Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Blueground: Παρουσίασε καθαρές ζημίες ύψους 4,3 εκατ.ευρώ το 2019

Σημαντικές ζημίες κατέγραψε το 2019 η Blueground, η ελληνική Startup μίσθωσης ακινήτων που από το 2017 έχει έδρα στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις προς τις αμερικανικές αρχές. Όπως αναφέρεται στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, οι καθαρές ζημίες το 2019 άγγιξαν τα 4,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 47% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικά, το 2019 η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών ύψους 8 εκατ. ευρώ αλλά και αυξημένο κόστος πωλήσεων που έφτασε τα 5,8 εκατ. ευρώ. Αυξημένα, σε σύγκριση με το 2018 ήταν και τα έξοδα διοίκησης (8,4 εκατ. ευρώ), τα οποία ξεπέρασαν μάλιστα ελαφρώς τον τζίρο. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2018, τα έξοδα διοίκησης ήταν στα 3,6 εκατ. ευρώ ενώ ο τζίρος έφθασε τα 5,5 εκατ. ευρώ. Έτσι, προκύπτουν ζημίες (προ τόκων και φόρων) ύψους 3,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τη χρήση του 2018.

Τα συνολικά ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε περίπου 185,000. ευρώ έναντι καθαρής αρνητικής θέσης (4,4 εκατ. ευρώ) για το 2018. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας αγγίζουν τα 6,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων παραπάνω από τα μισά, αποτελούν προκαταβολές και εγγυήσεις πελατών.

Όσο αφορά στις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτές έφτασαν τα 1,6 εκατ. ευρώ το 2019 και προέρχονται κυρίως από μισθωτές διαμερισμάτων της. Όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση, ο δανεισμός αυτός καλύπτεται από την αξία των εξοπλισμού (επίπλων, κ.α.) που υφίστανται εντός των ακινήτων.

Υψηλές (8,9 εκατ. ευρώ) ήταν οι ζημίες και της Βlueground ΙΚΕ, μέσω της οποίας δραστηριοποιείται η εταιρεία στην Ελλάδα. Η ελληνική θυγατρική του Ομίλου αποφέρει το 15% των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας αλλά απασχολεί το 50% των υπαλλήλων του παγκοσμίως ενώ στην Αθήνα βρίσκεται και το παγκόσμιο τεχνολογικό hub της Blueground συνολικού δυναμικού 40 ατόμων.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, “οι ζημιές που εμφάνισε η Blueground ΙΚΕ το 2019 ήταν προγραμματισμένες” και “οφείλονται σε επενδύσεις στην ανάπτυξη της εταιρείας, την επέκταση της τεχνολογικής της υποδομής καθώς και σε σημαντική αύξηση ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο υποστηρίζει τις δραστηριότητες της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο”.

Για την φετινή χρόνια, η εταιρεία τονίζει ότι έχει ως βασικό στόχο την σταθερή αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση των μεγεθών της. Υπάρχουν όμως αμφιβολίες για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, με δεδομένο τις επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, οι οποίες έχουν αρνητική επίδραση στην εταιρεία τόσο το πρώτο τρίμηνο όσο και στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές της πανδημικής κρίσης, η εταιρεία απέλυσε και έθεσε σε διαθεσιμότητα το ¼ του προσωπικού της, περισσότερα από 130 άτομα.

Πριν από την πανδημία, η Blueground ήταν ένα από τα success stories της ελληνικής Startup σκηνής αλλά δέχτηκε τις επιπτώσεις της πανδημίας στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία.

Μέχρι πρότινος, η εταιρεία είχε παρουσία σε 12 πόλεις σε όλον τον κόσμο, διαθέτοντας πάνω από 3.000 διαμερίσματα σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Γαλλία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ΗΠΑ) και έχει λάβει χρηματοδοτήσεις συνολικής αξίας 77,4 εκατ. δολαρίων.

Σήμερα ο Όμιλος της Blueground διαχειρίζεται πάνω από 3,500 ακίνητα παγκοσμίως, ενώ έχει λάβει συνολική χρηματοδότηση ύψους 78 εκατ. δολάρια από διεθνείς επενδυτικές εταιρείες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις