H διαδικασία πληρωμής κατά την ολοκλήρωση της αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι για ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών ένα σημείο που ακυρώνει την συναλλαγή με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εμπόρους και το όλο ενδιάμεσο σύστημα.
Πέρα από τους ψυχολογικούς λόγους και την αναποφασιστικότητα των αγοραστών, η πολυπλοκότητα της διαδικασίας πληρωμής με κάρτα στο E-Shop, και ειδικά στη φορητή συσκευή, όπως για παράδειγμα η ανάγκη εισαγωγής του αριθμού της κάρτας και πρόσθετων κωδικών στην μικρή οθόνη του κινητού, ακυρώνει πολλές φορές την κατά τα άλλα αποφασισμένη αγορά.
Visa, Mastercard, PayPal, Google, Apple, Amazon, Samsung αλλά και άλλες μικρές και μεγάλες FinTechs αλλά και τράπεζες ανταγωνίζονται για να είναι στη πρώτη επιλογή, στο πάνω μέρος του εκάστοτε ηλεκτρονικού πορτοφολιού, αλλά και στη σελίδα πληρωμών μεγάλων ηλεκτρονικών εμπόρων και προσπαθούν να βρουν τρόπους για να κάνουν την όλη διαδικασία πολύ εύκολη με τη χρήση του δακτυλικού αποτυπώματος ή έστω ενός password.
Όποιος επικρατήσει, και οι πιθανότητες πλέον είναι με την Apple, Google, Amazon κ.α. λόγω της τεχνολογικής εμπειρίας και πρωτοκαθεδρίας που έχουν, θα βάλει όλους τους υπόλοιπους, και ειδικά τις εταιρείες καρτών και τις τράπεζες στην αφάνεια, περιορίζοντάς τες σε ένα διεκπεραιωτικό ρόλο.
Με δισεκατομμύρια Smartphones κυρίως Android στα χέρια του κόσμου το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω των φορητών συσκευών ανεβαίνει σημαντικά κάτι που δίνει στην Google, Apple και Samsung ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Για να γίνει μια αγορά εύχρηστη, ειδικά στη μικρή οθόνη εντός Smartphone, θα πρέπει ο χρήστης να πραγματοποιήσει την αγορά χωρίς να χρειαστεί να εισάγει αριθμούς καρτών, διεύθυνση και passwords όπως προαναφέραμε. Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα όλες οι εταιρείες έχουν φτιάξει μηχανισμούς πιστοποίησης των χρηστών, μέσω των Smartphones τους, και ακολούθως γίνεται η χρέωση μέσω καρτών σε άλλο επίπεδο με ασφάλεια, μεταξύ του των φορέων που εμπλέκονται, π.χ. Google – Visa – Τράπεζα, ή PayPal – Mastercard – Τράπεζα κ.ο.κ.
Αντίστοιχοι μηχανισμοί υλοποιούνται και στις κάρτες με τσιπάκι και ειδικά στις ανέπαφες συναλλαγές που κάνουμε στα σημεία πώλησης.
Τον περασμένο Μάιο η Google είχε ανακοινώσει το Google Payments API το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους εμπόρους μέσω συνεργασιών με παρόχους εκκαθαρίσεων καρτών να προσφέρουν πληρωμή “με ένα κλικ” στις εφαρμογές του Android και στον Chrome για Android, και σε οποιαδήποτε συσκευή με Android, όπως ο ψηφιακός βοηθός της Google.
Πλέον η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά σε κάθε χώρα θα πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες με τοπικούς συνεργάτες εκκαθαρίσεων καρτών και φυσικά με μικρούς και μεγάλους εμπόρους, οι οποίοι μπορούν πολύ εύκολα να υλοποιήσουν την συγκεκριμένη υπηρεσία.
Το καινούργιο στοιχείο στο “Pay With Google” είναι ότι ο χρήστης μπορεί να πληρώσει με οποιαδήποτε κάρτα έχει αποθηκεύσει στον λογαριασμό του Google και στις διάφορες υπηρεσίες: Google Play, YouTube, Android Pay κ.α. H πιστοποίηση γίνεται άμεσα με την εισαγωγής ενός μικρού κωδικού ή με το αποτύπωμά και ακολούθως η Google στέλνει τον αριθμό της αποθηκευμένης κάρτας, την διεύθυνση του πελάτη και το CVV στην συνεργαζόμενη εταιρεία για να κάνει την χρέωση (π.χ. Braintree, Stripe), χωρίς αυτός να χρειαστεί να συμπληρώσει άλλα στοιχεία.
Για πληρωμές εντός καταστημάτων και στα τερματικά των καρτών θα χρησιμοποιείται το Android Pay μέσω του Pay With Google για τους εμπόρους που έχουν και τις δύο υπηρεσίες.
Όσοι έμποροι στην Ελλάδα συνεργάζονται με την Stripe ή την Braintree έχουν άμεση πρόσβαση στη νέα δυνατότητα.