Ultimate magazine theme for WordPress.

Τόνια Τσιρογιάννη (Μητροπολιτικό Κολλέγιο): “Η επιχειρηματικότητα είναι τρόπος σκέψης και ζωής”

Η έννοια της επιχειρηματικότητας δεν είναι ένα μάθημα, όπως το μάρκετινγκ. Είναι ένα σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων

Αναδημοσίευση από emea.gr

Η άνοδος των νέων τεχνολογιών σε συνδυασμό με τις αλλαγές που συντελούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουν δημιουργήσει μια νέα γενιά επιχειρηματιών. Ταυτόχρονα όμως, έχει δημιουργηθεί μια σημαντική διαφοροποίηση. Οι σύγχρονοι επιχειρηματίες δεν είναι “αυτοδίδακτοι” αλλά χρειάζεται να έχουν ένα ακαδημαϊκό background το οποίο θα μπορέσει να υποστηρίξει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή όμως, το “καλούπι” των παραδοσιακών επιχειρηματιών, σε συγκεκριμένη ηλικία, με το κουστούμι, έχει πιά περάσει στο παρελθόν. Οι νέοι επιχειρηματίες είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα τους: Νέοι, με όρεξη και ιδέες τις οποίες δεν φοβούνται να πραγματοποιήσουν. Ποια είναι όμως τα εργαλεία που χρειάζεται ένας σύγχρονος επιχειρηματίας;

Το emea.gr μίλησε με την Τόνια Τσιρογιάννη, καθηγήτρια, Business Coach στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο και ιδρυτή του Stellar Light

emea.gr: Σπουδάζεται η επιχειρηματικότητα; Τι «όπλα» χρειάζεται ένας σύγχρονος επιχειρηματίας εκτός από το έμφυτο ταλέντο και την κλίση που μπορεί να έχει;

Τόνια Τσιρογιάννη: Η επιχειρηματικότητα είναι τρόπος σκέψης, ζωής. Άλλοι τον έχουν έμφυτο και άλλοι όχι. Ακόμα και αυτοί που πέτυχαν χωρίς συγκεκριμένες σπουδές, θα μπορούσαν πιθανώς να επιτύχουν με λιγότερες απώλειες και γρηγορότερα, εάν είχαν κάποιες βασικές γνώσεις π.χ. οικονομικές. Η έννοια της επιχειρηματικότητας δεν είναι ένα μάθημα, όπως το μάρκετινγκ.

Είναι ένα σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων. Ένα τέτοιο Μεταπτυχιακό, όπως το MSc Entrepreneurship and Innovation [Μεταπτυχιακό στην Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία] – που προσφέρει το Μητροπολιτικό Κολλέγιο σε αποκλειστική συνεργασία με το Oxford Brookes University – έρχεται ουσιαστικά να εκπαιδεύσει τους σπουδαστές σε μια νέα κουλτούρα, διορατικότητας, προσαρμοστικότητας και αντιμετώπισης κάθε πρόκλησης σε συνδυασμό με βασικές γνώσεις. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπάρχει Business Coach στο πρόγραμμα.

Ο σύγχρονος επιχειρηματίας χρειάζεται να συνειδητοποιήσει ποιος είναι και που θέλει να φτάσει, επομένως να αναζητά διαρκώς τις αντίστοιχες γνώσεις, δεξιότητες και ερεθίσματα που θα τον εξελίσσουν και θα τον κρατούν ενήμερο. Σε αυτή τη διαδρομή θα χρειαστεί και τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω του.

emea.gr: Ποια προγράμματα προσφέρει το Μητροπολιτικό που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα και τις νέες τεχνολογίες;

Τόνια Τσιρογιάννη: Πέρα από MSc Entrepreneurship and Innovation [Μεταπτυχιακό στην Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία], το Μητροπολιτικό Κολλέγιο προσφέρει μία σειρά σύγχρονων μεταπτυχιακών που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα και τις νέες τεχνολογίες. Το MSc Digital and Social Media Marketing [Μεταπτυχιακό στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ και στο Μάρκετινγκ Κοινωνικών Μέσων] επικεντρώνεται στις τελευταίες τάσεις της ψηφιακής εποχής και έχει ως στόχο να προσφέρει στους φοιτητές την τεχνογνωσία, την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητα για να εξελιχθούν στον συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο του ψηφιακού marketing, που πλέον κυριαρχεί στην προώθηση κάθε είδους επιχείρησης. Ένα ακόμα μεταπτυχιακό σχεδιασμένο για πτυχιούχους που αναζητούν μια καριέρα στο παγκόσμιο επιχειρηματικό στερέωμα, είναι το MBA International Business [Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Διεθνών Επιχειρήσεων].

