Ultimate magazine theme for WordPress.

Reveffect: Μια τεχνολογική απάντηση στον “γρίφο” του ξενοδοχειακού Revenue Management

Ο Μιχάλης Αρβανίτης, ιδρυτής της Startup που γνωρίσαμε στο CapsuleT Accelerator, μιλά στο Startupper για την αποστολή της εταιρείας και τις ευκαιρίες που "γεννά" η πανδημία

Στα 10 χρόνια εμπειρίας του σε διευθυντικές θέσεις σε ξενοδοχεία της Σαντορίνης, Μυκόνου και Αθήνας, ο Μιχάλης Αρβανίτης αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα: σπαταλούσε πολύ χρόνο στο να συλλέξει τις πληροφορίες που χρειαζόταν για να κάνει αποδοτικά τη δουλειά του, ενώ όλες οι λύσεις που υπήρχαν στην αγορά ήταν πολύπλοκες και πολύ ακριβές.

Παράλληλα, έβλεπε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι ξενοδόχοι στο να πωλήσουν το σωστό δωμάτιο, στον σωστό πελάτη, την κατάλληλη στιγμή, για τη σωστή τιμή, μέσω του σωστού καναλιού, με την καλύτερη απόδοση κόστους – δυσκολίες που αποτελούν καθημερινό άγχος για τους επαγγελματίες του χώρου και οφείλονται επίσης στην έλλειψη δεδομένων και πληροφόρησης για τη δημιουργία μιας αποδοτικής στρατηγικής.

Η “γέννηση” της Reveffect

Έτσι, αποφάσισε να δημιουργήσει την Reveffect, μια εταιρεία που λύνει τα προβλήματα αυτά με δύο τρόπους: με ένα λογισμικό πάνω στο revenue management και με συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα πωλήσεων και τεχνολογίας. Το πρώτο έτος λειτουργίας της, η Reveffect βασίστηκε αρκετά στις συμβουλευτικές της υπηρεσίες, όμως γρήγορα ο Μιχάλης και η ομάδα που πλέον είχε σχηματιστεί, κατάλαβαν ότι για μια βιώσιμη και γρήγορη ανάπτυξη η εταιρεία θα πρέπει να έχει τεχνολογικά όπλα στη φαρέτρα της.

Έχοντας αυτό κατά νου, η εταιρεία δημιούργησε το ReveffectRMS, ένα revenue management system το οποίο απευθύνεται σε μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες που δυσκολεύονται με την τιμολόγηση των δωματίων τους. Το software της Reveffect, σύμφωνα με τον ιδρυτή της, “βοηθά τους χρήστες να λάβουν τις σωστές αποφάσεις γρήγορα και τεκμηριωμένα με σκοπό την αύξηση του τζίρου αλλά και της πληρότητας, ενώ παράλληλα προσφέρει εικονική αποτύπωση των δεδομένων του ξενοδοχείου σε μια κεντρική οθόνη, εύκολη στην ανάγνωση, και real time παρακολούθηση των τιμών του ανταγωνισμού της περιοχής όσοι και αν είναι αυτοί και όσες φορές και αν μεταβάλουν τις τιμές τους μέσα στην ημέρα”.

Εκτός από αυτά, “το σύστημα καταγράφει επίσης και δείχνει στους χρήστες τα τοπικά ή τα πανελλήνια events, συνέδρια ακόμη και συναυλίες που θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον αλλά και τι αντίκτυπο θα έχουν αυτά στην πληρότητα και την μέση τιμή τους”.

Η είσοδος στην αγορά

Έχοντας τα “όπλα” αυτά, η ομάδα προσπάθησε τους επόμενους μήνες να προωθήσει την πλατφόρμα της ως μέσο αποτελεσματικής αύξησης του τζίρου και μείωσης των εξόδων των μικρών τουριστικών καταλυμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προϊόν βγήκε στην αγορά με την βοήθεια εξωτερικών συνεργατών οι οποίοι ανέλαβαν την ανάπτυξη, καθώς η ομάδα όπως προαναφέρθηκε έρχεται από τον τουρισμό και δεν έχει σχέση με την πληροφορική.

Το λογισμικό ωστόσο όπως και ο αλγόριθμος βαθμολόγησης, βασίστηκε στις δικές της ανάγκες. Εξίσου σημαντικό είναι ότι, προτού διατεθεί στην αγορά, το προϊόν δοκιμάστηκε σε συνεργαζόμενα με εμάς ξενοδοχεία σε Αθήνα και Σαντορίνη με πλήρως ικανοποιητικά αποτελέσματα. Πλέον, το ReveffectRMS είναι σε ολοκληρωμένο στάδιο και διατίθεται στην ελληνική αγορά με 3 μήνες δοκιμαστική περίοδο.

Όσον αφορά το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης, η ιδέα της Reveffect χρηματοδοτήθηκε ιδία μέσα τα οποία προέρχονται, μάλιστα από τις συμβουλευτικές της υπηρεσίες. Τα τελευταία 2 χρόνια η Reveffect έχει ενεργά συμβουλευτικά (sales & revenue strategy consulting) συμβόλαια με αρκετά ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Μιχάλη Αρβανίτη, το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχίσει να αυτοχρηματοδοτείται και για τον επόμενο χρόνο.

Το CapsuleT και η πανδημία

Ορόσημο στην πορεία της εταιρείας θα αποτελεί στο μέλλον, από κάθε άποψη, το 2020 καθώς εκτός από το προφανές, την πανδημία, η ομάδα είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο CapsuleT Accelerator, το πρόγραμμα επιτάχυνσης για Startups του τουρισμού που διοργανώνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Η συμμετοχή της στο πρόγραμμα, ειδικά σε μια περίοδο όπως αυτή, βοήθησε τη Reveffect να αναπτύξει μια βιώσιμη στρατηγική ανάπτυξης για τους επόμενους δύσκολους μήνες, να βελτιώσει κομμάτια από τις υπηρεσίες της, τα οποία πλέον έχουν ως επίκεντρο τον ξενοδόχο και τέλος να διευρύνει τις γνωριμίες της και να λάβει την προβολή που χρειαζόταν. Πέραν αυτών, η εταιρεία απέσπασε και έπαθλο 5.000 ευρώ αφού έφυγε από το πρόγραμμα κατακτώντας τη δεύτερη θέση.

Image may contain: 2 people, people standing

Η πανδημία ήρθε σε μια κακή χρονικά συγκυρία για την εταιρεία (όπως λίγο πολύ για όλες τις εταιρείες του τουρισμού), καθώς στην περίπτωσή της, υπήρχε ένα λειτουργικό πρόγραμμα έτοιμο να προωθηθεί, ωστόσο οι “πόρτες” των ξενοδοχείων ήταν κλειστές, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης.

Αυτό όμως δεν πτοεί την ομάδα – “Βλέπουμε την περίοδο της κρίσης ως ευκαιρία να αναδείξουμε ότι ο συνδυασμός της ξενοδοχειακής γνώσης – εμπειρίας με την τεχνολογία είναι αυτό που χρειάζεται η ξενοδοχειακή αγορά σήμερα” υπογραμμίζει ο ιδρυτής της Reveffect, κλείνοντας, και σημειώνει ότι η εταιρεία προετοιμάζεται για τα βήματά της στην post – covid εποχή.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.