά ξεχωριστό.  Έχουμε στο δυναμικό μας εξαιρετικά ταλαντούχους εργαζόμενους, με τον καθένα από αυτούς να προσφέρει διαφορετική γνώση και αξία στην ευρύτερη ομάδα μας, βάσει της προσωπικής του επαγγελματικής πορείας, κατάρτισης και εμπειριών. Το να εργαζόμαστε σε ένα διεθνές περιβάλλον και με συναδέλφους με διαφορετικά ενδιαφέροντα αποτελεί έμπνευση για τον καθένα από εμάς. Το δεύτερο χαρακτηριστικό για το οποίο πιστεύω πως διαφοροποιεί τη Dialectica είναι ότι έχουμε πολύ καλά δομημένο career path για τους εργαζόμενους μας το οποίο στηρίζεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων που θα βοηθήσουν τον/την κάθε εργαζόμενο/η μας ξεχωριστά να εξελιχθεί επαγγελματικά μέσα στην εταιρεία. Για αυτό και στην Dialectica επενδύουμε σημαντικά στο Learning and Development, ώστε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους μας να εξελιχθούν σε ικανούς/ες managers και business leaders. Ένα άλλο ξεχωριστό στοιχείο είναι ότι η Dialectica προσφέρει ένα πραγματικά διεθνές περιβάλλον εργασίας. Μέσα από τα mobility προγράμματά μας, οι άνθρωποι μας έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στα γραφεία μας στο εξωτερικό, ενώ μέσα από το Build your Future in Athens πρόγραμμα της Dialectica, άτομα εκτός Ελλάδας και Έλληνες του εξωτερικού μπορούν να εργαστούν στα γραφεία μας στην Αθήνα.

 

S.M.: Εντός του 2023 αναμένεται να μετακομίσετε στον εμβληματικό πύργο Piraeus Tower, τον πρώτο «πράσινο» ουρανοξύστη της Ελλάδας. Ποια ήταν τα κριτήρια που θέσατε για να καταλήξετε σε αυτή την επιλογή; 

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα μετακομίσουμε στο Piraeus Tower. Τα κριτήρια που είχαμε θέσει για το νέο μας “σπίτι” ήταν πολλά. O βιώσιμος σχεδιασμός του κτιρίου ήταν σίγουρα σημαντικός παράγοντας, όπως και η στρατηγική του θέση στην αρχή της Αθηναϊκής Ριβιέρας με την εντυπωσιακή θέα τον Αργοσαρωνικού. Παράλληλα, πλέον υπάρχει μια τεράστια συνδεσιμότητα του Πειραιά με όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς, με τον πύργο να βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από αυτά. Επίσης, η μετακόμισή μας στον Πύργο του Πειραιά θα μας δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα πλήρως προσβάσιμο περιβάλλον σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα. Τέλος, μισθώνοντας 6 ορόφους και συνολική επιφάνεια 6.200+ τετραγωνικών μέτρων θα έχουμε την ευκαιρία να στεγάσουμε όλη την ομάδα μας στην Αθήνα στο ίδιο κτίριο, κάτι που μας κάνει όλους ιδιαίτερα χαρούμενους.

 

S.M.: Μέχρι σήμερα το πελατολόγιό σας εκτείνεται στην Ευρώπη και στην Αμερική. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Στοχεύετε και σε άλλες παγκόσμιες αγορές;

Σήμερα έχουμε πέντε γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο, Μόντρεαλ, Βανκούβερ και Νέα Υόρκη. Από το γραφείο μας στην Αθήνα εξυπηρετούμε και πελάτες μας στην Ασία. Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας έχουν παγκόσμιο αποτύπωμα, διαθέτοντας 100+ γραφεία σε δεκάδες χώρες. Για να μπορούμε να  εξυπηρετούμε τις ανάγκες τους σε όλες αυτές τις αγορές και καθώς το πελατολόγιο μας στην Ασία μεγαλώνει, οι σκέψεις για επέκταση στην Ασία είναι στην ατζέντα μας, όπως και το άνοιγμα περισσότερων γραφείων σε Ευρώπη και Αμερική. Στα σχέδιά μας για ανάπτυξη και περαιτέρω αύξηση των πωλήσεών μας δεν  είναι μόνο η γεωγραφική επέκταση, αλλά και η επέκταση σε νέες υπηρεσίες. Με τις ανάγκες τους πελατολογίου μας να μεγαλώνουν, από τις αρχές του έτους προσφέρουμε  με πολύ μεγάλη επιτυχία ένα καινούργιο προϊόν, τα  B2B Surveys, δηλαδή έρευνες στις οποίες απαντούν επαγγελματίες της αγοράς και οπότε οι πελάτες μας μπορούν να αποκτήσουν μια συνοπτική αθροιστική εικόνα για οποιοδήποτε ερώτημα έχουν. Τα B2B Surveys ξεκίνησαν τον Ιανουάριο στην Ευρώπη και ήδη έχουμε φτιάξει ομάδα ειδικά για την αγορά της Αμερικής. Σύντομα θα κάνουμε το ίδιο και για την αγορά της Ασίας. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει ακόμα δύο προϊόντα, τα οποία βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Το ένα είναι ότι έχουμε φτιάξει μια εσωτερική ομάδα από ανθρώπους, οι οποίοι κάνουν την απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών των πελατών μας. Αυτό σημαίνει ότι πέραν της ίδιας της συνομιλίας που κάνουν οι πελάτες μας με experts της αγοράς, μπορούν να παίρνουν και γραπτώς τη συνομιλία τους, ενώ προσφέρουμε επιπλέον και περιλήψεις αυτών των συνομιλιών, ώστε να εξοικονομούν χρόνο από το να κάνουν οι ίδιοι την περίληψη των τηλεφωνημάτων. Θεωρώ ότι η Dialectica έχει καταφέρει να είναι ένας από τους πολύ πετυχημένους παίκτες του κλάδου, που αποτελείται σήμερα από περίπου 150 εταιρείες παγκοσμίως, επειδή συνεχίζει να καινοτομεί. Η καινοτομία είναι κομμάτι του DNA μας. Από αρχές Ιανουαρίου, αυτό που κάναμε πλέον πολύ πιο δομημένα, είναι να δημιουργήσουμε μια ξεχωριστή ομάδα καινοτομίας με έδρα την Αθήνα και το Λονδίνο. Στο πλάνο για το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια είναι να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα καινοτόμα προϊόντα και να μεγαλώνουμε το αποτύπωμα των προϊόντων που έχουμε λανσάρει στο παρελθόν.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις