Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι: “Εξερευνώντας” το Viva Technology 2017 και συγκρίνοντας το με τα Events της Αμερικής

Η ζωή ενός Founder είναι γεμάτη άγνωστα ταξίδια, νέες γνωριμίες και συνεχείς εξερευνήσεις. Κάποιος σου συστήνει κάποιον και κάποιος άλλος σου προτείνει να πας κάπου. Τις περισσότερες φορές δεν είσαι σίγουρος για το αν η γνωριμία ή το ταξίδι έχουν νόημα και αξία για το startup σου αλλά έχεις την υποχρέωση να το διερευνήσεις.

Κάπως έτσι, τα τελευταία 5 χρόνια, έχω βρεθεί δύο φορές στο Austin-Texas για το South-By-Southwest (SXSW) και πολλές άλλες φορές σε μεγάλα και μικρά Startup Events στη Νέα Υόρκη, την οποία αποκαλώ σπίτι μου από τότε που έκανα τη “βουτιά” στο μαγικό κόσμο του Entrepreneurship. Και κάπως έτσι, φέτος βρέθηκα στο Viva Technology στο Παρίσι για να “pitchάρω” το νέο μου εγχείρημα – Hanker – αφού επιλέχτηκε στα 8 τελικά Startups -μέσα από εκατοντάδες συμμετοχές- για το διαγωνισμό της CB – Cartes Bancaires.

Η πρώτη μεγάλη διαφορά ήταν πριν καν μπούμε στον εκθεσιακό χώρο. Οι πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη έχουν κάνει την πρόσβαση ακόμα και σε ένα τεχνολογικό event μια περιπέτεια: τεράστιες ουρές, έλεγχος επιπέδου αεροδρομίου και όπλο η υπομονή.

Η δεύτερη μεγάλη διάφορα είναι το μέγεθος… αλλά πρώτα λίγη ιστορία: το Viva Technology Paris ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2016 και φιλοδοξεί να γίνει το πιο μεγάλο Startup Event στην Ευρώπη. Προσελκύει περίπου 50.000 επισκέπτες τις 3 μέρες που διαρκεί και είναι μια πλατφόρμα που φέρνει κοντά μεγάλες εταιρείες που έχουν στρατηγικό όπλο την τεχνολογία και ανερχόμενα startups που θέλουν να κερδίσουν έκθεση και πιθανώς κάποιες επιχειρηματικές συμφωνίες. Εκτείνεται σε ένα εκθεσιακό χώρο σε μέγεθος ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου, με τα μεγάλα περίπτερα των μεγάλων εταιρειών να κυριαρχούν μιας και το κόστος συμμετοχής με περίπτερο είναι υψηλό. Τα startups συνήθως έχουν ένα μικρό τραπέζι με το λογότυπο τους σε κάποιο από τα περίπτερα των μεγαλύτερων εταιρειών που συνεργάζονται.

Τα παραπάνω δεδομένα δείχνουν ότι η δυναμική υπάρχει αλλά δεν είναι ακόμα στο επίπεδο των αντίστοιχων αμερικάνικων events. Για σύγκριση, το SXSW έχει 420.000 επισκέπτες (2017) και εκτείνεται σε όλη την πόλη του Austin. Για την ακρίβεια οι μόνιμοι κάτοικοι συνήθως φεύγουν διακοπές κατά τη διάρκεια του event μιας και το να νοικιάσουν το σπίτι τους σε επισκέπτες μέσω Airbnb τους αποφέρει σχεδόν έναν έξτρα μισθό.

Με λίγα λόγια το Viva Technology σε μέγεθος και επισκεψιμότητα μπορεί να συγκριθεί με ένα μεσαίο event στη Νέα Υόρκη. Είναι μεγαλύτερο από το New York Tech Week και περίπου ίδιο με το TechCrunch Disrupt.

Εκεί που εντοπίζεται όμως η μεγαλύτερη διαφορά είναι στο περιεχόμενο. Στην Αμερική στο επίκεντρο είναι τα Startups και οι μεγάλες εταιρείες επισκέπτονται τα περίπτερά τους ή τις ομιλίες τους για να ανακαλύψουν ευκαιρίες, νέες τεχνολογίες και συνεργασίες που θα βελτιώσουν την απόδοσή τους. Στο Παρίσι τα πράγματα ήταν ανάποδα, με τις εταιρείες να είναι αυτές που έχουν το πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτό βέβαια είναι ίσως λογικό δεδομένου ότι το ευρωπαϊκό startup οικοσύστημα δεν είναι όσο ανεπτυγμένο είναι το Αμερικάνικο, και ως εκ τούτου τα startups δεν έχουν ακόμα τη δυναμική και το μέγεθος να υποστηρίξουν από μόνα τους ένα μεγάλο event.

Συμπερασματικά, το Viva Technology έχει μόνο οφέλη για τα startups που συμμετέχουν και εμείς ως νέο venture κάναμε κάποιες πολύ σημαντικές επαφές και γνωριμίες. Ίσως δεν είναι ακόμα στο επίπεδο ενός event στο Manhattan ή σαν το SXSW αλλά σίγουρα είναι μια καλή επένδυση και προς τη σωστή κατεύθυνση. Και μην ξεχνάμε ότι μπορεί να είναι ωραία τα Tacos Food Trucks στο Austin ή τα Hotdog stands στη Νέα Υόρκη, αλλά δε συγκρίνονται με τη φινέτσα και το φαγητό που θα βρει κανείς στο Παρίσι.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις