Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Hellas Direct: Πως τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα επηρεάζουν τη ψυχολογία των καταναλωτών

Το 2014 η Hellas Direct παρουσίασε το Timeline, μία υπηρεσία που επιτρέπει στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει τη διάρκεια του ασφαλιστηρίου του από 30 έως 365 ημέρες. Το Timeline εισάγει στην ουσία τη συνδρομητική λογική στην ασφάλιση του αυτοκινήτου με τους πελάτες να μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις δαπάνες τους.

Πέρα από μια χρήσιμη υπηρεσία προς τους πελάτες της ιντερνετικής ασφαλιστικής εταιρείας αυτοκινήτου, το Timeline είναι πολύ χρήσιμο γιατί οι εναλλαγές στη διάρκεια των συμβολαίων αντανακλούν τη ψυχολογία των καταναλωτών και μπορούν να υποστηρίξουν ένα δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αν μπορούμε να τον πούμε έτσι, ένας έμμεσος τρόπος που δείχνει πόσο μακροπρόθεσμα σκέπτονται οι καταναλωτές και πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές αποφάσεις τους – ειδικά αυτές που αφορούν σε υποχρεωτικές από το νόμο δαπάνες.

Το βασικό συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: όσο πιο έντονα και σοβαρά είναι τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, τόσο λιγότερα χρήματα διαθέτουν οι καταναλωτές στην ασφάλισή τους, επιλέγοντας μικρότερη διάρκεια συμβολαίου.

hd

Το 2015, οι διακυμάνσεις υπήρξαν πολύ έντονες. Τον Ιανουάριο οι επικείμενες εκλογές και το αίσθημα αισιοδοξίας που δημιουργήθηκε γύρω από αυτές, ώθησαν τους καταναλωτές να αγοράσουν μεγαλύτερης διάρκειας ασφαλιστήρια. Το κύμα αισιοδοξίας αύξησε τον μέσο όρο κατά 28%.

Στο διάστημα των διαπραγματεύσεων η πτώση στη διάρκεια των ασφαλιστηρίων έγινε αισθητή, αντικατοπτρίζοντας τη μετέωρη ψυχολογία και την αβεβαιότητα των καταναλωτών.

Στην ανακοίνωση των capital controls, η μέση διάρκεια μειώθηκε κατά 33% πέφτοντας στα πιο χαμηλά επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ από το Timeline. Η ασταθή οικονομική κατάσταση επίσης ώθησε τους καταναλωτές να επιλέξουν φθηνότερα ασφαλιστικά προγράμματα.

Οι δεύτερες εκλογές είχαν και αυτές μία σχετική αισιοδοξία αν και μικρότερης έντασης από αυτές του Ιανουαρίου – η διαφορά ανάμεσα στις δύο εκλογικές περιόδους είναι 32%.

Σήμερα, η γενική αίσθηση και ψυχολογία των καταναλωτών είναι αρνητική, με το μέσο όρο να διαμορφώνεται κοντά στα επίπεδα του δημοψηφίσματος.

‘Αλλες πιο γενικές παρατηρήσεις:

  • Οι καταναλωτές που επιλέγουν περισσότερες καλύψεις, επιλέγουν και μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου. Αυτοί που επιλέγουν το Additional πρόγραμμα έχουν κατά μέσο όρο 33% μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια από αυτούς που επιλέγουν το Essential.
  • Οι νεότεροι καταναλωτές διαθέτουν μικρότερα ποσά στην ασφάλεια του αυτοκινήτου τους και ως εκ τούτου, επιλέγουν μικρότερη διάρκεια. Ηλικίες 25-40 επιλέγουν κατά 15% μικρότερη διάρκεια σε σχέση με τους 40+.
  • Οι κάτοικοι αστικών περιοχών επιλέγουν μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια κατά 33% σε σύγκριση με τους κατοίκους της επαρχίας.
  • Οι πελάτες που ανανεώνουν έγκαιρα επιλέγουν 58% μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου, σε αντίθεση αυτούς που αφήνουν κενά ασφάλισης.
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις