Ultimate magazine theme for WordPress.

Συνεργασία “πρότυπο” Υπουργείου Ανάπτυξης και Warply

Το Υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Warply παρουσίασαν σήμερα Πέμπτη 5 Μαρτίου τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis, στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) στην κεντρική λαχαναγορά με μοναδικά χαρακτηριστικά και δεδομένα για τις συνεργασίες δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Παρακολούθηση τιμών σε πραγματικό χρόνο

Στην τοποθέτησή του, ο Άδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε:

«Όταν αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων ένα από τα πρώτα πράγματα που μας απασχόλησε, είναι πως θα υλοποιούσαμε το Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο θεωρήσαμε από την αρχή ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και τον ανταγωνισμό αλλά και για τον καταναλωτή.

Ήταν Οκτώβριος όταν λάβαμε τις εξής δύο αποφάσεις: να «ανοίξουμε» την εφαρμογή και στον καταναλωτή και να μην είναι μόνο για χρήση μεταξύ των επαγγελματιών του Υπουργείου και της αγοράς και, δεύτερον, να το κάνουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα και με τα λιγότερα χρήματα.
Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις ότι θα χρειαζόταν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να ετοιμαστεί η σχετική εφαρμογή, είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι να πούμε ότι σε λιγότερο από 4 μήνες και ελάχιστα χρήματα, όχι περισσότερα των 30.000 ευρώ, η εφαρμογή e-katanalotis είναι πλέον προσβάσιμη σε κάθε καταναλωτή.

Μπορεί να την «κατεβάσει» στο κινητό του τηλέφωνο και να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις τιμές για τα 1.000 προϊόντα που καταγράφει σε αυτή τη φάση η ΕΛΣΤΑΤ, δηλαδή το «καλάθι της νοικοκυράς», ώστε να εντοπίζει τις πιο συμφέρουσες τιμές για να κάνει τις αγορές του.
Με αυτό τον τρόπο δίνουμε την δυνατότητα στον καταναλωτή να κερδίσει χρήματα και στην αγορά να λειτουργήσει σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και άρα με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την εύρυθμη λειτουργία της.

Ένα εργαλείο μοναδικό στην Ευρώπη

Ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Όταν ξεκινήσαμε τη συζήτηση με τον Υπουργό, τον κ. Γεωργιάδη και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Σταμπουλίδη, για το αν μπορούσαμε πραγματικά μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο έργο, όλοι μας είπαμε ότι πραγματικά θα ήταν μία πολύ μεγάλη επιτυχία .

Γιατί; Διότι αυτό το εργαλείο το οποίο έχετε μπροστά σας είναι μοναδικό στην Ευρώπη καθώς δεν υπάρχει πουθενά αλλού εργαλείο εποπτείας ενός Υπουργείου το οποίο είναι ανοιχτό στην κοινωνία.

Αυτό σημαίνει ότι το Υπουργείο μπορεί σε πραγματικό χρόνο να παρακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών και, καθώς αυτό ενισχύεται και με τα καύσιμα, θα μπορούμε να έχουμε online σύνδεση με όλη την παραγωγή.

Αλλά και ταυτόχρονα αυτό το εργαλείο να είναι ανοιχτό στον καταναλωτή ο οποίος να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη των προϊόντων στα προϊόντα αυτά της ΕΛΣΤΑΤ έτσι ώστε να προστατεύεται και να αποφασίζει από πού τον συμφέρει να αγοράσει.

Ταυτόχρονα, είναι εργαλείο καθαρού ανταγωνισμού έτσι ώστε και η Επιτροπή Ανταγωνισμού να μπορεί να παρακολουθεί, μιας και τα μέλη της Επιτροπής θα έχουν πρόσβαση σε αυτό, ποια είναι η διακύμανση των τιμών και αν υπάρχουν κινήσεις κερδοσκοπίας στην ελληνική επικράτεια.
Τέτοια, λοιπόν, εργαλεία θα δημιουργούμε, έτσι ώστε να έχουμε μια καλύτερη κοινωνία αύριο και να έχουμε έναν καταναλωτή καλύτερα προστατευμένο».

“Δεν έχει ξαναγίνει στην ελληνική διοίκηση”

Τέλος, ο Γιάννης Δοξαράς δήλωσε: «Κληθήκαμε να αναμορφώσουμε το παλιό Παρατηρητήριο Τιμών. Μία τιμοληψία που γινόταν off line, από ένα σύστημα το οποίο δεν είχε εμπεδώσει την διαφάνεια και την εμπιστοσύνη όλων των φορέων.

Οπότε, σκεφτήκαμε ότι πρέπει να εξασφαλίσουμε τη συμβολή όλων των φορέων και τους προσεγγίσαμε μαζί με το Υπουργείο με μια προσέγγιση, η οποία ήταν αυτό που λέμε στην πληροφορική agile, δηλαδή είχαμε φτιάξει πρωτότυπα το πως θα είναι η εφαρμογή.

Είχαμε φτιάξει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, ούτως ώστε όλοι με τους οποίους συνομιλούσαμε, αντιλαμβανόντουσαν ότι πρόκειται για σοβαρή προσπάθεια. Δεν είναι κάτι που σχεδιάζεται στον αέρα ή ένα έργο ΕΣΠΑ φαραωνικό, το οποίο θα πάρει πάρα πολύ χρόνο.

Έτσι, χτίσαμε την εμπιστοσύνη πάρα πολύ νωρίς και για αυτό καταφέραμε κάτι που είναι ασύλληπτο: 6- 7 – 8 μεγάλες αλυσίδες λιανικής να διασυνδεθούν σε πραγματικό χρόνο με τα συστήματα του Υπουργείου. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει στην ελληνική διοίκηση».

Μπορείτε να βρείτε το site στο ακόλουθο link:https://e-katanalotis.gov.gr  και το android app στο παρακάτω: https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr


Συχνές ερωτήσεις

  1. Ποια η διαφορά αυτής της προσπάθειας από το υφιστάμενο παρατηρητήριο τιμών ?

ΑΠ: το παρατηρητήριο τιμών της ΓΓΕκΠΚ  αποτελούσε ένα στατικό σύστημα δημοσίευσης τιμών που γινόταν με τιμοληψίες από υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας, χωρίς να παρέχει πλήρη στοιχεία και χαρακτηριστικά των προμηθευτών και των αγαθών. Επίσης το υπάρχον σύστημα έχει καταστεί  ανενεργό πριν τον Ιούλιο του 2019.

  1. Γιατί επιλέχθηκε η πληροφορία να δοθεί μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων ?

Απ: Γιατί οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το κινητό ως μέσον για πολλές συναλλαγές και σίγουρα για πληροφορίες και έρευνα αγαθών.

  1. Η εφαρμογή αποτελεί μηχανή αναζήτησης και αγοράς αγαθών για τους καταναλωτές;

ΑΠ: ΟΧΙ. Η εφαρμογή αποτελεί το ψηφιακό παρατηρητήριο της ΓΓΕκΠΚ το οποίο επιλέχθηκε από την πολιτική ηγεσία να είναι προσβάσιμο από το κοινό στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής για ανοιχτά δεδομένα και διαφάνεια στις εμπορικές πρακτικές.

  1. Ποια προϊόντα περιέχει η εφαρμογή και από ποιες κατηγορίες ?

ΑΠ: Βασικά καταναλωτικά αγαθά (καλάθι της νοικοκυράς)

  1. Κάθε πότε γίνεται η ανανέωση των τιμών ?

Απ: Κάθε πρωί ανανεώνονται οι τιμές.

  1. Πως επιλέγονται οι προμηθευτές ?

Απ: Βάσει το μερίδιό τους στις βασικές κατηγορίες του καλαθιού της νοικοκυράς.

  1. Ποιοι συμμετέχουν στην πρώτη φάση λανσαρίσματος του έργου και ποιο είναι το μερίδιο αγοράς και ειδικές συνθήκες αγοράς που καλύπτουν ?

Απ: Από οργανωμένες αλυσίδες λιανικής έχουμε τις εξής:

  1. Σκλαβενίτης,
  2. ΑΒ,
  3. Lidl,
  4. MyMarket,
  5. Μασούτης και από online καταστήματα το
  6. E-fresh.

Οι παραπάνω αντιστοιχούν σε ένα αθροιστικό μερίδιο αγοράς πολύ πάνω από 80% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

  1. Πως ενσωματώνονται/παρουσιάζονται οι προσφορές (πχ. 1+1, 1+2, πολλαπλά προϊόντα (bundle), αξιακές/ποσοστιαίες εκπτώσεις, κουπόνια προμηθευτών) ?

Απ: Ενσωματώνονται στην τιμή και ύστερα βγαίνει η μέση τιμή πώλησης. Κάθε μέρα η εφαρμογή ανανεώνει τιμές πώλησης ανά προϊόν και αλυσίδα με την μέση τιμή πώλησης της προηγούμενης ημέρας.

Σχόλια