Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ο κορωνοϊός και η (μεγάλη) ανάγκη για καινοτομία και Startups

Μπορεί ο κορωνοϊός να κλονίζει το κινέζικο startup οικοσύστημα, πλήττοντας funds και επενδύσεις, ωστόσο, όπως φαίνεται, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τις εγχώριες νεοφυείς επιχειρήσεις – μια ευκαιρία να δοκιμάσουν τα προϊόντα τους σε μεγάλη κλίμακα, καλύπτοντας παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας τους, βασικές ανάγκες του πληθυσμού.

Για παράδειγμα, η Meituan Dianping,, εφαρμογή delivery, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί αυτόνομα οχήματα για να παραδίδει παραγγελίες στο προάστιο Shunyi, την περασμένη εβδομάδα, και ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη διανομή με ρομπότ και σε άλλες περιοχές της πρωτεύουσας άμεσα. Η εταιρεία άρχισε να δοκιμάζει εσωτερικά ρομπότ παράδοσης και drones για παραδόσεις το περασμένο έτος, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που αναπτύσσει αυτόνομα οχήματα παράδοσης σε δημόσιους δρόμους.

Επίσης, η Ele.me, κολοσσός του delivery στην περιοχή, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί ρομπότ τον προηγούμενο μήνα για να παραδίδει γεύματα σε δωμάτια ενός ξενοδοχείου που βρίσκεται σε καραντίνα, στην πόλη Wenzhou. Η πλατφόρμα, η οποία ανήκει στην Alibaba πειραματίζεται με drones και ρομπότ παραδόσεων για πολλά χρόνια.

Την ίδια ώρα, στο Hubei Land Resources Vocational Colleg e, μια εγκατάσταση στη Wuhan, το “επίκεντρο” της επιδημίας, ένα ρομπότ μαγειρεύει στους ανθρώπους που βρίσκονται σε καραντίνα αλλά και στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Το ρομπότ ονομάζεται Foodom, έχει αναπτυχθεί από την Qianxi Robotic Catering  και μπορεί να ετοιμάσει 120 μερίδες φαγητού ανά ώρα, όλο το εικοσιτετράωρο.

Οι παραδόσεις όμως δεν περιορίζονται στο φαγητό. Η JD.com, με έδρα το Πεκίνο, ανακοίνωσε τον μέσα στον Φεβρουάριο την παράδοση φαρμακευτικών προμηθειών αλλά και προϊόντων σούπερ μάρκετ μέσω αυτόνομων οχημάτων, στο νοσοκομείο Ninth και στις τοπικές κοινότητες της  Wuhan.

Σύμφωνα με τον Qi Kong, επικεφαλής της JD,  καθημερινά υπάρχουν 10 έως 20 παραγγελίες από το νοσοκομείο κάθε μέρα και το 50% έως 70% αυτών παραδίδονται από αυτόνομα οχήματα. Η εταιρεία στέλνει ταχυμεταφορείς μόνο εάν οι παραγγελίες είναι πολύ μεγάλες για να χωρέσουν στο όχημα ή αν υπάρχουν πάρα πολλές παραγγελίες.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο κορωνοϊός, μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις που έχει περάσει η Κίνα τις τελευταίες δεκαετίες είναι μια ευκαιρία για τις εταιρείες, αφενός να δείξουν τη φιλανθρωπία τους, αφετέρου να δοκιμαστούν και να καταστούν δημοφιλείς και αναγκαίες σε 50 εκατ. ανθρώπους που είναι έγκλειστοι στα σπίτια τους για πάνω από ένα μήνα, λόγω της επιδημίας.

“Όταν μια κρίση επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, προκύπτουν ευκαιρίες” δήλωσε σχετικά ο Cao Hua,  partner της επενδυτικής εταιρείας Unity Asset Management. ” Η καραντίνα  δίνει [στις εταιρείες] τη σπάνια ευκαιρία να αναδείξουν τις δυνατότητές τους να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων”.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις