Εδώ και καιρό, χρόνια ίσως, το Facebook βρίσκεται στο επίκεντρο αρνητικής κριτικής για την ηθική και τις συνέπειες των πρακτικών που ακολουθεί όσον αφορά τη διαφήμιση αλλά και άλλες πτυχές της λειτουργίας του, όπως η χρήση των δεδομένων των χρηστών.
Το τελευταίο διάστημα, η κριτική αυτή έχει ενταθεί με αφορμή το κίνημα Black Lives Matter και την άρνηση/ αδυναμία του Facebook να κάνει οτιδήποτε για να σταματήσει τον ρατσιστικό λόγο, τις δημοσιεύσεις με βία ή την παραπληροφόρηση.
Το κοινό, οι διαφημιζόμενοι αλλά και οι ίδιοι οι υπάλληλοι του Facebook έχουν εναντιωθεί στις πρακτικές αυτές και τις αποφάσεις που λαμβάνει η εταιρεία. Η αντίδραση αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του Stop Hate for Profit, μιας οργάνωσης – κινήματος που έχει στόχο την αποχώρηση όσο το δυνατόν περισσότερων διαφημιζόμενων από το Facebook, έως τον Ιούλιο.
Παρόλο που κάποιος θα περίμενε ότι καμία μεγάλη εταιρεία δεν θα “ρίσκαρε” να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο κίνημα, γνωρίζοντας τη δύναμη του Facebook, πολλές εταιρείες μέχρι σήμερα έχουν δηλώσει ότι συμμετέχουν και ότι σταματούν προσωρινά ή για πάντα να διαφημίζονται στις πλατφόρμες του Facebook.
Ας δούμε ποιες είναι αυτές (μέχρι στιγμής):
- AdComplyRx
- Adventure Journal
- Arc’teryx
- Arcanist Press
- Arka Pana Consulting
- Artbees Software
- Aspen Snowmass
- Atlas Pet Company
- BabyEcoTrends.com
- Birchbox
- Blurry Bits Photography
- Bwritr
- CityAdvisor
- Climate Ride
- Coca-Cola
- Coolidge Corner Theatre
- cove.tool
- Dashlane
- daviesnow
- Dermatonics
- DETH KULT
- Diageo
- Dockers
- ecoRI News
- Eddie Bauer
- Edinburgh Events
- EILEEN FISHER
- Equal Entrance
- FSAstore.com
- Gerardo
- GIN – Greater Inflight Network
- Haven Life
- Heidi Howarth
- HigherRing
- Honda
- Houdini Sportswear
- iHerb
- Ipsun Solar
- JanSport
- Kush Queen
- Las Vegas Food and Wine Festival
- LendingClub
- Levi’s
- Lifestraw
- Limeade
- Local Postal
- Lockdowneconomy – UK
- lululemon
- Magnolia Pictures
- Manelik
- Matte PR
- MEC
- Menlo Jazzercise
- Mindful QA
- Modern Farmer
- Mozilla
- Nonbeenary Designs
- OpenWorksBmore
- Patagonia
- Patagonia Provisions
- PearBudget
- Peter Togel
- PLAZM
- Read Between the Wines Podcast BBC
- REI
- ReVision Energy
- SharperTrades
- Social Work Test Prep
- Somoto Canyon Tours
- Sortyourfuture
- Source
- SparkCharge
- Spiders and Milk
- SVB
- TalkSpace
- The Carbon Literacy Project
- The Hershey Company
- The Jewish Board
- The North Face
- Thriving Design
- TrashPandasTVOfficial
- Unilever
- UNLIT® The Hangover Recovery Drink
- Upwork
- Verizon
- Viber
- Voicebrook
- Western Environmental Law Center
- wettribe
- wherewemet
- Willow Lane Collective
- Woven Trends
- ZoeFinancial
Ενδεικτικά κάποιες από τις τοποθετήσεις των εταιρειών αυτών:
For the month of July, American Honda is withholding its advertising on Facebook and Instagram. We choose to stand with people united against hate and racism. This is in alignment with our company’s values, which are grounded in human respect. #StopHateForProfit
— HondaInclusion (@HondaInclusion) June 26, 2020
Patagonia is proud to join the Stop Hate for Profit campaign. We will pull all ads on Facebook and Instagram, effective immediately, through at least the end of July, pending meaningful action from the social media giant.
— Patagonia (@patagonia) June 21, 2020
We have taken the decision to stop advertising on @Facebook, @Instagram & @Twitter in the US.
The polarized atmosphere places an increased responsibility on brands to build a trusted & safe digital ecosystem. Our action starts now until the end of 2020.https://t.co/flHhKid6jD pic.twitter.com/QdzbH2k3wx
— Unilever #StaySafe (@Unilever) June 26, 2020