Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Volvo Penta: Δημιουργεί το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος μεταφοράς πληρώματος

Η εταιρεία θα τοποθετήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης σε ένα ήδη υπάρχον σκάφος, αντικαθιστώντας τις παλαιότερες μηχανές εσωτερικής καύσης.

Η Volvo Penta πρόκειται να δημιουργήσει το πρώτο εκσυγχρονισμένο ηλεκτρικό σκάφος μεταφοράς πληρώματος στον κόσμο (E-CTV) αποσκοπώντας σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

Η εταιρεία θα τοποθετήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης σε ένα ήδη υπάρχον σκάφος, αντικαθιστώντας τις παλαιότερες μηχανές εσωτερικής καύσης, 100% χωρίς εκπομπές ρύπων. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο θαλάσσιο έργο που αξιοποιεί το IPS της Volvo Penta στο πλαίσιο της μετάβασης προς μια πιο βιώσιμη ναυσιπλοΐα και έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις ανακοινώσεις παρόμοιων συνεργασιών με τις Northern Offshore Services και Sanlorenzo Yachts.

Ο Mehmet Belibagli, διευθυντής Πωλήσεων, Marine Commercial της Volvo Penta UK, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ευτυχείς που συμμετέχουμε σε ένα τέτοιο έργο – ορόσημο, το οποίο θα περιλαμβάνει το πρώτο μας Volvo Penta IPS που τροφοδοτείται 100% από μπαταρίες και χωρίς γεννήτριες ντίζελ επί του σκάφους. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αποδοτική διάταξη που θα προσφέρει μεταφορές μεγαλύτερης εμβέλειας και χωρίς εκπομπές ρύπων. Υπάρχει, επίσης, στενότερος έλεγχος και ευελιξία ελιγμών, ώστε τα ταξίδια να είναι ασφαλέστερα, ταχύτερα και πιο αξιόπιστα. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το μέλλον για πολλά τμήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ελπίζουμε ότι θα εμπνεύσει περαιτέρω έργα».

Καθαρότερο και πιο λιτό σκάφος

Η μετασκευή θα γίνει στο Ginny Louise, ένα πετρελαιοκίνητο σκάφος 20 μέτρων της Mercurio. Το παλιό σύστημα πρόωσης θα αντικατασταθεί με μια τετραπλή εγκατάσταση Volvo Penta IPS 30 σε συνδυασμό με πλήρως ηλεκτρικούς κινητήρες και πάνω από 2 MWh χωρητικότητας μπαταριών επί του σκάφους.

Το ολοκληρωμένο σκάφος θα μετονομαστεί σε e-Ginny και εκτός από το ότι δεν θα έχει εκπομπές ρύπων θα επωφεληθεί και από μια σειρά πρόσθετων πλεονεκτημάτων που προσφέρει το IPS. Σε αυτά περιλαμβάνονται η απρόσκοπτη κίνηση και ο έλεγχος, χάρη στους προς τα εμπρός στραμμένους, ατομικά καθοδηγούμενους κινητήρες με διπλές αντίθετα περιστρεφόμενες προπέλες. Πρόκειται για έναν μοναδικό σχεδιασμό που όχι μόνο προσφέρει καλύτερη ευελιξία αλλά και πιο ομαλή οδήγηση.

Για τον καπετάνιο και τους χειριστές του σκάφους θα υπάρξουν αλλαγές στο πηδάλιο με τη μετάβαση στο Volvo Penta IPS. Αυτές θα περιλαμβάνουν το Joystick Control της Volvo Penta, για μια πιο ομαλή εμπειρία οδήγησης. Είναι μέρος μιας λύσης μετατροπής του πηδαλίου σε προπέλα που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και εμπειρία οδήγησης.

«Το όραμά μας είναι να γίνουμε παγκόσμιοι ηγέτες στις λύσεις βιώσιμης ενέργειας και η επιλογή μας για αυτό το πρωτοποριακό έργο δείχνει τα σημαντικά βήματα που κάνουμε προς την επίτευξη του στόχου μας. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά μονοπάτια προς την καθαρή μηδενική ενέργεια και είναι σημαντικό να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας σε όποια διαδρομή κι αν επιλέξουν. Παράλληλα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε τη σημασία της ανακατασκευής και της κυκλικότητας για την επίτευξη των στόχων μας. Είναι ένα μέρος της επιχείρησής μας στο οποίο δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση και έργα όπως το e-Ginny αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορεί να γίνει», δήλωσε ο Jan-Willem Vissers, διευθυντής Marine Commercial της Volvo Penta.

Στο πλαίσιο του συνολικού έργου Tidal Transit, θα εγκατασταθούν νέες υποδομές φόρτισης, τόσο μέσω ενός χερσαίου σταθμού φόρτισης όσο και μέσω ενός υπεράκτιου φορτιστή που βασίζεται σε ανεμογεννήτριες. Σε συνδυασμό με την εξαιρετικά αποδοτική πλατφόρμα IPS της Volvo Penta, αυτό θα αυξήσει σημαντικά την εμβέλεια του σκάφους και τον χρόνο που μπορεί να περάσει στην εργασία του. Μόλις ολοκληρωθεί, το E-CTV θα υποστηρίξει τις μετακινήσεις του πληρώματος σε ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο του Ηνωμένου Βασιλείου για μια περίοδο τριών ετών.

Ο Leo Hambro, εμπορικός διευθυντής της Tidal Transit, δήλωσε: «Η μετάβαση σε ηλεκτρικά σκάφη μεταφοράς πληρώματος σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη μιας πιο βιώσιμης και περιβαλλοντικά υπεύθυνης υπεράκτιας αιολικής βιομηχανίας. Έργα ηλεκτροκίνησης όπως η μετασκευή του e-Ginny προσφέρουν μεγάλα οφέλη από εθνική έως διεθνή κλίμακα – παράλληλα με τη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, η απουσία μηχανών εσωτερικής καύσης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της ηχορύπανσης, εξαλείφει τον κίνδυνο διαρροής καυσίμων και μεταφράζεται σε χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης.

Με την προσθήκη λύσεων χερσαίας και υπεράκτιας φόρτισης, τα σκάφη αυτά μπορούν να παραμείνουν στο νερό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας τελικά το λειτουργικό κόστος για τους φορείς εκμετάλλευσης του στόλου.

Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με την ομάδα της Volvo Penta για την τεχνογνωσία της στα ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης και μαζί με τους άλλους εταίρους μας στο έργο ανυπομονούμε να συνεχίσουμε την αποστολή μας να οδηγήσουμε τον κλάδο των υπεράκτιων μεταφορών σε μια νέα εποχή μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις