Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

iMarketing Society: Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα digital marketer

Το iMarketing Society είναι μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε με τη μορφή μη κερδοσκοπικού σωματείου, στα τέλη του 2014, ως κόμβος δικτύωσης και ανταλλαγής εμπειρίας όσων ασχολούνται με το digital marketing.

Η πρώτη δημόσια εκδήλωση του δικτύου διεξήχθη την Πέμπτη 2 Απριλίου στο The Cube Athens, όπου παρευρέθηκαν επαγγελματίες, ακαδημαϊκοί, φοιτητές και δημοσιογράφοι από το χώρο του digital marketing.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας σχετικά με το προφίλ και τις αρμοδιότητες του digital manager στην Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε από το iMarketing Society σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών Focus Bari, ενώ συζητήθηκαν τα αποτελέσματα και οι τάσεις της αγοράς με επαγγελματίες του χώρου (Ορέστη Ανδριάνη, Industry Analyst, Google, Νίκο Βαρβαδούκα, Marketing & e-Commerce Director, Public, Κώστα Μάντζιαρη, Managing Director, Mindworks Interactive, Πάνο Μήλια, Digital Media Manager, Nestle Hellas) και συντονιστή τον Σέργιο Δημητριάδη, αναπληρωτή καθηγητή στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρο ΔΣ του iMarketing Society.

Κατά την παρουσίαση της έρευνας η Άννα Καραδημητρίου Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του iMarketing Society αναφέρθηκε στο προφίλ των digital managers, που είναι κυρίως 26-35 ετών (60%), με μεταπτυχιακές σπουδές (70%) σε μάρκετινγκ ή διοίκηση επιχειρήσεων. H σύγκριση του σημερινού και του ιδανικού προφίλ του digital manager, αναδεικνύει μια ενδιαφέρουσα επιθυμία μικτού προφίλ, που συνδυάζει γνώσεις μάρκετινγκ και τεχνολογίας. Σχετικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες digital marketing εξωτερικών συνεργατών, το 23% δηλώνει πλήρως ικανοποιημένο, το 50% θεωρεί το επίπεδο των υπηρεσιών καλό αλλά με περιθώριο βελτίωσης και 22% δηλώνει ότι υπάρχουν ακόμη κενά στην αγορά.

Στο παρακάτω infographic βρίσκονται τα κύρια σημεία της έρευνας (κάντε κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος):

iMS_Research_infographic

Η online ποσοτική έρευνα απαντήθηκε από 92 επαγγελματίες διαφορετικών κλάδων Β2C εταιρειών, στο διάστημα Νοέμβριος 2014-Ιανουάριος 2015.

Τα πιο σημαντικά στοιχεία περιλαμβάνουν:
– Πρωταρχικές ενέργειες των digital marketing τμημάτων: Website, Media/Ads, Strategy, Social Media & Monitoring.
– Eλληνικές VS Πολυεθνικές εταιρείες: Οι πρώτες δίνουν έμφαση στο Βranded Mobile Apps ενώ οι δεύτερες σε SEO.
– In-House VS Outsourced: H 2η κατηγορία κερδίζει το έδαφος σημαντικά σε ενέργειες όπως Site development & SEM, ενώ οι τάσεις σε Social Media Ads-SEO-Brand Monitoring αμφιταλαντεύονται στο mix και των δύο.
– Μ.Ο που ασχολούνται αποκλειστικά με Ιn-Ηouse: 5,6 διαφορετικά είδη ενεργειών digital marketing με τις ελληνικές εταιρείες να κατέχουν υψηλότερα ποσοστά.
– Κατά 50% το επίπεδο Οutsourcing είναι καλό, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
– Αριθμός ατόμων που απασχολούνται στο digital marketing: Πολυεθνικές: 46%, 4+ άτομα VS Ελληνικές: 29%, 2-3 άτομα.
– Πολυεθνικές: 65% των ατόμων που απασχολούνται στο digital marketing υπάγονται σε Τμήμα Μάρκετινγκ VS Ελληνικές: Μόνο το 36% υπάγονται στο Τμήμα Μάρκετινγκ & 29% υπάγονται στο Εμπορικό Τμήμα.
– Ηγεσία ομάδας digital marketing: 73% στις Ελληνικές εταιρείες αναλαμβάνει κάποιος που προϋπήρχε στην εταιρεία.
– 50-50% στην ενασχόληση full time / part time απασχόλησης στο digital marketing.
– Ιδανικός Profile Digital Manager: 93% Σπουδές στο Marketing με εμπειρία 50-50% σε marketing/tech & 29% σε διαχείριση Digital Media-Διαφήμιση.
– Απαραίτητα Skills: 72% σε strategy > planning, monitoring, budgeting & 28% σε digital tools > πλατφόρμες CMS, SEO, Google Ads, CRM.

Τέλος, ανακοινώθηκαν τα πρώτα projects του iMarketing Society, τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα και στα οποία μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή αφού πρώτα γίνετε μέλος της πρωτοβουλίας.

Career Resource Center
Παρακολούθηση της αγοράς εργασίας, είδος και περιγραφή θέσεων, ευκαιρίες εργασίας και συνεργασίας. Περιοδική καταγραφή και «ανάλυση» των σχετικών αγγελιών εργασίας στην Ελλάδα και (μέσω Linkedin) διεθνώς.

Google Analytics Model
Η εφαρμογή της στρατηγικής της επιχείρησης στο Google Analytics.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις