Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τάκης Μαλαβέτας – Home Run: Nέα χρηματοδότηση Crowdfunding και τα σχέδια για την Ελλάδα

Με αφορμή την καμπάνια Crowdfunding που τώρα ξεκινάει στην πλατφόρμα Seedrs για την Home Run (πρώην Convibo) μιλήσαμε για όλα τα θέματα με τον Τάκη Μαλαβέτα, συνιδρυτή της Home Run.

H Home Run ξεκίνησε σαν ιδέα το 2013 με την ομάδα των ιδρυτών να γνωρίζεται κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών τους στην Αγγλία. H αγγλική Startup δραστηριοποιείται στο χώρο της παραγγελίας online ειδών σουπερμάρκετ και παράδοσης στο σπίτι του πελάτη προσφέροντας στα σουπερμάρκετ ένα νέο κανάλι αγορών διανομής/εξυπηρέτησης αλλά και στους ενδιαφερόμενους οδηγούς ή και προσωπικούς αγοραστές ένα καλό εισόδημα.

Οι προσωπικοί αγοραστές παρουσιάζουν ενδιαφέρον μια και επικοινωνούν με τον πελάτη και αγοράζουν για αυτόν κυρίως φρέσκα προϊόντα, λαχανικά και φρούτα και τα παραδίδουν στους οδηγούς για παράδοση στο σπίτι εντός μίας ώρας.

Πριν ένα έτος περίπου είχε πάρει χρηματοδότηση πάνω από 1 εκατ. λιρών από την JamJar Investments, την VentureFriends και άλλους Έλληνες ιδιώτες επενδυτές. Η ομάδα της Home Run αποτελείται από 12 άτομα ενώ μέρος της ομάδας των developers βρίσκονται στην Αθήνα (3 άτομα). Στο δίκτυο παραδόσεων/οδηγών αυτή τη στιγμή συμμετέχουν πάνω από 60 άτομα με την εταιρεία να έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία δύο χρόνια.

Εδώ και λίγες μέρες η Home Run ξεκίνησε την νέα καμπάνια χρηματοδότησης μέσω Equity Crowdfunding στη πλατφόρμα Seedrs, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα το ποσό στόχος και οι μετοχές που θα διατεθούν αλλά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προ-εγγραφούν εδώ και μόλις ξεκινήσει θα μπορούν να αγοράσουν μετοχές τις εταιρείας ξεκινώντας με 10 λίρες.

Συνέντευξη του Τάκη Μαλαβέτα στο STARTUPPERgr

Startupper.gr: Μια και η πορεία της Convibo και νυν Home Run είχε πολλά πειράματα και pivot για να βρεθεί το σωστό business plan μπορείς να μας πεις λίγα πράγματα για αυτή τη διαδικασία; Πόσο επίπονη είναι;

Τ. Μαλαβέτας: Το μοντέλο με το οποίο μια startup θα ξεκινήσει πολλές φορές διαφέρει συγκριτικά με το μοντέλο στο οποίο θα καταλήξει. Αυτό είναι κάτι που το συνειδητοποιήσαμε ευτυχώς γρήγορα, δεδομένου ότι έχουμε κάνει πολλές μικρές αλλαγές στην πορεία μας ως τώρα, εκ των οποίων και 2 βασικά “pivot”.

Πιστεύω παρόλα αυτά ότι το να αλλάζεις το μοντέλο σου δεν είναι αρνητικό. Σημαίνει πως έχεις συνειδητοποιήσει κάποιες αλλαγές οι οποίες θα σε ωφελήσουν. Όσο πιο σύντομα η αλλαγή τόσο το καλύτερο. Είναι ένα στοιχείο που πλέον το βλέπουμε στην πλειονότητα των startups.

Το σημαντικότερο είναι να έχεις επιμονή και να μένεις συγκεντρωμένος σε αυτά που θα κάνουν την εταιρία να προχωρήσει και δίνουν αξία στους πελάτες σου. Αυτοί είναι που στο τέλος θα χαράξουν την πορεία σου.

Στα αρχικά βήματα μιας Startup πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά σε συνεχή βάση. Όλα είναι καινούρια και για αυτό το λόγο και οι επενδυτές που θα έχεις την τύχη να σε στηρίξουν χρηματικά καλό θα είναι να είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν περάσει από αυτό το στάδιο και μπορούν να σε συμβουλέψουν ανάλογα. Δεν είναι τόσο για να σου πούνε τι να κάνεις αλλά για να σε βοηθήσουν στο που αξίζει να επικεντρωθείς και που όχι.