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνει έμφαση στη διεθνή διοίκηση επιχειρήσεων και καλύπτει ένα ευρύ φάσμα των σημαντικότερων θεμάτων του σύγχρονου management και της διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας. Παράλληλα, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο προσφέρει το MSc Real Estate Investment Finance [Μεταπτυχιακό στην Διαχείριση Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας], το μοναδικό μεταπτυχιακό στην Ελλάδα με εξειδίκευση σε όλο το φάσμα της διαχείρισης ακίνητης περιουσίας. Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει το MSc Data Science [Μεταπτυχιακό στην Επιστήμη Δεδομένων], με εξειδίκευση σε διεπιστημονικά θέματα όπως η λήψη αποφάσεων, η ανάλυση δεδομένων κ.α., γνώσεις απαραίτητες για την επιτυχή δραστηριοποίηση στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο.

Τέλος, το MSc Information Technology [Μεταπτυχιακό στην Τεχνολογία Πληροφοριών], είναι ένα περιζήτητο πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε πτυχιούχους άλλων γνωστικών αντικειμένων να αποκτήσουν γνώσεις πληροφορικής και νέων τεχνολογιών, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησής τους.

emea.gr: Πόσο έχει αλλάξει το προφίλ του επιχειρηματία του 21 ου αιώνα, σε σχέση με αυτό παλαιότερων εποχών;

Τόνια Τσιρογιάννη: Το προφίλ του επιχειρηματία έχει αλλάξει αρκετά, γιατί και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται έχει τροποποιηθεί. Σημαντική αλλαγή είναι το γεγονός ότι σήμερα γίνονται επιχειρηματίες – αναλαμβάνοντας το συνακόλουθο ρίσκο – και άτομα των οποίων το οικογενειακό περιβάλλον δεν έχει την αντίστοιχη εμπειρία, σε αντίθεση με παλαιότερα που η επιχειρηματικότητα ήταν θέμα οικογενειακής παράδοσης. Για αυτό υπήρχε το φαινόμενο της αστικής κατηγοριοποίησης δημόσιοι υπάλληλοι, έμποροι και ιδιωτικοί υπάλληλοι. Επίσης, οι επιχειρηματίες πλέον είναι και γυναίκες, σε ολοένα αυξανόμενο ποσοστό.

Επιπλέον, έχει αλλάξει και η μέση ηλικία των σύγχρονων επιχειρηματιών, η οποία μειώνεται διαρκώς. Δηλαδή δεν περιμένουν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά λίγο πριν τη σύνταξη και έχοντας ολοκληρώσει την επαγγελματική τους πορεία, αλλά παίρνουν το ρίσκο της ίδρυσης επιχειρήσεων σε μικρότερες ηλικίες. Γεγονός που μεταξύ άλλων αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα είναι πλέον επιλογή και όχι αναγκαστική λύση, όταν κάποιος δεν βρίσκει εργασία.

emea.gr: Πόσο έχει αλλάξει το επιχειρείν;

Τόνια Τσιρογιάννη: Οι κύριες αλλαγές στο επιχειρείν αφορούν:

  • τη μείωση του κύκλου ανάπτυξης των προϊόντων, και επομένως την ταχύτητα της επιτυχίας,
  • την ανάγκη οι ιδρυτές να τρέχουν την εταιρεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, λόγω ανάγκης συνεχούς καινοτομίας και διατήρησης της αντίστοιχης κουλτούρας,
  • το αρχικό κεφάλαιο, που πλέον μπορεί να είναι πολύ μικρότερο,
  • τον τρόπο χρηματοδότησης των νεοφυών επιχειρήσεων, και
  • το ότι η πληροφορία υπάρχει παντού, γεγονός που επιδρά σε πολλά δεδομένα και μειώνει τους περιορισμούς.

emea.gr: Η τεχνολογία έχει δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις και νέους επιχειρηματίες. Εκτός από την τεχνολογία και τα εργαλεία της, τι άλλο έχει αλλάξει σε σχέση με την εικόνα του επιχειρηματία που έχει η κοινωνία;

Τόνια Τσιρογιάννη: Η κοινωνία πλέον δεν περιμένει άντρες επιχειρηματίες ηλικίας 50 ετών με κουστούμι. Η εικόνα έχει αλλάξει, γυναίκες και μάλιστα μητέρες, γίνονται επιχειρηματίες από το σπίτι τους, χωρίς ακριβά γραφεία και πολυτέλειες. Άντρες που μόλις έχουν τελειώσει τις σπουδές τους και έχοντας μια καλή ιδέα, αρχίζουν να την υλοποιούν. Η επιχειρηματικότητα είναι αλληλένδετη με την κοινωνία, το περιβάλλον που λειτουργούν είναι το ίδιο, επομένως υπάρχει αλληλεξάρτηση.

Όσο η κοινωνία εξελίσσεται και λειτουργεί με λιγότερες περιοριστικές πεποιθήσεις, το ίδιο θα γίνεται και με την επιχειρηματικότητα.

emea.gr: Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη συζήτηση για την εταιρική διακυβέρνηση και το μοντέλο της κάθετης εξειδίκευσης και των συνεργειών, ακόμα και στο εσωτερικό των ίδιων των επιχειρήσεων. Πόσο ευδιάκριτοι είναι οι ρόλοι σε μια σύγχρονη επιχείρηση προκειμένου αυτή να ανταποκρίνεται στο σύγχρονο περιβάλλον;

Τόνια Τσιρογιάννη: Στα πρώτα βήματα μιας επιχείρησης οι ρόλοι δεν είναι ευδιάκριτοι, και αυτό είναι λογικό, λόγω μειωμένου αριθμού ατόμων, αλλά και γιατί ακόμα όλα τότε σχηματίζονται. Ωστόσο σε μετέπειτα στάδια των σύγχρονων επιχειρήσεων παρατηρείται εξειδίκευση και άρα ευδιάκριτοι ρόλοι. Αυτό όμως σε ένα κοινό πλαίσιο – κουλτούρα, που στόχο έχει να κινούνται όλοι προς την ίδια κατεύθυνση, δηλαδή την ανάπτυξη και την επιτυχία της επιχείρησης.

emea.gr: Πως προετοιμάζει το Μητροπολιτικό Κολέγιο τους αποφοίτους του για την είσοδο τους στον επιχειρηματικό στίβο σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας;

Τόνια Τσιρογιάννη: Οι υπηρεσίες διασύνδεσης με την αγορά εργασίας και επαγγελματικής ανάπτυξης των φοιτητών και αποφοίτων μας, βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο. Πολλές ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, σε συνεργασία με το Career Office, επιλέγουν κάθε χρόνο αποφοίτους του Κολλεγίου για τη στελέχωσή τους. Στόχος του γραφείου είναι να υποστηρίξει συμβουλευτικά́ τους φοιτητές και αποφοίτους σε θέματα ανεύρεσης εργασίας, σύνταξης βιογραφικού́ σημειώματος και παροχής συμβουλών επιτυχημένης συνέντευξης.

Παράλληλα, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο διοργανώνει κάθε χρόνο τον ετήσιο θεσμό “DevelopingU” ο οποίος περιλαμβάνει εκπαιδευτικά σεμινάρια και επιστημονικές ημερίδες από διακεκριμένους Έλληνες και ξένους ομιλητές, εκπαιδευτικές επισκέψεις και field trips, καθοδήγηση και συμβουλευτική καριέρας και Career Days. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2019 οι Ημέρες Σταδιοδρομίας (Career Days) πραγματοποιήθηκαν παρουσία περισσότερων από 50 εταιρειών και εκατοντάδων φοιτητών και αποφοίτων του Κολλεγίου.

Τέλος, στην πλειοψηφία των πανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών που προσφέρονται, η πρακτική άσκηση είναι υποχρεωτική και έχει ως βασικό στόχο να έρθουν οι φοιτητές σε επαφή με το μελλοντικό εργασιακό τους περιβάλλον και να αποκτήσουν την απαραίτητη γνώση και εμπειρία, ώστε να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στην αγορά εργασίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.