StartUpper

Mastercard: Μεγάλη αύξηση στην (ανέπαφη) χρήση καρτών στην Ελλάδα και έμφαση στις ψηφιακές λύσεις ασφαλών πληρωμών

Στο πλαίσιο του ετήσιου Innovation Forum Athens 2018 η Mastercard ενημέρωσε συνεργάτες και δημοσιογράφους για όλες τις νέες εξελίξεις στις πληρωμές με κάρτα, στις ψηφιακές πληρωμές αλλά και στο μέλλον που έρχεται.

Η χρήση κάρτας στην Ελλάδα πλέον έχει αυξηθεί σημαντικά μια και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mastercard, ο όγκος συναλλαγών με κάρτα κατέγραψε αύξηση 45% το 2017 (σε σύγκριση με το 2016) ενώ, βάσει στοιχείων της εταιρίας, η μέση αξία συναλλαγής με κάρτα μειώθηκε περίπου κατά 35% (σε σύγκριση με το 2015), αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και για τις καθημερινές αγορές χαμηλότερης αξίας.

Αν και τα παραπάνω στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, υπάρχει ακόμα σημαντικό περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών, σύμφωνα με τη Mastercard. Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλά σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο στο ποσοστό όγκου συναλλαγών με κάρτα ως μέρος του συνολικού ΑΕΠ της χώρας -παρά τη σημαντική αύξηση που κατέγραψε η αναλογία αυτή το 2017 (10% του ΑΕΠ σε όρους 2016), ενώ το 2015 βρισκόταν σχεδόν στο ¼ άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.

Παράλληλα, στο forum τέθηκε το θέμα της χαμηλής μέσης χρήσης των τερματικών. Για την αντιμετώπιση αυτής της πραγματικότητας, η Mastercard παρουσίασε της στρατηγική της προσέγγιση για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Από την άλλη, φαίνεται ότι εμπιστευόμαστε όλο και περισσότερο τις ανέπαφες συναλλαγές μια και η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, με τα τελευταία στοιχεία να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά: 58% των συναλλαγών με κάρτα στο φυσικό κόσμο πραγματοποιούνται πλέον ανέπαφα, καταγράφοντας αύξηση υψηλότερη από 180%, τον τελευταίο χρόνο (σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2017).

Στον άξονα της ψηφιοποίησης της οικονομίας, που βρίσκεται και στον πυρήνα της δραστηριότητας της Mastercard η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές τόσο με τις ελληνικές τράπεζες όσο και με άλλους επιχειρηματικούς φορείς για την ανάπτυξη των ψηφιακών πληρωμών ενώ ώθηση μπορεί να δοθεί με την “αναιμική” υιοθέτηση των πληρωμών μέσω Smartphones και των αντίστοιχων πορτοφολιών, όπως το myAlpha wallet της Alpha Bank, η οποία οφείλεται κυρίως στα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς Smartphones τα οποία δεν έχουν NFC στην πλειοψηφία τους.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η αποδοχή πληρωμών με κάρτα σε όλα τα διόδια των εθνικών οδών εδώ και λίγο καιρό, αλλά με προβληματική και “αθόρυβη” υλοποίηση.

Σε ότι αφορά την ψηφιοποίηση των πληρωμών η Mastercard θα προωθήσει το tokenization των πληρωμών και στο web και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάτι που μας είχε αναφέρειJohan Lindstrom, Head of Digital Payments, Mastercard Western Europe, στη Βαρκελώνη τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά και στην υλοποίηση βιομετρικών τεχνολογιών πιστοποίησης.
Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης θα έχει παράλληλα απαράμιλλη ασφάλεια συναλλαγών, μια και δεν μεταφέρεται στο Internet ο αριθμός της κάρτας του, μεγάλη ευχρηστία, με τις πληρωμές να γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού και δαχτυλικών αποτυπωμάτων, αλλά και επίσης απόλυτο έλεγχο των ψηφιακών πληρωμών από το Smartphone με εντυπωσιακή “παραμετροποίηση”.

Τέλος, στο Mastercard Innovation Corner που υπήρχε στον χώρο οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση είχαν πρόσβαση σε πολλές καινοτομικές εφαρμογές για πληρωμές -όπως ο «έξυπνος» διαδραστικός καθρέφτης OAK, το virtual chatbot Smartalk που βασίζεται σε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και το Mobike, ένα ποδήλατο με δυνατότητα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών πληρωμών.

dav
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.