Είναι πολύ εύκολο να χάσεις την προσοχή σου και ένας επενδυτής που έχει περάσει από αυτό το αρχικό το στάδιο θα σε βοηθήσει σημαντικά. Είμαστε από τους τυχερούς διότι είχαμε από τα πρώτα βήματα δίπλα μας τέτοιους επενδυτές όπως είναι οι Venture Friends.

Startupper.gr: Πως προβλέπεις να εξελιχθεί η αγορά του online grocery σε Ευρώπη και στην Ελλάδα; Στην Ελλάδα υπάρχει χώρος για μια “Home Run”;

Τ. Μαλαβέτας: Πιστεύω πως βρισκόμαστε στο σημαντικότερο μεταβατικό στάδιο της αγοράς του online grocery. Ποτέ ξανά τα τελευταία 20 χρόνια, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε το online grocery, δεν υπήρχαν τόσο μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρίες στον χώρο αλλά και στην ανάγκη και επιθυμία των καταναλωτών για ανάλογες υπηρεσίες.

Το Ηνωμένο Βασίλειο αναμφίβολα είναι πρωτοπόρος σε αυτή τη κατηγορία αν και τα τελευταία 2 χρόνια βλέπουμε την Αμερική να προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς. Εγώ παρόλα αυτά βλέπω την Ευρώπη ως μια πολύ ενδιαφέρουσα αγορά διότι ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό και θα δούμε καινοτομίες σε επίπεδο που θα φτάσουν και ίσως και ξεπεράσουν την Αγγλία και την Αμερική.

Τα επόμενα 5 χρόνια θα είναι καθοριστικά και όλες οι μεγάλες αλυσίδες supermarket που πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται, αν όχι να σχεδιάζουν, τα επόμενα τους βήματα.

Η Ελλάδα αν και έχει αρχίσει να αναπτύσσεται, βρίσκεται ακόμα στα αρχικά βήματα και αυτά που έχουν γίνει ακολουθούν κατά κάποιο τρόπο τα τεχνολογικά πρότυπα της Αγγλίας και των εταιριών όπως η Tesco. Αυτά τα μοντέλα δυστυχώς δεν έχουν αποδειχθεί κερδοφόρα και εταιρίες στην Αγγλία και στην Αμερική όλο και απομακρύνονται από την υλοποίησή τους. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα είναι μια διαφορετική αγορά όπου είμαι σίγουρος θα δούμε μεγάλες αλλαγές τα επόμενα χρόνια.

Χώρος για μια Home Run στην Ελλάδα βεβαίως και υπάρχει. Κάτι που ανακοινώσαμε στην Αγγλία εδώ και λίγες εβδομάδες και όπου θα λανσάρουμε σύντομα με μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της χώρας είναι το λεγόμενο “Powered by Home Run”.

Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε την δυνατότητα σε supermarket τα οποία δεν έχουν ακόμα αντίστοιχες υπηρεσίες, να χρησιμοποιήσουν όλα τα συστήματα και την τεχνολογία της Hore Run έτσι ώστε να λανσάρουν την δίκη τους πρωτοποριακή υπηρεσία onine grocery κάτω από το δικό τους brand. Είναι ένα τύπου White Label μοντέλο όπου το Supermarket θα έχει μια ολοκληρωμένη λύση έτοιμη και προσαρμοσμένη στα μέτρα τους. Είμαστε ήδη σε επικοινωνία με μεγάλες αλυσίδες εκτός Αγγλίας και η Ελλάδα είναι σίγουρα μια από τις αγορές που θέλουμε να συμπεριλάβουμε στα πλάνα μας.

Startupper.gr: Πριν ένα έτος κλείσατε μια χρηματοδότηση Seed, λίγους μήνες πριν αλλάξατε όνομα. Για ποιο λόγο έγινε αυτό; 

Τ. Μαλαβέτας: Ο βασικοί επενδυτές του προηγουμένου μας γύρου ήταν οι ιδρυτές ενός από τα μεγαλύτερα consumer brands στο χώρο των χυμών που λέγεται Innocent Drinks, το οποίο πούλησαν  στην Coca Cola για 500 εκατ. λίρες. Δεδομένου της εμπειρίας που έχουν στον χώρο, μας συμβούλεψαν ότι το όνομα που είχαμε δεν ήταν ότι καλύτερο για τον καταναλωτή διότι δεν μετέφερε κάποιο από τα στοιχεία της υπηρεσίας μας. Convibo (το όνομά μας τότε) θα μπορούσε να είναι και μια εταιρία ασφάλειας αυτοκινήτων.

Κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τη σημαίνει και ήταν μια δύσκολη λέξη για κάποιον να θυμάται. Αυτομάτως συνειδητοποιήσαμε το “πρόβλημα” και αποφασίσαμε να το διορθώσουμε  Και έτσι γεννήθηκε το όνομα Home Run.

Startupper.gr: Εδώ και λίγες μέρες ανακοινώσατε μια χρηματοδότηση Equity Crowdfunding μέσω Seedrs. Μπορείς σε παρακαλώ να μας πεις το λόγο για αυτήν απόφαση; Μπορεί μια τέτοια απόφαση να “χαλάσει” το όνομα μιας Startup στο κόσμο των VCs; 

Τ. Μαλαβέτας: Αυτός ο τρόπος χρηματοδότησης στην Αγγλία είναι αρκετά διαδεδομένος, ειδικά για καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες.

Η Seedrs είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες και πλατφόρμες στον χώρο και αποφασίσαμε  να συνεργαστούμε μαζί τους ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε όσους αγαπούν το brand μας να πάρουν μέρος σε αυτό το ταξίδι. Επίσης, είναι ένας οικονομικός και αποτελεσματικός τρόπος να δημιουργήσεις awereness και marketing για το startup σου.

Δεν πιστεύω πως μια τέτοια απόφαση μπορεί να “χαλάσει” το όνομα σου στον κόσμο των VC’ s διότι πλέον οι πλατφόρμες σαν την Seedrs είναι αρκετά διαδεδομένες και αξιόπιστες. Για αυτό και οι υπάρχοντες επενδυτές μας ήταν όλοι τους θετικοί με αυτή την κίνηση. Το “ποσό στόχος” δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αλλά όποιος θέλει μπορεί να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του ακολουθώντας αυτό το link με το οποίο θα έχει πρόσβαση στην καμπάνια προτού ανακοινωθεί στο ευρύ κοινό.

Startupper.gr: Τελικά η χρηματοδότηση για μια Startup με έδρα το Λονδίνο είναι εύκολη υπόθεση;

Τ. Μαλαβέτας: Η έδρα δεν παίζει τεράστιο ρόλο. Η χρηματοδότηση είναι γενικότερα μια δύσκολη υπόθεση ειδικά στο αρχικό της στάδιο μιας Startup.

Στο Λονδίνο υπάρχουν περισσότεροι επενδυτές συγκριτικά με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, άλλα αντίστοιχα ανεβαίνει και το νούμερο των ικανών Startup. Οπότε δεν πιστεύω πως είναι ευκολότερο να έχεις έδρα το Λονδίνο από οποιοδήποτε άλλο μέρος.

Αυτό που μετράει είναι όχι η αγορά από την οποία θα αναζητήσεις την επένδυση αλλά η αγορά στην οποία θα απευθυνθείς για να πουλήσεις το προϊόν η την υπηρεσία σου. Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που κοιτάνε οι επενδυτές.

Startupper.gr: Τι συμβουλές έχεις να δώσεις στις ομάδες που σχεδιάζουν να ζητήσουν χρηματοδότηση μέσω Crowdfunding; Ειδικά σε ομάδες από την Ελλάδα.

Τ. Μαλαβέτας: Αν και δεν έχουμε ακόμα ολοκληρώσει την διαδικασία, αυτό που θα συμβούλευα είναι να μην υποτιμήσουν και να αφιερώσουν την ίδια προσοχή όπως αν θα πήγαιναν να “σηκώσουν” χρήματα από VC’ s.

Παίρνει χρόνο και μόνο ένας από την ομάδα πρέπει να το αναλάβει – από την αρχή ως το τέλος. Επίσης, αν η Startup έχει αν κάνει με καταναλωτικά αγαθά ή υπηρεσίες και η απευθυνόμενη αγορά είναι και εκτός Ελλάδος, τότε το crowdfunding μπορεί να αποτελέσει μεγάλο βοήθημα για την επέκταση της.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις