Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Yamas Drinks: H εξέλιξη στα παραδοσιακά ελληνικά αποστάγματα

Αρχές καλοκαιριού σε μια εκδήλωση στο κέντρο της Αθήνας “έπεσα” πάνω σε τρία μπουκάλια τύπου «Breezer», ή αλλιώς ποτά Ready To Drink με λίγο οινόπνευμα, τα οποία ξεχώρισαν αμέσως μια και πάνω τους αναγραφόταν δυο από τα γνωστότερα ελληνικά αποστάγματα: Ouzo Lemon, Tsipouro Lime & Ginger και Mastic Orange. Ξεχώρισαν ακόμα περισσότερο μόλις τα δοκίμασα.

Στην ίδια παρουσίαση ήταν και ο Δημήτρης Μητράκος, ο δημιουργός της Yamas Drinks, ένας δραστήριος νέος επιχειρηματίας, ενθουσιασμένος και «όλος μέσα» στο νέο project, μια και όπως χαρακτηριστικά μας είπε τότε: «Εγώ και όλη η ομάδα ασχολούμαστε full time και όλοι κάνουμε τα πάντα…»

Ίσως να έχετε γνωρίσει τον Δημήτρη Μητράκο από το προγενέστερο project του, το λάδι Poqa το οποίο ανήκει στην υψηλή κατηγορία, όντας ένα λάδι πολυτελείας και υψηλής ποιότητας από την Μεσσηνία, το οποίο έχει μπει σε μεγάλα καταστήματα του εξωτερικού όπως το Harrods και το Galeries Lafayette.

YamasDrink

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του Δημήτρη Μητράκου στο Startupper

Startupper: Ποια είναι η ομάδα του Yamas και πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το αντικείμενο.
Δημήτρης Μητράκος: H ιδέα ξεκίνησε πριν 2 χρόνια – το 2014 – όταν βρέθηκα σε μια παρέα και στην συζήτηση σχετικά με νέα καινοτόμα προϊόντα, κάποιος «έριξε» την ιδέα σαν έξυπνο προϊόν που λείπει από την αγορά,  το ούζο με ανθρακικό. Μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρον παρά το γεγονός ότι μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχα καμία σχέση με την αγορά και την βιομηχανία των ποτών. Η ιδέα για τα πρώτα ελληνικά «breezers» είχε μόλις ξεκινήσει.

Δημήτρης Μητράκος _
O Δημήτρης Μητράκος δημιουργός της Yamas Drinks.

Σε αυτή τη διαδικασία από το 2015 συμπαραστάτης  και συνεταίρος ο Παναγιώτης Κωνσταντόπουλος. Ο τελευταίος είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας Ελληνικό Μέλι A.E. που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της μοναδικά πατενταρισμένα προϊόντα, όπως το μέλι με κρόκο Κοζάνης και το μέλι με μαστίχα. Ο Παναγιώτης πίστεψε από την πρώτη στιγμή στη δυναμική του προϊόντος και δεν φοβήθηκε να επενδύσει στην εταιρεία.

Startupper: Υπήρξε κάποια χρηματοδότηση από επενδυτές; Σχεδιάζετε να ζητήσετε χρηματοδότηση για μελλοντική επέκταση;
Δημήτρης Μητράκος: Όχι, Η επένδυση μέχρι αυτήν την στιγμή έχει στηριχτεί από ιδία κεφάλαια.
Η χρηματοδότηση κάθε μορφής είτε με συμμετοχή επενδυτών είτε πχ. μέσω ΕΣΠΑ είναι μέσα στα σχέδια μας καθώς για να επιτύχουμε την ανάπτυξη που στοχεύουμε είναι απαραίτητη. Σε αυτό έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι μεγάλα.

Startupper: Πως έγινε η επιλογή των συνεργατών σε επίπεδο δημιουργίας και εμφιάλωσης των ποτών.
Δημήτρης Μητράκος: Η επιλογή έγινε με κριτήρια την εμπειρία και την αξιοπιστία τους. Το θέμα ήταν να τους πείσουμε να συνεργαστούν και αυτοί μαζί μας σε ένα τέτοιο καινοτόμο και μοναδικό project!

Startupper: Ποια εμπόδια και δυσκολίες συναντήσατε στα πρώτα σας βήματα απ’ όλο το εμπλεκόμενο σύστημα;
Δημήτρης Μητράκος: Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η επιβολή των capital controls όπου κινδύνεψε να ακυρωθεί το project και να ακυρωθεί η προσπάθεια αυτή! (Σ.Σ. η εταιρεία ιδρύθηκε το 2015) Η κρίση αυτή  όμως με ενεργοποίησε σε ένα μόνο πράγμα. Ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος   πλην της καινοτομίας και της δημιουργικότητας. Αν έχεις την διάθεση να δημιουργήσεις σε πεισμώνουν και σε δυναμώνουν αυτές οι καταστάσεις να αποδείξεις ότι μπορείς να προχωρήσεις ένα βήμα πιο πέρα. Γενικά , όμως έχουμε μόνο εμπόδια και δυσκολίες, πχ δεν έχεις πρόσβαση σε χρηματοδότηση μέσω τράπεζας σαν νέα εταιρεία, δυσπιστία για κάθε νέο προϊόν κλπ.

Startupper: Ποια η εμπορική πορεία των Yamas Drinks από την ημέρα λανσαρίσματος μέχρι σήμερα.
Δημήτρης Μητράκος: Ήδη το πρώτο έτος έχουμε συνάψει πάνω από 100 συνεργασίες διανομής στην Ελλάδα και εξάγουμε σε 7 χώρες.( Κύπρος, Σουηδία, Αγγλία, Ελβετία, Αυστρία , Ολλανδία και Αυστραλία) Έχουμε ειδικές συνεργασίες όπως  η τοποθέτηση στα Supermarket  ΑΒ, Blue star Ferries κ.λπ. Η ανταπόκριση για την πρώτη μας σεζόν ήταν θετική και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την τοποθέτηση τους!

Startupper: Ποια είναι η μεγαλύτερη / καλύτερη αγορά για το προϊόν (Ελλάδα – Εξωτερικό).
Δημήτρης Μητράκος: Θεωρώ ότι είναι ένα μείγμα. Η ελληνική αγορά έχει 25 εκ, τουρίστες τα τελευταία χρόνια και μπορεί να αποτελέσει πύλη διαφήμισης των προϊόντων μας στο εξωτερικό. Φυσικά φιλοδοξούμε να προσφέρουμε μια νέα πρόταση στον Έλληνα καταναλωτή με γεύσεις που έχει αγαπήσει.

Στο εξωτερικό η στόχευση είναι το ελληνικό στοιχείο όπου υπάρχει σε κάθε χώρα πολύ έντονο. Σίγουρα , το εξωτερικό είναι μεγαλύτερη αγορά και ο στόχος μας είναι έχουμε παρουσία όπου υπάρχει ελληνική παρουσία.

Startupper: Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον.
Δημήτρης Μητράκος: Η προσπάθεια μας θα επικεντρωθεί στην τοποθέτηση των YAMAS σε όλα τα κανάλια στην ελληνική αγορά – ΗORECA – με την δημιουργία – προσθήκη νέων κωδικών. Σχετικά με το εξωτερικό ο στόχος είναι να αυξήσουμε τις συνεργασίας μας και να επεκταθούμε σε νέες αγορές.

Startupper: Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε όσους θέλουν να κάνουν επιχειρηματική πράξη το όνειρο ή την ιδέα που έχουν.
Δημήτρης Μητράκος: Να τολμήσουν. Να μην σκεφτούν τις δυσκολίες και κυρίως να «κλείσουν τα αυτιά τους». Να κάνουν μια σωστή ερευνά αγοράς , να επιλέξουν σωστούς συνεργάτες και απλά.. να ξεκινήσουν την προσπάθεια τους! Τα υπόλοιπα θα τα βρουν στον δρόμο τους. Όλα είναι θέμα πίστης και επιμονής.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις