Ultimate magazine theme for WordPress.

Οι τράπεζες μπαίνουν στο “παιχνίδι” των δεδομένων με τη βοήθεια των Startups

Εδώ και χρόνια, τεχνολογικοί κολοσσοί όπως το Google και το Facebook επιλέγουν τις διαφημίσεις που προβάλουν σε κάθε χρήστη βάσει της διαδικτυακής του συμπεριφοράς ενώ εταιρείες όπως η Amazon, συχνά αξιοποιούν το ιστορικό των συναλλαγών προκειμένου να κατευθύνουν τις μελλοντικές δαπάνες και να “κρατήσουν” τον πελάτη.

Τώρα, το ίδιο θέλουν να κάνουν και οι τράπεζες – να μετατρέψουν δεδομένα που ήδη έχουν σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους σε επιπλέον κέρδος, “ταιριάζοντας” πιθανούς πελάτες με συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Ιστορικά, τα δεδομένα των πελατών μιας τράπεζας χρησιμοποιούνταν κυρίως για λόγους προστασίας όμως τώρα οι τράπεζες βλέπουν αυτήν την τεράστια δεξαμενή πληροφοριών σαν καθαρό κέρδος.

Πώς μπορεί να λειτουργήσει κάτι τέτοιο; Εάν ένας χρήστης πραγματοποιήσει μια αγορά με την κάρτα του από ένα συγκεκριμένο μαγαζί, για παράδειγμα με φαγητό, η τράπεζα μπορεί να του κάνει μια προσφορά ή έκπτωση σε ένα παρόμοιο μαγαζί, “δελεάζοντάς” τον για την επόμενη αγορά. Η τράπεζα πληρώνεται από το μαγαζί αυτό, τόσο επειδή παρουσιάζει την προσφορά όσο και επειδή επεξεργάζεται την πληρωμή.

Οι τράπεζες γνωρίζουν βέβαια μόνο το που βρέθηκε ο πελάτης τους και όχι τι αγόρασε, ωστόσο οι πληροφορίες αυτές είναι αρκετές για τη δημιουργία πολύ σωστών προβλέψεων. Γνωρίζοντας μόνο το που χρησιμοποιήθηκε μια κάρτα μπορούν να προτείνουν στον κάτοχό της πράγματα που μπορεί να του αρέσουν.

Φυσικά, αυτό δεν είναι μια μελλοντική ιδέα, είναι κάτι που εφαρμόζεται ήδη και μετατρέπεται σε “τάση”. Η Wells Fargo ξεκίνησε να εξατομικεύει προσφορές για τους πελάτες της τον Νοέμβριο, ενώ το ίδιο κάνουν και οι Chase, Bank of America, PNC, SunTrust και κάποιες μικρότερες τράπεζες. Στη νέα δραστηριότητά τους “έρχονται” να τους βοηθήσουν Startups που εξειδικεύονται σε αυτό το κομμάτι.

Μία από αυτές είναι η Cardlytics, μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον τομέα, η οποία “τρέχει” τα προγράμματα προσφορών τόσο της Wells Fargo όσο και της Chase. Μέσω των συνεργασιών της, η Cardlytics ισχυρίζεται ότι έχει πληροφορίες για ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες ύψους 2,8 τρισ. δολαρίων ετησίως. Άλλη μία startup που ασχολείται με το ίδιο αντικείμενο, συνεργαζόμενη με άλλες τράπεζες που δεν αποκαλύπτει, είναι η Augeo.

Από την άλλη, η American Express διατηρεί ένα αντίστοιχο πρόγραμμα το οποίο “τρέχει” η ίδια ενώ και η Visa έχει λανσάρει αντίστοιχο πρόγραμμα, με προσφορές της Uber.

Κάποιες από αυτές τις πρωτοβουλίες είναι ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο και δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το αν θα πετύχουν ή αν όλο αυτό θα εξελιχθεί σε κάτι πολύ πιο μαζικό. Αυτό που χρειάζεται να κάνουν οι τράπεζες πρωταρχικά είναι να “πείσουν” τους καταναλωτές ότι τα προσωπικά τους δεδομένα είναι ασφαλή – γιατί αυτό αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες τους.  είναι η χρήση των προσωπικών

Φυσικά, οι τράπεζες επιμένουν ότι δεν μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες με άλλες εταιρείες καθώς και ότι αντικαθιστούν τα ονόματα με ανώνυμους αριθμούς. Ωστόσο, διάφοροι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτά τα δεδομένα μπορούν να “αποκρυπτογραφηθούν” υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Επομένως, και ειδικά μετά από τα σκάνδαλα των τελευταίων ετών που έχουν αφυπνίσει τον κόσμο στα θέματα προσωπικών δεδομένων, οι τράπεζες θα πρέπει να είναι απόλυτα προετοιμασμένες και σαφείς στον συγκεκριμένο τομέα.

Εάν αυτό γίνει, και δεδομένου ότι οι προβλέψεις που θα δίνονται είναι πραγματικά ακριβείς και αφορούν πραγματικά τον χρήστη, το κοινό το πιθανότερο είναι ότι θα αγκαλιάσει τα προγράμματα αυτά, όπως και κάθε τι που διευκολύνει την καθημερινότητα και τις αγορές του. Σε αυτό είναι σίγουρο ότι θα παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο οι startups, που έχουν την τις γνώσεις και την υψηλή τεχνολογία που χρειάζεται για να στεφθεί με επιτυχία ένα τέτοιο εγχείρημα.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.