Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πώς η Microsoft γίνεται το Netflix των games

Απο αλλού περιμέναμε να γίνει, π.χ. Nintendo, αλλά τελικά ένα outsider φαίνεται ότι έχει και το όραμα και τις δυνατότητες να κάνει επιτέλους τα games mainstream.

Το περασμένο σαββατοκύριακο παρακολούθησα στο Youtube το 4ωρο ντοκιμαντέρ Power On της Microsoft για τα 20 χρόνια του Xbox, το οποίο συστήνω να το παρακολουθήσετε ανεξάρτητα αν ασχολείστε με το gaming ή όχι, μια και αποτυπωνει πώς μια “αναρχο-αυτόνομη” ομάδα εντός της Microsoft του 2000 παρακαλώ, (με Ballmer και Gates στα ηνία), και με οποιαδήποτε κουβέντα πέρα απο Windows και Office να ήταν αδιανόητη, κατάφερε να κάνει βγάλει το Xbox στην αγορά αιφνιδιάζοντας τους πάντες.

H ομάδα Direct-X με τον Seamus Blackley αρχικά και τον Ed Fries αργότερα μετά απο απίστευτες “δολοπλοκίες”, (στην ουσία έκλεψαν ένα βράδυ τον πυρήνα των Windows NT για να τρέξουν εναν emulator του Playstation στο πρωτότυπο αλλά και το Tomb Raider!), κατάφεραν να εντυπωσιάσουν και να πείσουν τον Bill Gates αρχικά και τον Ballmer αργότερα να επενδύσουν 1 δισ. δολάρια για το Xbox.

Μέσα σε ένα ετός σχεδόν απο τη στιγμή της έγκρισης, (κάτι σχεδόν αδύνατο για μια κονσόλα), τον Νοέμβριο του 2001 το πρώτο Xbox ήταν στην αγορά της Β. Αμερικής με την “αδιανόητη” μέχρι τότε σε κονσόλα θύρα Ethernet η οποία στην ουσία έφερε τα online και multiplayer games στις κονσόλες, μαζί βέβαια με το πρώτο FPS σε κονσόλα, το Halo και την τεράστια επιτυχία του. Στη συνέχεια με το Xbox Live ήρθαν τα Gamertags, Achievements, τα digital games αλλά και το… Netflix (όταν αυτό ακόμα μοίραζε DVDs) τα οποία σήμερα είναι στον πυρήνα των online games και των σχετικών οικοσυστημάτων παιχνιδιών και διασκέδασης γενικά.

Με το Xbox One το 2013 μπορεί η επιλογή παρουσίασης του σαν ενα Set-top box να μη βγήκε της Microsoft, μια και μάλλον δεν ήταν έτοιμο το κοινό και αποξένωσε τους hard core gamers, και σε συνδιασμό με κάποιες αμφιλεγόμενες επιλογές για τον διαμοιρασμό των games, έκαναν το PlayStation 4 απόλυτο κυρίαρχο στην αγορά μέχρι σήμερα μια και παρότι το PlayStation 5 έχει λανασαριστεί στην αγορά οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς λόγω πανδημίας έχουν περιορίσει τις πωλήσεις του όπως βέβαια και του Xbox Series X.
Σήμερα βέβαια εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες στην Ελλάδα έχουν βγάλει την κεραία ή το καλωδιο ethernet απο την τηλεόραση και το έχουν τοποθετήσει σε κάποιο set-top box ψηφιακής τηλεόρασης ή android box.

Με την έλευση του Phil Spencer ως αρχηγού του Xbox to 2014, την παρουσίαση των Xbox One S και Χ το 2016 και το Game Pass το 2017 και παρότι έχουν επέλθει πολλές αλλαγές στην αρχική ομάδα, φαίνεται ότι το όραμα για να γίνει η Microsoft κυρίαρχη στο χώρο των games και να τα κάνει τόσο μαζικά όσο το Netflix παραμένει και υλοποιείται με σταθερά βήματα. Ενδεικτικά και συμπληρωματικά να αναφέρουμε ότι το Xbox βρίσκεται σήμερα στον τομέα “More Personal Computing” της Microsoft μαζί με τα Windows, το Surface και τα περιφερειακά για PC και την διαφήμιση στις αναζητήσεις Bing.

Είναι πολύ πιθανό να ακούσατε την είδηση της εβδομάδας με την πρόσθεση εξαγοράς του μεγάλου publisher παιχνιδιών Activision – Blizzard απο την Microsoft έναντι σχεδον 70 δισ. δολαρίων, η οποία ακολουθεί αυτή της εξαγοράς της Zenimax – Bethesda και δεκάδων άλλων τα τελεταία 5-6 χρόνια, μια μεγάλη και εντυπωσιακή εξαγορά στο χώρο η οποία θα λάβει χώρα με μετρητά μάλιστα…
Πάνω απο 30 studios ανάπτυξης παιχνιδιών και εκατοντάδες IPs βρίσκονται υπο την καθοδήγηση της Microsoft και της ομάδας του Xbox και θα πάρουν τη σειρά τους να εισέλθουν μαζί με επιλεγμένους τίτλους από άλλα μεγαθήρια του gaming (βλ. Ubisoft) στο “colpo grosso” που ακούει στο όνομα Xbox Game Pass.

To Xbox Game Pass όπως προαναφέραμε έκανε τη εμφάνισή του το 2017 και στην ουσία είναι ένα Netflix των games, όπου με μια μικρή συνδρομή 10 ευρώ το μήνα μπορείτε να παίξετε πάνω απο 100 παιχνιδια όσο θέλετε και για όσο είναι διαθέσιμα στο PC ή στο Xbox ή και στα δύο με 13 ευρώ το μήνα! Στα πακέτα ήδη είναι πρόσβάσιμα και παιχνδίδια του EA Play ενώ αναμενεται και το Ubisoft+ με κάποια ειδική σχέση όλα δείχνουν ή και ξεχωριστή συνδρομή/πακέτο.
Και παρά τις ελλείψεις στις κονσόλες νέας γενιάς, το μικρό μοντέλο Xbox Series S είναι διαθέσιμο στο καταστήματα και είναι αυτό που φτιάχτηκε για να δέσει απόλυτα με το Game Pass και με κόστος στα 350 ευρώ.

Η πρόσφατη ανακοίνωση της εξαγοράς της Activision – Blizzard μας αποκάλύψε ότι 25 εκατ. συνδρομητές χρησιμοποιούν την υπηρεσία σήμερα με τον αριθμό στις αρχές του χειμώνα να ήταν 18 εκατομμύρια κάτι που δείχνει τη δυναμική και την πορεία στο να έρθουν τα games στο ευρύ κοινό, με την Microsoft να προσπερνά Sony και Nintendo οι οποίες είτε δεν έχουν τα οικονομικά μέσα είτε την ευελιξία, ή το όραμα ίσως της Microsoft (ή και την ανάγκη στη περίπωση της Nintendo με το Switch να πουλάει σαν ζεστό ψωμι) να προσφέρουν μια παρόμοια υπηρεσία του επιπέδου Xbox Game Pass, αν και η Sony τουλάχιστον ετοιμάζει μια αντίστοιχη υπηρεσία…

Διαβάστε επίσης: 

Microsoft: Τι δείχνει το deal-ρεκόρ με την Activision για τη δύναμη των big tech εταιρειών

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις