ΑΦΙΕΡΩΜΑ AI: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και η υπολογιστική υψηλών επιδόσεων επιταχύνουν τις επιστημονικές ανακαλύψεις – Part 5

Η Microsoft και το Pacific Northwest National Laboratory (PNNL) στο Richland της Ουάσιγκτον συνεργάζονται για να δείξουν πώς αυτή η επιτάχυνση μπορεί να ωφελήσει τη χημεία και την επιστήμη των υλικών - δύο επιστημονικά πεδία ζωτικής σημασίας για την εξεύρεση ενεργειακών λύσεων που χρειάζεται ο κόσμος.

Η πληροφορική και η υπολογιστική υψηλών επιδόσεων έχουν ήδη επιταχύνει τις επιστημονικές ανακαλύψεις σε μεγάλο βαθμό. Τώρα οι επιστήμονες μας δείχνουν ότι ένας συνδυασμός προηγμένης τεχνητής νοημοσύνης με cloud computing επόμενης γενιάς εκτοξεύουν τον ρυθμό της ανακάλυψης σε ταχύτητες αδιανόητες μόλις πριν από λίγα χρόνια.

Η Microsoft και το Pacific Northwest National Laboratory (PNNL) στο Richland της Ουάσιγκτον συνεργάζονται για να δείξουν πώς αυτή η επιτάχυνση μπορεί να ωφελήσει τη χημεία και την επιστήμη των υλικών – δύο επιστημονικά πεδία ζωτικής σημασίας για την εξεύρεση ενεργειακών λύσεων που χρειάζεται ο κόσμος.

Οι επιστήμονες στο PNNL δοκιμάζουν ένα νέο υλικό μπαταρίας που βρέθηκε μέσα σε λίγες εβδομάδες, όχι χρόνια, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Microsoft για χρήση σε προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη και υπολογιστές υψηλής απόδοσης (HPC), έναν τύπο υπολογιστικού νέφους που συνδυάζει μεγάλο αριθμό υπολογιστών για την επίλυση πολύπλοκων επιστημονικών και μαθηματικών εργασιών.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, η ομάδα Microsoft Quantum χρησιμοποίησε AI νέας γενιάς για να εντοπίσει περίπου 500.000 σταθερά υλικά σε διάστημα λίγων ημερών.

Το νέο υλικό μπαταρίας προέκυψε από μια συνεργασία που χρησιμοποιεί το Azure Quantum Elements της Microsoft για να κερδίσει 32 εκατομμύρια πιθανά ανόργανα υλικά σε 18 πολλά υποσχόμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην ανάπτυξη μπαταριών σε μόλις 80 ώρες. Το πιο σημαντικό, αυτή η εργασία ανοίγει το δρόμο για έναν νέο τρόπο επιτάχυνσης λύσεων για επείγουσες προκλήσεις βιωσιμότητας, φαρμακευτικές και άλλες.

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία να το κάνουμε αυτό σε διάφορους επιστημονικούς τομείς», λέει ο Brian Abrahamson, επικεφαλής ψηφιακός διευθυντής στο PNNL. «Οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν προσφέρει την ευκαιρία να επιταχυνθούν οι επιστημονικές ανακαλύψεις σε αδιανόητο βαθμό».

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #45